מכירת רכב לפירוק – מתי זה הצעד הנכון?

התלבטתם לא מעט, בחנתם את האופציות ובסופו של דבר בחרתם את הרכב האידאלי עבורכם. הוא ליווה אתכם נאמנה במשך שנים, היה איתכם בחופשות משפחתיות ובכל בוקר בדרך למשרד. אלא שעם הזמן הוא הגיע יותר ויותר למוסך, הביצועים שלו כבר לא מה שהיו בעבר, ואת רוב הזמן הוא מבלה בחניה, תוך שהוא מעלה אבק ומהווה מטרד גם עבורכם וגם עבור השכנים. במצב כזה חשוב שתדעו שיש פתרון פשוט ונוח מאוד, ואתם ממש לא צריכים לגרור את האוטו בעצמכם למגרש הגרוטאות.

הרכב הישן כבר עשה את שלו. צילום: פיקסלס

נפרדים מהרכב הישן – בלי דאגות

אם אתם מוכנים להיפרד מהמכונית הוותיקה ומבינים שיפה שעה אחת קודם, חשוב לזכור שישנן חלופות פשוטות למדי. בהנחה שהרכב לא נמכר דרך אתרי יד שנייה או קבוצות פייסבוק, תוכלו למצוא אדם אשר קונה רכבים לנסיעה ולפירוק. מי שקונה רכבים לפירוק סביר שיעשה זאת כדי להשתמש בחלקי החילוף של המכונית, וכך הרכב הישן שלכם יוכל "לתרום איברים" שישמשו כלי רכב אחרים הזקוקים להם קצת יותר. המשמעות היא שלא רק שיהיה מי שידאג לפינוי הרכב ממקום החניה היקר שהוא תופס – אלא אף ישלם על כך. אתם לא אמורים לדאוג לשום פרט בדרך, למעט טיפול בבירוקרטיה כדי שתוכלו לחסוך לעצמכם גם את תשלומי האגרות על הרכב שאתם ממילא לא משתמשים בו.

האם מכירת רכב לפירוק משתלמת יותר?

התשובה לשאלה הזו דווקא פשוטה למדי. כאמור, רכבים רבים מגיעים למצב שבו לא ניתן להשתמש בהם לנסיעה, בעיקר בשל מצבם הרעוע. עם זאת, בהחלט ייתכן שחלקי חילוף הקיימים ברכב עדיין פועלים וניתן לבצע בהם שימוש ברכבים אחרים. יש לכך משמעות רבה מאוד שכן זוהי בדיוק הסיבה לכך שגורמים שונים יציעו לכם לבצע מכירת רכב לפירוק. הם ידאגו לכל מה שצריך, מפינוי הרכב ועד לפירוקו ולשימוש ברכיבים שלו, ועל אף שהסכום שתוכלו לקבל נמוך יותר (משום שאין זו רכיבת רכב קלאסית) – זהו צעד יעיל ורווחי יותר בהשוואה לחלופה שבה הרכב עומד במקום, ועל הדרך גם צובר אבק ולכלוך בקצב מסחרר.

- פרסומת -

למה בכלל כדאי למכור את הרכב לפירוק?

בין אם הרכב עבר תאונה שהפכה אותו לבלתי שמיש, בין אם הזמן עשה את שלו והמכונית שלכם נמצאת במוסך יותר מאשר בחניה הפרטית, ובין אם אתם פשוט מוכנים לעבור לרכב הבא במקום זה ששירת אתכם היטב במשך שנים רבות (מדי) – מכירת הרכב לפירוק היא אופציה מצוינת. חשוב לזכור שישנם מקרים רבים בהם היינו אולי רוצים למכור את הרכב לכל המרבה במחיר, אבל בשוק הפרטי הוא כבר לא מאוד מבוקש. הוא ישן מדי, לא מאוד מתפקד או שהערך שלו נפגע משמעותית בגלל תאונה. כך או כך, מכירת הרכב לפירוק תאפשר לכם בכל זאת לצאת עם סכום כלשהו ביד, ובאותה הזדמנות יהיה מי שיפנה את המכונית במקומכם. כך, לא רק שתחסכו לכם זמן יקר, אפילו תרוויחו עוד כמה שקלים, וזו בהחלט נוסחה אטרקטיבית.