מהם עגילי יוקרה?

קרדיט לתמונה: pexels

מחירים של עגילים משתנה ממותג למותג. תוכלו למצוא עגילים שמחירם מסתכם בכמה עשרות שקלים, לעומת עגילים אחרים שמחירם מאמיר למאות ואף לאלפי שקלים. אז מה הופך את העגילים לעגילי יוקרה וכיצד תוכלו לזהות תכשיט יוקרתי כשתבחינו בו? בואו נעשה סדר.

עגילי יוקרה עשויים ממתכות איכותיות

ישנם מגוון סוגים של מתכות בהם עושים שימוש ביצירת תכשיטים. המתכת הפשוטה ביותר היא מתכת נחושת או פליז שהינם תערובת של מתכת זולות מאוד. תכשיטים אלו יהיו בהתאם, זולים ופשוטים ומחירם יסתכם בכמה עשרות שקלים. חומר נוסף ממנו צורפים עגילים הינו כסף, הנחשב למתכת יקרה יותר ואיכותית, אך כמובן שאין תחליף לזהב האמיתי. הזהב, מתכת איכותית ועמידה היא חומר איכותי במיוחד. זוהי מתכת טהורה ומחירה יהיה בהתאם לקראט, כאשר 24 קארט הינו זהב טהור לחלוטין והשווי של המתכת לבדה, טרם העיצוב והעיבוד וכמובן שיבוץ אבני החן, הינו יקר. כמובן שבשוק ישנם תחליפים המתחזקים אחר זהב, כמו תכשיטים בעלי ציפוי זהב בלבד, המחיר יהיה זול באופן משמעותי, אך יש לקחת בחשבון כי הציפוי יישחק וירד עם הזמן מהעגיל. זו הסיבה כי עגילי יוקרה יהיו תמיד מזהב, בין אם זהב לבן או זהב צהוב, ולפחות במשקל של 14 קארט.  

גודלם של העגילים

כפי שציינו, הזהב הינו חומר יקר, וככל שיש יותר זהב בתכשיט כך מחירו יהיה יקר יותר. מכאן, שגודלם של העגילים משפיעים באופן ישיר על המחיר של התכשיט. 

- פרסומת -

שיבוץ אבני חן

כאשר מדובר בעגילים בהם משובצות אבני חן הרי שיש לשקלל את מחיר המתכת, קרי זהב, אל מול המחיר של אבן החן, בין אם מדובר בפנינה, יהלום, אזמרגד או כל אבן איכותית ויוקרתית אחרת. אבן החן עצמה יכולה אף להיות יקרה יותר מהזהב של התכשיט, בעיקר כאשר מדובר בעגילי יהלום גדולים ונקיים או כל אבן מיוחדת וחד פעמית. גם צורת החיתוך של האבן באה לידי ביטוי במחירו של התכשיט, וככל שהחיתוך מיוחד יותר והשיבוץ איכותי יותר, כך העגילים יהיו יוקרתיים הרבה יותר.

קרדיט לתמונה: pexels

איכות עבודת הצורפות

לשיטת ייצור העגילים יש השפעה ישירה על איכותם. עגילים פשוטים המיוצרים במפעלים המוניים יהיו לרוב זולים בצורה משמעותית, אל מול תכשיטים המשובצים בעבודת יד, תוך הקפדה על איכות החומרים, הדיוק והחד פעמיות של המוצר עצמו. 

עיצוב העגילים

בכל שנה אנחנו מגלים טרנדים חדשים בתחום התכשיטים, וכאשר מדובר בעגילי יוקרה המיוצרים על ידי אמנים בתחום – המחיר יהיה בהתאם. לעיצוב של התכשיט, המקוריות שבו, המחשבה שעומדת מאחוריו – כל אלו מבטאים את האיכות של העגילים, ובהתאם גם את מחירם. 

מותג התכשיט

אכן, בעבור מותגי תכשיטים משלמים מחיר יקר יותר. מותגי תכשיטים מובילים הם כאלה שעשויים מתוך הקפדה על החומר, בחירת האבן וכמובן גם העיצוב של המוצר הסופי. לכל אלו מתלווה תעודת אחריות והאיכות והשווי של המוצר מאמיר עם השנים. 

השילוב של כלל הגורמים הללו מייצרים למעשה תכשיטי יוקרה המבדילים בין התכשיטים הפשוטים והממוניים המיוצרים בכמויות גדולות, אל מול תכשיטים המיוצרים על ידי טובי מעצבי התכשיטים מתוך קולקציות המביאות איתן אמירה. כמו כן, החומר, אבני החן והגודל – כל אלו קובעים גם את המחיר, אך גם את טיבו של התכשיט. כאשר אתם מחפשים אחר עגילי יוקרה, הרי שכעת יש לכם את האלמנטים השונים שיוכלו לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה ולדעת כי השקעתם את כספכם בתכשיט שהוא איכותי במיוחד, חד פעמי ועל זמני.