תכנון יום כיף לעובדים – איך לעשות זאת נכון?

קרדיט תמונה: FREEPIK

מחפשים דרך מקורית שתכניס אנרגיה ומוטיבציה בצוות העובדים שלכם? אם כך כדאי שתתכננו עבורם יום כיף מיוחד, מהנה ובעיקר שובר שגרה שיגרום להם לא לחשוב על העבודה וליצור קשרים חברתיים טובים יותר עם הקולגות שלהם. ימי כיף לעובדים צריכים להיות מהנים ומשוחררים, אך במקביל גם מוכרחים לשמור על אווירה רשמית ומקצועית כיאה למקום עבודה.

אז כיצד אפשר לתכנן יום כיף לעובדים שיהיה מספיק מהנה אך גם בקונספט מתאים לכולם? במאמר הנוכחי נרחיב בדיוק על כל הדברים שכדאי לדעת בנושא, נעניק טיפים ומידע מועיל על תכנון ימי כיף וכמובן כמה רעיונות שווים שכדאי לשקול.

מה החשיבות של ימי כיף לעובדים?

ימי כיף לעובדים נועדו כדי לשבור מעט את השגרה היומיומית בעבודה, כך שבמקום שהעובדים יגיעו לעוד יום עבודה רגיל הם יעשו פעילות קבוצתית ומגבשת יחד העוסקת כולה בפנאי והנאה ולא נושאים מקצועיים. כאשר העובדים מבלים בימי כיף שמאורגנים מטעם מקום העבודה, הם מצליחים לשמור על שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה וליצור קשרים אישיים וחברתיים טובים יותר עם העובדים בכל דרגות ההיררכיה.

עובדים מרוצים יותר הם בוודאות עובדים יעילים יותר, שזהו דבר שמשרת את המנהלים של החברה – כך שמדובר על פעילות חברתית בעלת יתרונות רבים הן עבור העובדים והן עבור המנהלים.

- פרסומת -

יום כיף לעובדים – יום שלם או חלקי?

כשמדברים על יום כיף לעובדים, לרוב אין הכוונה לתכנון של יום שלם שמוקדש כולו לפעילות כיפית ומגבשת לצוות העובדים, אלא לכמה שעות מהיום בהן העובדים עושים פעילות פנאי יחד במקום לעבוד כמו כל יום רגיל.

כמובן שתמיד קיימת אפשרות לתכנן יום כיף שלם עבור העובדים, אך מדובר בעניין מורכב יותר מבחינת ארגון וכן גם פעילות שתעלה יותר עבור החברה. לעיתים ישנן חברות קטנות של 3-6 עובדים בלבד שבוחרות באפשרות זו, כיוון שצוות העובדים הקטן מאפשר תכנון יום כיף שלם בצורה פשוטה וגם זולה יותר.

קרדיט תמונה: FREEPIK

אילו פעילויות יכולות להתאים לימי כיף לעובדים?

  • טיול רגלי בחיק הטבע – אם מזג האוויר מאפשר זאת, כדאי לקחת את העובדים לטיול מהנה ונעים בחיק הטבע באחד ממסלולי הטיול היפים שיש בארץ. בעונת הקיץ כדאי לבחור במסלול טיול הכולל נחלים ואגמים, כך שהעובדים יוכלו ליהנות גם מטבילה ושכשוך מרענן במים.
  • סיורי יקבים – סיורים חווייתיים ומעשירים בנושא ייצור והכנת יין, כשלסיורים כאלו יש מרכיב איכותי ומעניין עבור כל המשתתפים. בסיום הסיור כל העובדים יכולים לשבת יחד לארוחה משותפת נעימה עם יין איכותי כמובן.
  • משחקי גיבוש – ימי כיף מלאים באתגר וכיף ומתאימים לצוותי עובדים קטנים או גדולים. יום כיף שכולל משחקים ופעילות מגבשות כמו באולינג, חדר בריחה, לייזר טאג וכו' יכניס הרבה הנאה לכל העובדים עם חוויה שתישמר גם הרבה זמן אחר כך.
  • סדנאות מעשיות – פעילות חווייתית ומעשירה בנושאים שונים ומגוונים כמו בישול, אפייה, יצירה וכו' כאשר העובדים יוצרים במו ידיהם דברים ואלמנטים עליהם הם לומדים במהלך הסדנה.

כיצד למצוא רעיונות לתכנון ימי כיף לצוות עובדים?

יום כיף איכותי וחווייתי לעובדים הוא כזה שמצליח לגבש את כולם, וליצור זיכרונות נעימים ומיוחדים מפעילות חברתית יחד. תוכלו למצוא עוד המון רעיונות, אפשרויות וטיפים לתכנון יום כיף לעובדים דרך פורטל קרמל https://www.karamel.co.il/