מזוזות מעוצבות לכניסה לבית: איך בוחרים ואיפה קונים?

צילום: freepik

מזוזות כבר מזמן הפכו לביטוי שגור ולחלק אינטגרלי מחיינו. על דלתו של כל יהודי בישראל וברחבי העולם אנו רואים כי מונחת מזוזה – תפקידה של המזוזה היא לסמן כי מדובר בביתו של יהודי אך יחד עם זאת יש לה עוד לא מעט תפקידים נוספים. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות רכישת מזוזות מעוצבות לכניסה לבית – אנחנו פה כדי לעשות לכם מעט סדר.

בחירת מזוזה – איך לעשות זאת בצורה נכונה?

רכישת מזוזה איננה מלאכה קלה וטומנת בחובה לא מעט קשיים ואתגרים. הלכה למעשה כאשר אנחנו מדברים על רכישת מזוזה אנו מדברים על שלושה שלבים עיקריים. בין השלבים אנו נראה:

  • בחירת קלף המזוזה – זהו למעשה השלב הראשון, בשלב זה אנו נבחר את הקלף שיהיה מונח בחלק הפנימי של המזוזה. קלף זה צריך להיות עשוי מיריעת קלף אחת מעור בהמה טהורה. כמו כן חשוב כי הפרשיות הרשומות כתובות בצורה נקייה, קריאה וכסדרן – מתחילים מפרשת שמע ולאחר מכן עוברים לפרשת והיה אם שמוע. ברוב המקרים המנהג הוא לרכוש קלף הכתוב על גבי 22 שורות כמניין 22 האותיות בא-ב. בצד השני של הקלף תצטרך להופיע המילה שומר דלתות ישראל (בראשי תיבות – שד"י).
  • בחירת בית המזוזה – לאחר שבחרנו את קלף המזוזה אנו נרצה לבחור את בית המזוזה. אנו למדים כי אין שום הלכה המסדירה את נראות בית המזוזה ונוכל לבחור בתי מזוזה מכל גודל, סוג וצבע שאנחנו רוצים – כך נוכל לשלב בצורה מושלמת בין קדושה וטהרה לבין עיצוביות בלתי נלאית. היום אנו רואים בתי מזוזות אשר מצליחים לשלב בין פונקציונאליות לבין עיצוביות בצורה מושלמת.
  • בחירת חברה המתמחה בתחום לשם המלאכה – לאחר שאנחנו בוחרים קלף מזוזה ואת בית המזוזה מוטב שנבדוק שאנו עושים זאת מול חברה המתמחה בתחום – חברה זו תדע לאפיין עבורנו את בית המזוזה הטוב ביותר עבורנו לצד בחירת קלף איכותי מעור בהמה. ניתן למצוא מזוזות מעוצבות באתר של דריה במגוון רחב של סגנונות.

מזוזה ביהדות – מה תפקידה?

כאשר אנחנו מדברים על מזוזה ביהדות אנו מדברים על אחד הסממנים המוכרים ביותר לבתים יהודים ולבתים החיים לפי המסורת היהודית. לפי המסורת היהודית וההלכה כל אדם יכול לבחור בית מזוזה בהתאם לטעמו האישי כאשר לקלף המזוזה יש מספר תקנות המסדירות את תקינותה. כאשר אנחנו מדברים על מזוזה אנו מדברים על פריט פונקציונאלי והלכתי אשר לפי רווחת הכלל עוזר לשמור על דיירי הבית, מביא מזל, פרנסה, מגרש שדים וחלאים רעים.

המזוזה הראשונה שהונחה הייתה במצרים במסגרת עשר המכות אותם הנחיל הקב"ה בעם המצרי, כל היהודים צוו במכת הבכורות לסמן את המפתן הדלת שלהם על מנת שהקב"ה יפסח מעל ביתם וימשיך אל בכוריהם של הגויים.

איפה אנו נרצה לשים מזוזה בבית?

- פרסומת -

אנשים רבים תוהים היכן אנו נרצה לשים את המזוזה בבית שלנו. אנו למדים כי את המזוזה אנו נקבע בצד ימין של פתח הכניסה לחדר ו/או לבית בשליש העליון של המשקוף. אנו רואים מספר רב של מנהגים בעולם קיבוע המזוזה – הספרדים לצורך העניין נוהגים לקבע את המזוזה ישר, אשכנזים ויוצאי מרוקו יעדיפו להטות את המזוזה מעט באלכסון.

"האם רק גבר יכול לקבוע מזוזה?"

במרוצת השנים פגשנו עשרות נשים חד הוריות אשר לא ידעו מה מותר ומה אסור להן במלאכת קביעת מזוזה. אנו למדים כי מצוות המזוזה חלה על גברים ונשים כאחד, לכן גם אישה יכולה לקבוע ולברך על מזוזה.

קביעת מזוזה – איך נעשה את זה?

קביעת מזוזה היא רגע מרגש בחייה של כל משפחה יהודית בישראל ובתפוצות, אנו נתחיל במזוזת הכניסה (דלת הכניסה של הבית) ונברך – "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו לקבוע מזוזה". כאשר אנחנו נכסים אל בית חדש אנו נרצה לברך בנוסף – "שהחיינו וקיימנו והגיענו אל הזמן הזה". חשוב לציין כי הברכה הראשונה בדלת הכניסה של הבית מספיקה לכל שאר דלתות הפנים.

האם ניתן לרכוש מזוזות מעוצבות בהתאמה אישית?

משקי בית רבים תוהים האם ניתן לרכוש מזוזות מעוצבות בהתאמה אישית או שמא לבחור מתוך קטלוג ידוע מראש. כיום תוכלו למצוא מגוון רחב של מזוזות מעוצבות באתר של דריה לצד היכולת לעצב מזוזות בהתאמה אישית לצרכים שלכם יחד עם אנשי המקצוע.

החשיבות בעבודה עם חברה המתמחה במזוזות מעוצבות

רכישת מזוזה איננה הליך פשוט, אך זה תלוי עם מי אתם עוברים את התהליך. ישנם מספר היבטים אליהם אנו נרצה לשים לב כאשר אנחנו רוכשים מזוזה מעוצבת:

  • ניסיון, ותק ומוניטין – אנו נרצה לעבוד עם חברה בעלת ניסיון לצד ותק ומוניטין בעולם המזוזות. חברה זו תדע לאפיין יחד איתנו את המזוזה המתאימה לצרכים שלנו – כמו כן היא תדע להתאים עבורנו את חומרי הגלם הטובים ביותר לצד קלף איכותי ויוקרתי מעור בהמה.
  • היכולת לעצב בהתאמה אישית – בעשורים האחרונים מזוזה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מן עיצוב הפנים והחוץ של הבית – בדקו שהחברה איתה אתם עובדים נותנת לכם לבחור מתוך מגוון רחב של מזוזות לצד היכולת לעצב בהתאמה אישית לצרכים שלכם.
  • מחירים אטרקטיביים – בדקו כי החברה איתה אתם עובדים נותנת לכם את האפשרות לקבל מחירים אטרקטיביים על מוצרי המזוזות מבלי להתפשר בשום פנים ואופן על איכות הגימור והפונקציונאליות. כמו כן, אנו נרצה לבדוק האם החברה מספקת עבורנו שירותי משלוחים עד בית הלקוח.

חברת דריה מתמחה בעיצוב ויצירת מזוזות לפי כל התקנים ההלכתיים וכבר מזמן הפכה לבחירתם הטבעית של עשרות אלפי משקי בית בישראל. החברה בעלת ניסיון, ותק ומוניטין בתחום ונותנת לכם את האפשרות ליהנות ממחירים אטרקטיביים.

מזוזות מעוצבות באתר של דריה – עושים את הבחירה הנכונה.