למה מרוויחים כל כך הרבה כסף בסייבר?

תמונה: Depositphotos

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום הסייבר ואבטחת מידע. חברות ישראליות רבות עוסקות בתחום והביקוש הולך וגדל. אבל למה זה קורה ואיך זה משפיע על השכר של העובדים בתחום?

גורמים סביבתיים לפריחת הסייבר

היזם נתי דוידי (Vdoo) מסביר כי בעולם בכלל ובישראל בפרט, מתקיימים שני תנאים עיקריים המשפיעים על המצב והופכים את תחום הסייבר לתחום הרווחי ביותר בתעשיית ההייטק, אשר גם קיים בו ביקוש גבוה במיוחד לעובדים:

  1. דיגיטציה של כמעט כל תחום אפשרי

כמעט כל תחום בעולם עובר לדיגיטל במידה כזו או אחרת. מכשירי חשמל פשוטים ,כמו מזגן, בר מים, ואפילו מכונות קפה, מתחברים לעולם ה IOT ומצריכים הגנה מקצועית מפני תקיפה דרך האינטרנט. ארגוני בריאות, בנקים, מוסדות חינוך, תאגידים – כולם פועלים באמצעות מערכות מחשוב מתוחכמות, תוך חשיפה של מידע רגיש לאלפי עובדים בדרגים שונים, עם רמות שונות של הכשרה ואפילו עם הרשאות שונות. הגורם האנושי מהווה את הסיכון הגבוהה ביותר למערכות אלה ולכן הביקוש לשירותי אבטחת מידע וסייבר עולה וגובר כל הזמן.

  1. דרישות רגולציה שונות
- פרסומת -

ממשלות ברחבי העולם מבינות את הסיכון בחשיפת מאגרי מידע רגישים ומערכות מחשוב שונות לשימוש באינטרנט, אך גם מבינות את ההכרח לנוע קדימה עם התפתחות הטכנולוגיה.

לכן, הן משיתות רגולציות שונות, כמו החוק להגנת הפרטיות, המחייב את כל הארגונים למנות אחראי על נושא אבטחת מידע. תקנים שונים מחייבים ארגונים המנהלים מאגרי מידע ברמות שונות של רגישות להגן על המערכות האלה בדרכים שונות וזו סיבה חשובה נוספת לכך, שתחום הסייבר הוא אחד התחומים העסוקים ביותר בעולם – שגם מאוד משתלם לעסוק בהם.

אז כמה מרוויחים עובדים בתחום הסייבר?

הנתונים משתנים מעט משנה לשנה, אבל נשארים מרשימים, במיוחד בהשוואה לענפים אחרים במשק, אשר העובדים בהם מדשדשים הרחק מאחור.

עובד מתחיל בתחום הסייבר, בהתאם לסוג התפקיד שהוא ממלא, הכשרה מקצועית ואקדמית, יכול לקבל כ – 12,000 ש"ח בחודש.

לאחר כשנה כבר צפוי שכרו לעלות לסביבות ה 14,000 ש"ח לחודש ומהר מאוד השכר שלו צפוי לטפס ולעלות ל 20,000 ש"ח בחודש, בהתאם לרמת התפקוד והחיוניות שלו כמובן.

אילו כישורים מחפשים בענף הסייבר?

עובדים בענף הסייבר, כבר לא חייבים להיות בעלי תואר אקדמי. עם זאת, עובדי סייבר והייטק נדרשים להפגין יכולות מרשימות ולכן, נדרשים לכישורים כמו ידיעת השפה האנגלית ברמת שפת אם, או קרוב לזה, יכולת חשיבה לוגית, הבחנה בפרטים ועוד.

לסיכום

ענף הסייבר מתפתח במהירות בשל הביקוש ודרישות רגולטוריות. מי שמשכיל להכות על הברזל בעודו חם, עשוי להנות לא רק מתנאים מפנקים בעבודה, אלא גם שכר גבוה במיוחד, שרק עולה ומטפס עם הזמן.