סקירה: תכשיט "ירושלים של זהב" גרסת 2021

אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי, תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי, אם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַים עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי

הפסוק הנצחי מספר תהילים קל"ז, ה', נחקק כאמירה אלמותית, המבטאת את הקשר העמוק של כל יהודי, דתי כחילוני, לירושלים, בירת הנצח שלנו. ירושלים נשמרה בלבבות העם היהודי ולא נשכחה לאורך כל שנות הגלות ועד ימינו.

״אִלְמָלֵי הָיָה בְּיָדִי הָיִיתִי נוֹתֵן לָךְ יְרוּשָׁלַיִם שֶׁל זָהָב״

על פי האגדה, כך הצהיר רבי עקיבא באוזני רחל רעייתו על חלומו לקנות לה תכשיט זהב בדמות ירושלים, שעה שהיו ישנים בלילות החורף הקרים במתבן. רחל, בתו של כלבא שבוע, מעשירי ירושלים, שרבי עקיבא רעה את צאנו, התקדשה לרבי עקיבא נגד רצון אביה, שגירש אותה ונישל אותה מכל נכסיו. את נישואיה לרבי עקיבא התנתה בכך שיקדיש את חייו ללימוד התורה, ובזכותה הוא הפך למורה גדול בתורה, מוקף ב-24 אלף תלמידיו.

2000 שנה לאחר שרבי עקיבא השמיע את "מילות הזהב" שלו לרחל, חברת ג'רוזלם גולד החייתה את דבריו ונתנה ביטוי ופרשנות משלה ל"ירושלים של זהב" – אותו תכשיט יקר ערך, שבנות ישראל הכלות היו עונדות ככתר לראשן, כדי להבטיח שלעולם לא ישכחו את ירושלים.

"ירושלים של זהב" בגרסת 2021 היא יצירת אמנות מרהיבה, משמעותית ומיוחדת, שממלאת את הלב באור גדול ובאושר רב. זו יצירה מרגשת ומעוררת השתאות, שגורמת לבעליה להחסיר פעימה ולחוש התרוממות רוח – בין אם רכשו אותה בעצמם ובין אם קיבלו אותה כמתנה ערכית ויקרה מאהוביהם.

- פרסומת -

הרבה זמן, מחשבה, חומר, יצירתיות ומקוריות, הושקעו בתכנון, הפיתוח, העיצוב והייצור של "ירושלים של זהב". כל דגם מיוצר בתהליך ארוך ומורכב, המאופיין בטכניקה ייחודית לציפוי זהב וברמת הגימור הגבוהה ביותר. טכניקה זו היא שמאפשרת להגיע לדיוק מרבי עד הפרטים הקטנים ביותר המרכיבים את התמונה המושלמת.

הפלטה מצופה זהב 24 קראט באיכות ללא פשרות. בכל דגם נעשה שימוש ב-0.6 גרם זהב. מגוון המסגרות שנותנות מענה לכל סגנון, משובצות בחריטות במגוון טקסטורות  כמו מגן דוד, פרח החיים ועוד. כל מסגרת מיוצרת כחלק בלתי נפרד מהאומנות עצמה, מתוך שאיפה ליצור איזון מושלם בין התמונה לבין החלל אליו היא מיועדת.

לפרטים נוספים: https://www.jerusalem-gold.com/he