מה עושים במקרה והייתם מעורבים בתאונת דרכים שלא באשמתכם

קרדיט: CANVA
כולנו היינו מעורבים בכל מיני מקרים בהם לא היינו אשמים, אך תאונת דרכים עשויה להיות רבת השלכות שונות, חלקן בריאותיות וחלקן משפטיות ואף חוקיות. זהו מצב שיכול להיות מתסכל וקשה להתמודד אתו, אבל הטיפים הבאים יכולים לעזור לכם לעבור אותו בצורה נכונה, המשיכו לקרוא.

קודם כל, אל תהיו המומים מהמצב ונסו להתמקד בדברים החשובים ביותר. קחו נשימות עמוקות והישארו רגועים. אתם תרגישו טוב יותר אם תישארו רגועים ואסופים עם עצמכם. במקביל, צלמו את המקום, ותרשמו  מה קרה בדיוק, שימו לב מי אשם, מהן הפציעות שלכם, כמה זמן לקח לכם לקבל טיפול רפואי וכו'. קבלו פרטים נוספים כעת https://saar-lawyers.co.il/ או המשיכו לקרוא את המדריך הבא. 

צריך לתעד את כלל הפרטים בזירת התאונה

אם הייתם מעורבים בתאונה שלא הייתה באשמתכם, ישנם צעדים מסוימים שעליכם לנקוט כדי לוודא שהמקרה יוצג בצורה הטובה ביותר לאחר מכן מול עורך הדין שלכם ואף בבית המשפט. ואנחנו כמובן מדברים על תיעוד של זירת תאונת הדרכים שאירעה. 

מדוע צריך לתעד כל דבר ודבר? כי זה יעזור לכם לזכור פרטים שעלולים אחרת להישכח בהמשך הדרך. והכי חשוב, תנסו כבר באותו הרגע לאתר עדי ראייה שיהיו מוכנים לספק לכם את הפרטים, כולל עדות כתובה או אפילו מצולמת לגבי מה שאירע.

קרדיט: CANVA
- פרסומת -

מתי ליצור קשר עם עדי הראייה ואילו פרטים לאסוף?

חשוב לקבל לא רק את כל פרטי ההתקשרות של עדי הראייה, אלא גם את הפרטים של כל מי שהיה מעורב בתאונה שבאשמתכם או באשמתכם. כפועל יוצא מכך, השתדלו תמיד להתקשר אליהם בהקדם האפשרי, כמה שיותר בסמוך לתאונה כדי לתעד את הדברים כל עוד הם טריים בראש שלהם. זה יעזור להבטיח שהם יוכלו לספק ראיות למה שקרה במהלך התאונה.

הפרטים שאתם צריכים הם פרטים כמו: 1) פרטי ביטוח חובה, צד ג' או ביטוח מקיף. 2) מס' טלפון, כתובת ופרטים מלאים לפי תעודת זהות. 3) צילום תעודת זהות. 4) צילום תעודת ביטוח. 5) צילום רישיון נהיגה בתוקף. 6) צילום רישיון רכב וטסט בתוקף.

קבלו סיוע מאת עורך דין תעבורה

ישנן כמה סיבות שבגללן עשוי להיות חשוב לקבל סיוע מאת עורך דין תעבורה לאחר תאונה שאינה באשמתכם. קודם כל, אתם עלולים להיתבע על גרימת נזק לרכוש או נזק גוף למישהו אחר אם תפעלו בפזיזות ולא תקבלו סיוע משפטי. 

שנית, אתם עלולים לקבל רישום פלילי אם המשטרה תחליט להאשים אתכם בגין נהיגה רשלנית או תחת השפעת אלכוהול, סמים וכולי. זאת, אם המשטרה חושדת שזו הייתה הסיבה לתאונה שלכם. שלישית, ייתכן שתהיה לכם גם אחריות כלכלית וביטוחית, בהתאם לנזקים שהצד השני חווה בגלל התאונה. בשורה התחתונה, עו"ד תעבורה תמיד יוכל לכוון אתכם הכי נכון בהתאם למקרה שלכם.