מה ההבדל בין גולדפילד לזהב

Pixabay

 

לקוחות רבים אינם מבינים ואף אינם מודעים להבדלים התהומיים בין גולדפילד לזהב, הן מבחינת הרכב החומר והן מבחינת העלויות. מי שמתכנן לרכוש תכשיט, חשוב שייגע את ההבדלים כדי שלא יופתע מהאיכויות ומהעלויות.

מהו גולדפילד

גולדפילד אינו זהב טהור אלא מילוי של זהב אשר ממוקם בתוך המבנה של התכשיט. כדי להגיע לתוצאות מושלמות, מחברים את הזהב למבנה זה באמצעות לחץ וחום למתכת אחרת שאינה זהב, כמו לדוגמה נחושת או פליז.

שיטת העבודה היא שהזהב ממוקם בשכבה החיצונית של המבנה ומכיל קראט בדרגות שבין 14-10 קראט והוא זה שמצפה את החלק הפנימי בו קיימת המתכת האחרת.

- פרסומת -

לאור העובדה שמדובר בריכוז קטן יחסית של זהב, בשיטה זו העלות של התכשיטים היא נמוכה באופן משמעותי, לאור כמות הזהב הקטנה בכל אחד מהם.

מהו זהב טהור

זהב טהור אפשר למצוא במיקומים גיאוגרפים מיוחדים בטבע. כל נתח של זהב הוא של 24 קראט והוא חומר רך ולכן אין אפשרות ליצור ממנו תכשיטים שונים כמו צמידים, שרשראות, או טבעות. המעצבים היצירתיים המתכננים תכשיטים שונים, אמורים לערבב את הזהב עם מתכת נוספת וכך ליצור סגסוגת של שני החומרים הללו יחד. במהלך הערבוב אפשר ליצור דרגות שונות של מינון, כמו לדוגמה יותר זהב או יותר מהחומר המתכתי. בהתאם לחלוקה זו נקבע אחוז הקראט של התכשיט. ככל שדרגת הקראט גבוהה יותר, כך יהיה ריכוז גבוה יותר של זהב מאשר של המתכת הנוספת.

התכשיטים היוקרתיים מיוצרים בדרך כלל בדרגת זהב גבוהה, כיוון שאחוז הזהב שבהם הוא דומיננטי ואילו בתכשיטים הנורמטיביים, קיים ריכוז נמוך יותר של זהב.

בחירת תכשיט מגולדפילד או מזהב

כאשר רוכשים תכשיט כמו טבעת וינטג יש לוודא את דרגת הקראט שלו וזאת כדי למנוע זיופים ומכירה של תכשיט שאינו כולל זהב כלל במבנה שלו. בדרך כלל לאור הכמות הקטנה של הזהב הקיימת בתכשיט, מחירה של טבעת זו יהיה נמוך באופן משמעותי מהעלות של טבעת מזהב בכל דרגה של קראט.

הבחירה בין הדגמים היפהפיים מתקבלת על פי העלויות של כל אחת מהטבעות, או של כל תכשיט אחר ועל פי הנראות העיצובית שלה.

בשנים האחרונות אפשר לראות באולמות התצוגה היצע נרחב מאד הן של תכשיטי גולדפילד איכותיים המשובצים בסוגים שונים של אבני חן בגוונים יפהפיים אשר יוצרים דגמים ייחודיים. כמו כן אפשר לראות אופציות של טבעות זהב לבן או זהב צהוב מרהיבות ביופיין. חלק מהלקוחות יבחרו להוסיף להן יהלומים קטנים, גדולים, שקופים או שחורים, כדי להעשיר את נראותן.

המבחר הגדול והמעוצב מאפשר לכל אחד ואחת לבחור דגמים שמתאימים לטעמם האישי, כמו טבעת אירוסין, טבעת נישואין, מתנה לכל אירוע משמח או סתם לתשומת לב ולהבעת רגשות אהבה.