מור יוסף:"התקשורת הישראלית רדודה ולא מקצועית"

מור יוסף(מימין)והשר כחלון בטקס ההשקה (צילום: באדיבות רדיו גלי ישראל)

בראיון לאתר החדשות דתילי מספר מנכ"ל רדיו "גלי ישראל" ויועץ התקשורת, יהושע מור יוסף על דרכו המקצועית:"למדתי להדגיש את האות ר' ", ההתיישבות:"צריך להקים מאחזים בת"א", אוניית ערוץ 7:"לא הצלחתי לשדר בגלל הבחילות", והדרך להתחבר עם עם ישראל:"כדובר יש"ע הוצאתי הודעה לעיתונות על דוגמניות מתנחלות".

חיים שובל 26/04/2010

בחודש פברואר האחרון באולפני רדיו "גלי ישראל" גבעת זאב עשרות מכובדים וביניהם: שר התקשורת, משה כחלון, יו"ר הרשות השניה נורית דבוש, מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, ראשי הערים והמועצות המקומיות בני כשריאל ממעלה אדומים ויוסי אברהמי מגבעת זאב, יו"ר מועצת יש"ע דני דיין ומגוון אנשי תקשורת לחנוכת הרדיו הישראלי החדש בראשו עומד איש התקשורת, יהושע מור יוסף.

מור יוסף, יליד ירושלים המתגורר כיום בישוב עפרה הינו בוגר ישיבת בנ"ע בנתניה וישיבת ההסדר בקרית שמונה ומי שעבר כברת דרך ארוכה בתקשורת המגזרית.

- פרסומת -

מור יוסף החל את דרכו המקצועית ככתב הכנסת של ערוץ 7 וכמגיש תוכנית שבועית בשם " שעת הסיף", שימש כדובר מועצת יש"ע, דובר המפד"ל וכיועץ התקשורת של שר החוץ סילבן שלום ובהמשך הקים משרד יח"צ עצמאי, בתקופת "ההתנתקות" שימש מור יוסף כפרשן בערוץ 2 וכיום הוא מכהן כמנכ"ל תחנת הרדיו החדשה "גלי ישראל".

מור יוסף המשמש כחזן בתפילות יום הכיפורים ועדיין שוקל לעסוק בתחום עריכת הדין, הוא חובב מוסיקה אנדלוסית ומזרחית, מתעצבן מחוסר סבלנות, לא מעגל פינות, מתגאה בחיבור בין אנשי יש"ע לציבור בישראל:"הוכחתי שהם לא חייזרים" והשבוע הוא נפגש עם הח"מ מדתילי לראיון מקצועי ואישי.

מור יוסף.דוגמניות ומתנחלות נותנות צבע (צילום: באדיבות יהושע מור יוסף)

איך הגעת לתחום התקשורת?

"בשנת 88, בעת שעבדתי בתחום החינוך כמורה ראיתי מודעה שמחפשים שדרנים לערוץ 7. הרמתי טלפון ונפגשתי עם כצ'לה (היום חבר הכנסת יעקב כ"ץ- כצ'לה.ח.ש.). הוא ראיין אותי ושאל אותי אם אני יכול להגיש מהדורות חדשות ולהדגיש את האות ר', עניתי שכן ונפרדנו. הייתה לי תחושה שאין סיכוי אבל במוצ"ש קבלתי ממנו טלפון ונאמר לי להגיע למחרת לנמל אשדוד שם נפגשתי עם יואל צור ועלינו לאונייה כדי להתחיל שידור, כשהגענו לאונייה הטכנאי שרגי ברזילי לימד אותנו איך מפעילים את כל מה שצריך כדי להתחיל לשדר במהלך הזמן עברתי לשמש ככתב הכנסת של ערוץ 7 כמגיש יומנים וכן כמגיש תוכנית אקטואלית שבועית בשם "שעת הסיף" היום אני סוגר מעגל עם תחום הרדיו כמנכ"ל "גלי ישראל".

מה מייחד את גלי ישראל מתחנות אחרות?

"רדיו גלי ישראל הוא רדיו ציוני, רדיו לאומי למרות שבבסיסו הוא דתי. הרדיו מתנהל לפי כל הכללים של הרשות השנייה ולכן אין הגזמה בדעות פוליטיות וכמובן שאין הסתה. הרדיו נותן במה לכל המגזרים ולכל צדדי המתרס. המטרה להגיע לציבור המסורתי במדינת ישראל ולחבר תחילה בין מסורתיים לדתיים ולאחר מכן להגדיל את ההתפרסות לשאר הציבור. המטרה להגדיל את השבט ולא להוביל בניגוד לתחנות אחרות שמנסות להוביל ובדרך מתרחקות מה'אני מאמין' שלהם ומתנתקות מהציבור. אני רוצה לעשות את המהפכה עם מחלקת חדשות רחבה שתיתן קונטרה לשמאל שבמרכז הארץ".

כדובר מועצת יש"ע לשעבר מה דעתך על סוגיית המאחזים שנמצאת בכותרות?

"כל בנייה בארץ ישראל היא חשובה אבל לדעתי צריך להקים מאחזים בת"א ולא ביהודה ושומרון. צריך להגיע לבתי הקפה ולפאבים כי שם מדברים ומחליטים החלטות, צריך לדעת לדבר בשפתו של הציבור הישראלי ולא להפחיד. הרי אם אני אגיד את האמת בצורה נוקבת, אני אפסיד מאזינים, אבל אם זה יהיה בצורה מרוככת, אבין מי עומד ממול, מה סולם הערכים ומי גיבורי התרבות, יש סיכוי שאגיע לקהל עצום. חשוב שנהיה שם בתוך הברנז'ה כדי להביע את דעתנו למרות שזה לא מבטיח את המשך קיומנו עקב הבורות הרבה".

יש לך סיפור על השגחה פרטית?

"השידור בערוץ 7 התבצע כידוע מתוך אונייה בלב ים ואני שלא ממש מחבב ים התעליתי על עצמי ועליתי על האונייה. תוך כדי השידור, הייתה סערה מאוד גדולה אבל למרות זאת המשכנו לשדר חדשות והרבה מוסיקה. הגעתי למצב שלא יכולתי לשדר כי הרגשתי לא טוב והקאתי בגלל הסערה. התפללתי לקב"ה שיעזור לנו וישקיט את הסערה וכך באמת קרה. כשהגענו למרינה ועלינו לחוף הרגשתי כמו העולים שהגיעו לא"י שרוצים לנשק את הארץ. לאחר כמה ימים כשחלפו הבחירות, חזר אליי שוב החיידק של הרדיו ועליתי שוב לשדר. כדי להתכונן נפשית לסערות, עשיתי לי סימן מתי אני צריך לדאוג ומתי להיות רגוע. מרחוק ראינו את שגרירות אנגליה ואת הדגל מונף, כשראיתי את הדגל מתוח הייתי נכנס ללחץ כי זה אומר שיש רוח ותהיה סערה וכשראיתי שהדגל רפוי הייתי רגוע יותר".

מה דעתך על התקשורת הישראלית?

"התקשורת הישראלית היא תקשורת רדודה ולא מקצועית, יש לה אג'נדה. היא רודפת סיפורים ולא ממש רצינית. מי שמודע לזה בתקשורת מוציא את התפוקה כמו שצריך. אנשי תקשורת מתמקדים היום בשאלות אכזריות ובקטיעת המרואיין 15 פעמים בדקה כי זה עושה מתח, בלגן ואקשן. אבל מזה נשאר למאזין רק רעש ובלגן‭."

מה החזון המקצועי שלך?

"אני מאוד רוצה שרדיו גלי ישראל יתן אלטרנטיבה וחלופה לרשת ב' ולגלי צה"ל כי אין ספק שאנחנו מסוגלים לכך אבל כרגע אני הולך בין הטיפות על מנת לכנס את כל הציבור לתחנה אחת. הייתי רוצה שבעוד שנה יזכירו אותנו בנשימה אחת עם רשת ב' וגלי צה"ל. שיגידו 'שמעת מה אמרו בגלי ישראל'?".

אמרת שהסוד להצלחה זה להביא את האמת שלך למקצוע. מה זה אומר?

"כשהייתי דובר יש"ע חיפשתי כל הזמן דרכים להתחבר עם העם בישראל. בשלב כלשהוא התקיים בטלוויזיה טקס מלכות היופי ואחת מהמתמודדות הייתה מתנחלת. באחת מהאסיפות של המועצה אמרתי שאם היא זוכה צריך להוציא מודעת ברכה כי אני רוצה להתחבר ע"י זה לקהל בישראל. היא לא זכתה אבל המשכתי עם הרעיון הזה והכנתי כתבה לעיתונים השונים על דוגמניות מתנחלות. זה עשה הרבה PR לציבור הדתי ולציבור המתנחלים וזה בדיוק מה שרציתי. מצד אחד דוגמניות זה דבר שמעניין את כולם ובנוסף הן מהמגזר הדתי ועוד מתנחלות דבר שמייצר צבע. אני טיפוס די צבעוני שגם במחנה הדתי לא יודעים איך לאכול אותי. אני לא רואה את עצמי מחויב למסגרת, "אני מחויב רק למה שאני מאמין בו".

לסיום מה המוטו שאתה מאמץ לחיים?

" להתחבר אחד עם השני. " זה הזמן להתחבר… גלי ישראל "- לא סתם בחרנו את זה כסלוגן התחנה".