פרקים נבחרים מתוך ההיסטוריה המשפחתית

צילום: ללא קרדיט

לכל משפחה יש את ההיסטוריה המשפחתית שלה והיא מיוחדת ואינה זהה להיסטוריה של משפחות אחרות. קיימת חשיבות רבה לעובדה שכל בן משפחה יכיר את העבר של כל אדם באילן היוחסין המשפחתי כך שהוא יעביר זאת בהמשך לכל הדורות הבאים.

אנשים מבוגרים רבים נוטים לא לספר את סיפור אישי כיוון שקשה להם לדבר על זה, העלאת הזיכרונות אינם קטע קל עבורם ולכן הם מעדיפים להדחיק זאת. אך עם השנים הם חשים שזו טעות ושהם חייבים להשאיר מידע לדורות הבאים.

אופציות לשכתוב ההיסטוריה המשפחתית

בחיפוש אחר הפתרון היעיל ביותר שיעביר באופן רוחבי את ההיסטוריה המשפחתית מוצא כל אדם שקיימות כמה דרכים לכך והוא בוחר מתוכן את האופציה הנראית לו כנכונה ביותר. ברוב המקרים האפשרות המועדפת היא הכנת ספר הכולל את כל הפרטים כשהם כתובים בסדר כרונולוגי וכוללים גם תמונות. לגבי חלק מהפרקים או כולם, אפשר להוסיף גם תיעוד אותנטי, כשמסריטים את האדם המספר כיצד הוא מסביר במילותיו את מה שקרה. האינטונציה שעולה ויורדת היא העברת המסרים האמיתית ביותר, אשר מותירה רושם רב ומרגשת מאד את כל הצופים.

בשלב ראשון כדאי שמספר הסיפור יחשוב על אילו נושאים הוא רוצה לדבר, הוא יכין לו ראשי פרקים כדי שיתחיל לחשוב עליהם בראש, לחדד את קו המחשבה ולהיזכר בפרטי הפרטים שאפיינו כל מאורע.

הכנת ספר התיעוד המשפחתי
- פרסומת -

כדי לקדם את התהליך, האופציה הנוחה ביותר היא לתאם עם אדם מנוסה שיכתוב את הספר על סמך הסיפורים של הלקוח. הדברים יתרחשו בשיחות שבהן המראיין ישאל שאלות מנחות, כדי שבזכותן המספר יזכור נקודות נוספות ובכל פרטי הפרטים כך שהמידע יהיה מקיף ככל שאפשר.

בדרך זו הם יעברו לאורכו של כל הפרק וכך פרק ועוד פרק עד שיסיימו את הספר. במקרים רבים במהלך הסיפורים, המספר ייזכר בפרט חשוב אשר הוא חלק מהותי בתוך ההיסטוריה המשפחתית ולכן הוא יבקש לצרף את המידע הספציפי לפרק קודם.

הנבירה בעבר אינה קלה עבור המספר, היא מעלה אצלו הרבה מאד זיכרונות שהדחיק עם השנים ולכן המפגשים יהיו בדרך כלל קצרים. אף על פי כן,הרצון להפיק את הספר עבור כל הדורות הבאים הוא עצום ולכן גם אם לא קל לספר ותעד את הכול, הוא ימשיך עד ההגעה למציאות העכשווית.

בנוסף לכך, ייבחרו תמונות רלוונטיות אשר קשורות לנושאים שעליהם מדבר המספר, כדי להוסיף לכך צבעוניות ואותנטיות.

עריכת הספר

אחד הדברים החשובים ביותר הוא שהאדם שכותב את הספר בפועל, יבצע זאת באופן מעניין, מרתק ומסקרן, כדי לעודד את בני המשפחה שיקראו אותו מתחילתו ועד סופו.

לאחר ההכנה והעריכה הראשונית של הספר, הלקוח עובר על כל העמודים, מעיר הערות, מוסיף נתונים או מבקש לגרוע מידע ספציפי משיקוליו שלו. לאחר האישור הסופי מבצעים עריכה והגהה סופית ומדפיסים את הספר כדי לחלק אותו בהתרגשות גדולה לכל בני המשפחה.

הערה 1

Comments are closed.