מחק בטיפקס: למה קובי אוז צינזר את שירו המפורסם ריקודי עמבה?

סולן להקת טיפקס מספר מה הרקע מאחורי השורה בשיר "ריקודי עמבה", ולמה הוא משנה אותה בהופעות בעקבות ההתנתקות. לדבריו בזמן אמת הוא חשב שיש הגיון בגירוש, היום הוא כבר לא מבין אותו

קובי אוז
קובי אוז. צילום: יפעת יוגב, ויקיפדיה

בשיר של להקת טיפקס, שכתב הסולן קובי אוז, נמצאת השורה הבאה: "אני רוקד מתוך ייאוש, על הגיבוש, על הכיבוש, ועל צרות שאנ'לא זוכר, אני רוקד על הפסנתר". כעת, שנים לאחר צאת השיר, הוא מסביר מה עומד מאחורי המילים הללו ומדוע הוא משנה אותם.

בראיון שנתנה הלהקה לידיעות אחרונות הוא מספר: "הטקסט נכתב כמובן גם בהשראת מלחמת המפרץ השנייה. אמרתי, או שאנחנו עכשיו רוקדים, כשהכדורים שורקים, או שנקפוץ לים. זה טראגי: 'אני רוקד מתוך ייאוש, על הגיבוש, על הכיבוש'.

"היום אני כבר שר בהופעות 'על הגירוש, על הכיבוש' בעקבות ההתנתקות, שהיא עדיין צלקת בלב שלי ואני לא משלים עם מה שקרה שם, זה הורג אותי. חשבתי אז שיש הגיון במהלך, והיום אני לא מבין אותו".

לאחרונה אמר קובי אוז על תכנית הכשרות של השר מתן כהנא כי היא יכולה להועיל וכי בסוף התהליך "הרבה יותר יהודים יהנו מאוכל כשר כי סוף סוף לא יאלצו אותם לשווא לאכול במסעדות לא כשרות ונטולות כל פיקוח כמו שעושים עכשיו".

- פרסומת -

במירוץ לנשיאות הוא תמך במרים פרץ וכתב עליה כי היא "עשויה להיות ממש מזור לחברה השברירית והדוויה שלנו – אישה מפתיעה כזו הנישאת מעל הפוליטיקה ורואה את האנשים ומדברת אל ליבם עשויה לחבר אותנו מחדש ולהחזיר אותנו לסוג אמיתי של יחד".