שוקלים להשקיע בנדל"ן בחו"ל? מה חשוב להכיר בנוגע למיסוי?

השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו לאחד מאפיקי ההשקעות הפופולאריים ביותר בקרב משקיעים ישראלים, ולא חסרות סיבות טובות לכך. כאשר שוקלים להפנות חלק מהמשאבים שלנו לאפיק ההשקעה של נכסי נדל"ן במדינה אחרת, חשוב מאוד להכיר את סוגיית המיסוי על השקעות אלו ולהכניס אותה לשיקולים ולחישובי הכדאיות של העסקה.

קרדיט לתמונה: freepik

מהם הפרטים העיקריים שחשוב להכיר בנוגע למיסוי על השקעות נדל"ן בחו"ל? מדוע מדובר בסוגיה רלבנטית וחשובה כל כך וכיצד מומלץ לפעול בהקשר זה?

מיסוי על השקעות נדל"ן במדינה הזרה ובישראל גם יחד

בהמשך נגיע לאופן בו מומלץ לפעול בהקשר של מיסוי על השקעות נדל"ן בחו"ל, אך עוד לפני כן חשוב להכיר באופן כללי את הנושא, ולאחר מכן לרדת כמובן לפרטי פרטים מול אנשי המקצוע הרלבנטיים.

בגדול, השקעות נדל"ן בחו"ל מחויבות במס על הפעולות העיקריות הכרוכות בהשקעה, פעולות כמו קנייה או מכירה של נכס, כמו גם השכרתו. מדובר בחבות מס במדינה הזרה בה רוכשים את הנכס, וגובה המס תלוי כמובן בשיעורי המיסים במדינה זו, חוקי המיסים הנהוגים בה והיקף העסקה וההכנסה ממנה. בנוסף לכך, מחויבים משקיעים אלו בתשלום מס גם למדינת ישראל, בה הם תושבים ואזרחים. 

מיסוי כפול זה חל על עסקאות נדל"ן הנערכות במדינות מסוימות, ולא באלו עימן חתמה ישראל על אמנה למניעת כפל מס. מדינות רבות, ביניהן כמה מאלו המובילות את רשימת המדינות בהן משקיעים ישראלים בנדל"ן, חתומות עם ישראל על אמנת מניעת כפל מס. במקרים אלו, המשקיע הישראלי ישלם את המיסים במדינה בה מבוצעת העסקה, ויקבל פטור מחבות על תשלום מס למדינת ישראל עבור העסקה.

- פרסומת -

בשלב זה ניתן כבר להבין מדוע סוגיית המיסוי מהווה גורם חשוב ומשמעותי כל כך בשיקולי ההשקעה שלנו – תנאי המיסוי עבור עסקה מסוימת במדינה מסוימת (תנאים כמו שיעור המס, האם אותה מדינה חתומה על אמנת מניעת כפל מס עם ישראל או לא וכיוצ"ב) משפיעים ישירות ובאופן משמעותי על הרווחיות הפוטנציאלית של השקעה מסוימת, ולכן חייבים להילקח בחשבון במסגרת שיקולי ההשקעה.

כיצד מומלץ לפעול בנוגע למיסוי על השקעות נדל"ן בחו"ל?

במידה ואתם שוקלים להשקיע בנכס נדל"ן בחו"ל, ובטח במקרה בו כבר התחלתם לפעול בכיוון, חשוב מאוד לעבוד יחד עם אנשי מקצוע המתמחים גם בסוגיית המיסוי על השקעות אלו, אנשי מקצוע כמו יועצי מס ו/או יועצים פיננסיים, הן בישראל והן במדינה בה שוקלים לבצע את ההשקעה. 

למעשה, חשוב מאוד לקבל ייעוץ וליווי מקצועיים שכאלו עוד לפני שמבצעים צעד בפועל ומשקיעים בנכס זה או אחר בחו"ל, מהסיבה שצוינה לעיל – העובדות בנוגע לחבות המס שלכם עבור עסקה פוטנציאלית מסוימת ישפיעו ישירות על הכדאיות של העסקה וסיכויי ההצלחה שלה. ללא מידע זה, מגורם מקצועי ואמין המלווה אתכם בתהליך (או לכל הפחות מייעץ לכם בפירוט), לא תוכלו לקבל החלטה מושכלת באמת בנוגע להשקעה בנכס בחו"ל.

הערה חשובה: כל המידע הוא לאינפורמציה בלבד וחייבים להתייעץ עם בעל מקצוע.

למידע נוסף אודות השקעות נדלן בחו"ל היכנסו לאתר ריבולב

https://www.re-volve.co