כל מה שרצית לדעת על אגרנות כפייתית

אגרנים
אגרנים חיים בבית מזוהם ופוגעים בעצמם ובסביבה. צילום: באדיבות פינוי בתים שי שטיקגולד

אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית שקשורה להפרעה אובססיבית קומפולסיבית. בהפרעה זו אנשים אוספים באופן אובססיבי חפצים ופריטים שונים עד שכל הבית שלהם מתמלא עד אפס מקום. פעמים רבות האגרנות תהיה של חפצים בלתי שמישים או של חפצים שאין בהם צורך כמו למשל מאות עיתונים, מכשירי חשמל שלא עובדים או מאות פריטי לבוש. אדם שמגיע למצב שהבית שלו מלא בפריטים שונים כך שאין לו מקום לחיות הוא אגרן כפייתי ופעמים רבות הבית שלו יהיה שרוי במצב של בלגאן ולכלכוך.

כאשר אנחנו חיים בשכנות לאנשים בבניין דירות אנחנו רוצים שהבניין שלנו יהיה נקי ומסודר. הבניין שלנו לא יכול להיות נקי כאשר בבניין גר אגרן כפייתי שמעמיס את הדירה שלו בהרבה מאוד חפצים ופריטים שונים. אם אנחנו רוצים להחזיר את הסדר לכנו בבניין הדירות שלנו אנחנו יכולים לפנות לבית המשפט שיורה לאגרן הכפייתי לנקות ולפנות את הדירה שלו כך שהניקיון יחזור לבניין כולו.

ניקיון זה פרט חשוב מאוד. ניקיון זה מה שמבדיל בין בני אדם וחיות. בעוד שחיות יכולות לחיות בסביבה לא נקייה בני אדם לא יכולים לחיות בסביבה שהיא לא נקייה. אם אנחנו רוצים שהבית שלנו יהיה נקי אנחנו חייבים ללמוד שלא יהיו בו יותר מדי חפצים או הצטברות של זבל. אם אנחנו רוצים לשפר את איכות החיים שלנו כדאי לנו להקפיד על ניקיון הבית שלנו והסדר שלנו.

אם יש ברשותנו נכס שעבר אלינו בירושה והוא מלא בלכלוך ומצבור של חפצים וזבל אנחנו לא צריכים לנסות לבד לנקות אותו. הבחירה לשכור חברה שמתמחה בתחום ניקיון ופינוי דירות יכולה לאפשר לנו ליהנות מסביבת מגורים נקיה יותר. חשוב מאוד לשכור חברה שמתמחה במיוחד בניקיון של דירות שיש בהן מצבור גדול מאוד של זבל וחפצים.

- פרסומת -

כאשר אנחנו מארגנים את סביבת המגורים שלנו אנחנו צריכים לעצב את אותה כך שיהיה לנו נעים לחיות בה וכך שהיא תהיה ראויה למחיה. בית שהוא לא נקי הוא בית שלא נעים לחיות בו ושאיכות החיים בו לא טובה. הקפדה על ניקיון הבית שלנו יכול לאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים טובה הרבה יותר.

בסופו של דבר חשוב מאוד לבחור לתכנן את סביבת החיים שלנו כך שהיא תהיה טובה יותר. סביבת החיים שלנו תהיה טובה יותר אם היא תהיה נקייה ומטופחת. חשוב מאוד לעצב את הבית שלנו כך שהוא יהיה נקי וראוי למגורים. כאשר הבית שלנו מלוכלך בגלל אגרנות כפייתית של מישהו שגר אתנו או של הבעלים הקודמים של הבית אנחנו חייבים להקפיד על ניקיון הדירה כך שהיא תהיה איכותית וראויה יותר למגורים.

פניה לחברה המתמחה בניקיון דירות ופינוי שלהן יכולה לסייע לנו לנקות את הבית שלנו כך שיהיה לנו נעים יותר לחיות בבית שלנו. אגרנות כפייתית היא מחלה וחשוב לטפל בה. חשוב לא להזניח את הטיפול במצב זה וקודם כל לנקות את הבית ואחר כך או תוך כדי לקחת את האגרן הכפייתי לטיפול פסיכולוגי שיסייע לו להתמודד עם הבעיה שלו ולהתגבר עליה כך שהבית שלו יהיה נקי.