יום ההוקרה הממלכתי לפצועי צה"ל- מצוק איתן ועד חרבות ברזל

יום ההוקרה הממלכתי לפצועי צה
קרדיט: דובר צה"ל

ביולי 2014, יומיים לפני מבצע צוק איתן, קיבלה ממשלת ישראל החלטה היסטורית לייסד יום הוקרה ממלכתי
לפצועי צה"ל. זאת בעקבות יוזמה של רכז מחוז דרום בבני עקיבא אליעד אברקי שראה שפצועי צה"ל לא זוכים לכבוד והיחס הראוי להם ובעקבות מאבק ופעילות ציבורית של תנועת בני עקיבא מול ממשלת ישראל ונבחרי הציבור. התנועה, ובעקבותיה הממשלה, קבעה לציין יום זה בי"ז כסלו  -התאריך העברי של החלטת האו"ם ההיסטורית של כ"ט בנובמבר. לאחר שנתיים בהם יום זה צוין בתנועת בני עקיבא, הוא הפך בהחלטת הממשלה ליום הוקרה ממלכתי. כעת בעקבות המלחמה, רשימת הפצועים התארכה לצערנו – ועל כולנו להצדיע להם ביום הזה ולהעלות על נס את גבורתם.


לפני  כ-11 שנים הגה רכז מחוז דרום בבני עקיבא אליעד אברקי את הרעיון לייסד במדינת ישראל יום הוקרה ממלכתי לפצועי צה"ל. זאת לאחר שראה כי הפצועים ששילמו בגופם ובנפשם אינם זוכים לכבוד והיחס הראוי מהחברה הישראלית ואין יום בלוח השנה בהם אנו מוקירים להם תודה. חניכי מועצת מחוז דרום בחרו בי"ז בכסלו כיום בו יצוין יום זה- התאריך העברי של החלטת האו"ם ב"כ"ט" בנובמבר 1947.  תחילה, יום זה צוין במחוז דרום בתנועה, כאשר בשנה שלאחר מכן תנועת בני עקיבא כולה נרתמה ליוזמה וציינה יום זה בכל הסניפים ברחבי הארץ.

במקביל, בני עקיבא החלה בפעילות מול ממשלת ישראל ונבחרי הציבור על מנת שיום זה יוכר כיום הוקרה ממלכתי ויצוין באופן רשמי ע"י מדינת ישראל. בסופו של דבר- המאבק צלח והממשלה החליטה (יומיים לפני פרוץ מבצע צוק איתן) כי יום זה יצוין כיום הוקרה ממלכתי בו מדינת ישראל כולה מצדיעה לפצועי צה"ל. השנה תציין מדינת ישראל יום זה ביום חמישי הקרוב. גם תנועת בני עקיבא תציין יום זה בסניפי התנועה בכל רחבי הארץ.

מזכ"ל תנועת בני עקיבא יגאל קליין: "זו גאווה עצומה לתנועה שיום שהחל בבני עקיבא הוא היום חלק בלתי נפרד מלוח השנה הישראלי. השנה, יותר מכל, ברורה לכולנו חובתנו להצדיע לאנשים ששילמו מחיר יקר על גבורתם ועל מסירותם עבור מדינת ישראל. לצערנו, השנה נוספו עוד רבים לרשימת פצועי צה"ל ועל כולנו ביום הזה להצדיע להם ולחבק אותם."