מה עומד מאחורי סגירת מועדון "הגולה" בפתח תקווה?

כבר ארבע וחצי חודשים שמועדון "הגולה" בפתח תקווה אינו פעיל. כמו דומיו הוא נסגר אחרי ה-7 באוקטובר, אך בניגוד לשאר אולמות התרבות בעיר, רק זה המיועד לציבור הדתי לא פתח את שעריו. ומה הסיבה? תופתעו לשמוע שככל הנראה מדובר בפוליטיקה קטנה, שפוגעת בציבור שלם

מועדון הגולה בפתח תקווה. צילום: דוברות

לא נעים לראות גולה סגורה. כמו בתקופת הקורונה כך גם עם תחילתה של מלחמת חרבות ברזל הופסקו באחת כל ההופעות והאירועים ברחבי המדינה. אלא שעם הזמן ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, החלו להיפתח האולמות הקטנים ולאחר תקופה נוספת הוסרו כל המגבלות לקיומם של הופעות ואירועים.

גם מועדון התרבות והפנאי לציבור הדתי בפתח תקווה, "הגולה", נסגר בתחילתה של המלחמה ובמקום הופעות ואירועים לציבור הדתי הוסב המקום זמנית למעון יום לתינוקות שאצלם בגן לא היה ממ"ד, אך מאז גם בעיה זו נפתרה.

למערכת הגיעו פניות ושאלות של תושבים מדוע מרכז התרבות בכפר אברהם עדיין לא פתח את שעריו לציבור הרחב. אז יצאנו לבדוק את הנושא.

מועדון הגולה
מועדון הגולה בפתח תקווה. צילום: דוברות

מסתבר, שכבר לפני מספר שבועות פנה חבר מועצת העיר וראש האגף לתרבות יהודית בפ"ת עו"ד צביקה וישנגרד לראש העיר רמי גרינברג במטרה שזה יסייע וידחוף לפתיחת המקום באופן מיידי ואכן, ראש העיר הסכים עם הדברים והורה למקפ"ת, החברה הכלכלית למרכזים קהילתיים בפתח תקווה שמנהלת את הגולה, להערך לפתיחת המקום.

- פרסומת -

אלא שמאז, דבר לא השתנה והניסיונות להבין מתי צפוי המועדון להיפתח – נתקלים בחומה.

עוד נודע, שבזמן שהמועדון היה סגור ניצלו את הזמן במקפ"ת על מנת לשלוח מכתב פיטורים למנהלת הגולה נועה בוכריס, כשבנוסף בעלה שוהה אותו הזמן בשירות מילואים ממושך, ולמנות באופן מיידי תחתה, מנהלת אחרת שלה ניסיון רב בקיום אירועי תרבות והופעות אך אין לה היכרות או נסיון מיוחד במגזר הדתי ונראה שהכוונה היא להסב את פעילות המועדון לכזו שתהיה מכוונת לכלל תושבי העיר ובכך לאבד את הצביון המיוחד של המועדון שגידל והצמיח מתוכו את עולם התרבות הדתי המפותח של השנים האחרונות עם הזדמנות ראשונה לאושיות כגון חנן בן ארי, ישי ריבו, עקיבא וכל הסטנדאפיסטים מהמגזר הדתי.

כאן המקום להזכיר שאת המועדון יזמו והקימו לפני 15 שנה מוטי זפט, אז יו"ר הבית היהודי בפ"ת, ויונתן דובוב שהצליח למתג את המקום ולהפוך אותו להצלחה היסטרית שערים רבות בהן אוכלוסיה דתית גדולה וחזקה התקנאו בה.

האם לקשר הפוליטי-ציבורי של המועדון ולבמה שהוא מעניק לראשי הציונות הדתית ולנציגיה בעירייה יש קשר לכך שיש מי שהעדיף שדווקא עכשיו, בחודשים שלפני הבחירות המקומיות, המקום יישאר סגור?