כל מה שחשוב לדעת על ייעוץ ניהולי לעסק שלכם

קרדיט תמונה FREEPIK

מתפקידו של היועץ הניהולי לעסק הוא לסייע לו בשיפור וייעול תהליכי הניהול בעסק, אם באופן קבוע ואם עבור פרויקט ספציפי.
הוא מעניק לה מיומנויות ניהול חשובות, תובנות לגבי התנהלותה בעבר ותובנות לגבי כיצד רצוי להתנהל בעתיד.

מהו ייעוץ ניהולי?

ייעוץ ניהולי מתמקד בשיפור מיומנויות הניהול של העסק.
מטרתו היא – שיפור הניהול בתחומים, כגון: קבלת החלטות, מיומנויות ניהול זמן, ניהול משימות בעסק, קשר בין ההנהלה לעובדים, ניהול פגישות צוות וכדו'.
כדי שחברת ייעוץ ניהולי תוכל לתת לעסק את הייעוץ הניהולי, עליה קודם כל להכיר היטב את העסק, חזונו, מטרותיו, הדרך בה הוא מתנהל, את צוותי העבודה בעסק והקשרים ביניהם ואת אתגרי העסק העכשוויים והעתידיים. היועץ הניהולי, המגיע לעסק באופן חיצוני ובלתי תלוי, עובד מול המנהל, אוסף את הנתונים הללו ובוחן אותם. לאחר מכן, הוא בונה עבור העסק תוכנית לייעוץ ניהול, נותן הדרכה וייעוץ ומלווה את העסק בתהליכי השינוי. כמו כן, הוא נותן פידבק למנהלים על התקדמות העסק ועל מה חשוב עוד לשפר ולחזק בה. יתרונותיו של ייעוץ ניהולי לעסק הינם רבים ומשמעותיים ומשרתים את העסק גם לאחר שעבודת הייעוץ מסתיימת. לצורך הכתבה קפצנו להתייעץ עם גורם מקצועי מחברת FRONTIS, המתמחים בייעוץ ניהולי לעסקים וחברות ולקבל הסבר על כל מה שחשוב לדעת על ייעוץ ניהולי ומהי חשיבותו לכל עסק ועסק. 

האם יועץ ניהולי המשמש כמנהל חיצוני מסוגל לתת מענה לצרכיו הייחודיים של העסק כמו מנהל שמנהל את העסק מתוכו?

- פרסומת -

התשובה היא חד משמעתית – חיובית!
יש ייתרון רב במנהל שבא מבחוץ עם ראייה אובייקטיבית ורחבה יותר מאשר אדם הנמצא בתוך העסק. בואו ניקח דוגמה מתחום הפסיכולוגיה – האם פסיכולוג מסוגל לטפל  בבן משפחה קרוב? זה אינו מומלץ משום שהוא קרוב מדי לבעיות ונמצא בתוכן. הוא זקוק לראייה אחרת וחיצונית של המצב.
כך, גם בייעוץ ניהולי חיצוני. היועץ החיצוני, שהוא בעל מקצוע בתחום, יוכל לראות את צדדיה החזקים והחלשים של העסק במבט על, יוכל לאתר דפוסי פעולה שאינם משרתים את העסק, יראה מבחוץ את היחסים בין העובדים ואת הקשר בין המחלקות וכדו'. עם כל הנתונים הללו הוא יוכל להכין למנהלי העסק עצות לניהול איכותי ומתאים יותר לעסק במטרה להצעיד אותה בבטחה קדימה.

מי זקוק לשירותיו של יועץ ניהולי?

כל עסק יכול להפיק תועלת רבה מייעוץ ניהולי – עצם זה שמגיע לעסק אדם מקצועי, אובייקטיבי ובלתי תלוי ורואה את העסק מנקודת מבט אחרת מזו של המנהלים – עובדה זו יכולה לתרום רבות לשיפור התהליכים הניהוליים בעסק. המנהל אמנם מתמצא בתחום עבודתו, אך הוא אינו איש מקצוע בתחום הניהול – יועץ ניהולי שתחום התמחותו הוא עולם הניהול ויש לו ניסיון בשטח בהדרכת מנהלים מחברות אחרות – יכול ללוות את המנהל ולהדריך אותו כיצד ניהול טוב יותר יכול לשרת את הארגון להשגת יעדיו הכלכליים והעסקיים. לעיתים עסקים קטנים ובינוניים אינם מאיישים תפקידי ניהול שונים, אלא המנהל מבצע את כל תפקידי הניהול. שיטה זו הינה בעייתית ועלולה לפגוע בתפקודו התקין של העסק. כשעסק כזה רוכש את שירותיו החיצוניים של משרד לייעוץ ניהולי, יורד עול רב  מהמנהל הכללי. היועץ הניהולי יכול למלא תפקידים ניהוליים שונים, כגון: סמנכ"ל, מנהל כספים, שיווק, תפעול או כוח אדם. כשעסק נמצא במשבר – זוהי צומת דרכים גורלית לעסק שתקבע אם הוא ימשיך לפעול או ייסגר.
עבודה עם ייעוץ ניהולי במצב משבר יכולה להעניק זריקת מרץ לעסק, לספק למנהל מיומנויות ניהוליות חדשות וטובות יותר מאשר בעבר, שעצם הטמעתם בעסק יוכל לעזור לו לצאת מהמשבר המסוכן. עזרה ניהולית חיונית בעסקים משפחתיים – בעסק משפחתי מעורבים היחסים בין בני המשפחה, חיכוכים ישנים, חוסר הסכמות, קנאה בין אחים וכדו'. יועץ ניהולי חיצוני, שאינו שייך למשפחה ואינו מעורב בפקעת היחסים המסובכים בין חבריה, ייתן לעסק המשפחתי פתרונות ורעיונות כיצד לפעול אחרת, כיצד לצאת משיטות ניהול שאינן רלוונטיות יותר שהועברו מאב לבן. כמו כן, ייעוץ ניהולי יוכל לסייע לעסק המשפחתי בהתמודדות עם בעיות ייחודיות האופייניות לעסקים משפחתיים ולסייע לבני המשפחה לחלק ביניהם את תפקידי הניהול והעברת העסק לדור הבא.

יתרונות הייעוץ הניהול

ייעוץ מקצועי מבעלי מקצועי המומחים בתחום הניהול על כל תחומיו. הקניית כלים מעשיים לניהול אפקטיבי ותקין שהינו ייחודי לכל עסק בהתאם לצרכיו ומטרותיו הקניית טכניקות לניהול זמן אפקטיבי ונכון יותר המאפשר תפוקה גבוהה יותר בכל יום עבודה, האצלת סמכויות, מיומנויות ניהול באירועים מיוחדים של העסק ועריכת סדרי עדיפויות הכרחיים לביצוע משימות. על המנהל ללמוד בעצמו את עקרונות ניהול הזמן, כמו למשל: קביעת מטרות יומיות, שבועיות וחודשיות וקביעת הזמנים לביצוען. רק לאחר מכן הוא יוכל לנהל באופן תקין את עובדיו וללמד אותם את המיומנויות שרכש בעצמו. ניתן לשכור עסק לייעוץ ניהולי על בסיס קבוע או רק עבור פרויקט מסוים. היועץ הניהול חוסך לעסק כוח אדם וזמן יקר. בעקבות הייעוץ הניהולי משתפרים מיומנויות הניהול של מנהלי העסק ושל ראשי הצוותים במחלקות השונות ונוצרים שינויים חיוביים בדרך פעולת העסק.