מפעל הראי"ה קוק המבואר – מוסר אביך

(צילום: באדיבות ידיעות ספרים)

ידיעות ספרים יוצרת מהפיכה בלימוד כתביו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק ומתחילה להוציא לאור את מפעל הראי"ה קוק המבואר מאת הרב חגי לונדין.

עידן הראל 17/08/2015

שמונים שנה חלפו מאז פטירתו של הרב אברהם יצחק כהן קוק, מאבותיה המרכזיים של הציונות הדתית, וזרם המתעניינים בו ובמשנתו לא רק שלא נעלם אלא רק הולך וגובר.

קשה לדמיין כיצד הייתה נראית היום מדינת ישראל ללא הרב קוק. משנתו של הרב קוק הפכה עם השנים למורת דרך שבעקבותיה הוקמו ישיבות, מכינות קדם צבאיות, יישובים, גרעינים תורנים ועוד.

- פרסומת -

משנת הרב קוק, היא אבן יסוד לכל מי שמעוניין לקבל מבט אמוני יהודי על שאלות הקשורות לפילוסופיה, תרבות, אומנות, הכלל הפרט והקשר ביניהם, התורה והמדינה ועוד.

למרות כל זאת, רבים מתקשים ללמוד באופן פשוט את כתביו של הרב קוק הכתובים בשפה עמוקה ושירית וכך היא נותרה כספר חתום עבור רבים.

בביאורו החדש (המזכיר את ביאורי שטיינזלץ/קהתי), מצליח הרב חגי לונדין, מהבולטים באנשי הדור הצעיר של מלמדי כתבי הרב קוק, להנגיש את כתביו של הרב קוק לציבור הרחב (הן יושבי בית המדרש והן אלו הרחוקים ממנו) ולשתף אותו באוצר חוכמה זה. הספר הראשון בסדרה הוא  מוסר אביך בו פורס הרב קוק את משנתו הייחודית בתחום מידות הנפש.

הרב חגי לונדין הוא ר"מ בישיבת ההסדר בשדרות, וראש בית המדרש החברתי בקריה אקדמית אונו. הוציא לאור את הסדרה 'מאמרי ליבה במשנת הרב קוק'; מעורכי 'חומש הראי"ה', מחבר הספר 'עיין ערך יהדות' ומרצה ליהדות במסגרות ואתרי מדיה שונים.

בהוצאת ידיעות ספרים ודברי שיר,  290 עמ' | 68 ₪