על שופטים ושוטרים

אילוסטרציה (צילום: אתר חדשות המשטרה PNNS)

מפרשיית הירש דרך בית המשפט העליון ועד מפקד תחנת המשטרה שהזמין את שוטריו למופע "נישואי פיגרו".

עמיעד טאוב 01/09/2015

האמת העירומה

"מדינת ישראל היא דמוקרטיה, ובשמה מותרים לכם דברים (גל הירש בספר "סיפור מלחמה סיפור אהבה").

האמת מאחורי פרשת הירש – פרשת מינוי המפכ"ל החדש לוטה בערפל אך חושפת לכולנו את העובדה המעציבה שאין לנו מושג מה באמת קורה בצמרת המדינה. כמו בפרשיית הגז, סיפור ההקלטות של ברק וכמעט כל "חשיפה" בשנים האחרונות שמגלה לנו כי כלי התקשורת ומערכות האכיפה שלנו מייצגים יותר את תעשיית הבידור מאשר את האתיקה העיתונאית.

- פרסומת -

עזבו את העובדה המפחידה שפעם אחר פעם (פרנקל, ריבלין, רפול, נאמן) כאשר עולה שמם של אישי ציבור כמועמדים לתפקידים בכירים, צצה פרשייה חדשה במשרדי החקירות כאילו מחכים שם בדיוק לרגע הכרזת המועמדות של אותם בכירים על מנת לפרסם חדש לפלילים (יש לסייג זאת במועמדים המשתייכים למיליה ולברנז'ה הנכונה). בשורה התחתונה, כאשר כל מינוי פוטנציאלי שכזה עולה לאוויר, מתחולל מחול שדים בו אנחנו הפיונים.

משני צידי המתרס, מתחילה הרעשה אריטלרית תקשורתית מסיבית הכוללת באורח קבע פמליה קבועה של קצינים שופטים עורכי דין פובליציסטים עיתונאים יחצ"נים פרסומאים מומחי ניו מדיה ולאחרונה גם משפחות שכולות המושלכות באופן ציני אל המערכה העיתונאית ומשמשים כשחקנים בנשף המסכות המפחיד ואיזה אזרח פשוט מסוגל לברור את התבן מן המוץ התקשורתי?.

איך אפשר תחת קמפיין מסיבי שכזה לנהל ככה באופן מקצועי דיון התאמה לתפקיד ולהגיע למהות? איך כאשר גדולי האינטרסנטים בוחשים בקערה ניתן להאמין בשיקוליהם של מקבלי ההחלטות? גם מיטב חדי העין וותיקי אנשי התקשורת יתקשו להפריד בין האמת ליח"צ בעידן הרדוד שלנו בו האמת נסתרת מהעין לחלוטין.

לשאלה האם אנחנו משמשים ככלי משחק בין כוחות גדולים בציבוריות הישראלית בתקשורת ובמערכת אכיפת החוק, יש תשובה אחת נכונה והיא מפחידה.

יש שופטים בירושלים

הבשורה הטובה של השבוע מגיעה במפתיע מבית המשפט העליון שם הוחלט לשלוח לשנת מאסר את המחבל וח"כ לשעבר מבל"ד הידועה לשמצה ולדחות את ערעורו, כזכור סעיד נפאע שיצא לחופשת קיץ בסוריה ונפגש עם ראשי ארגוני טרור בעת כהונתו כח"י בכנסת ישראל.

שופטי בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, ניל הנדל וצבי זילברטל החליטו כי למרות שמדובר בערבי מקופח בעל חסינות פרלמנטרית יש גבול לכל תעלול ואולי כך שמו סוף למקרים מעוררי חלחלה של חכי"ם ערביים המשמשים כאויבים מבפנים ע"ע עזמי בשארה חברו של נפאע בל"ד שריגל עבור החיזבאללה בעיצומה של מלחמה בעוד הוא מקבל שכר מלא ממדינת היהודים.

שוטרים עליך ישראל

אגב, מצבה העצוב של משטרת ישראל וקברניטיה שהמון חמאה מרוחה על ראשם ידוע הסיפור על אותו מפקד תחנת משטרה שכינס את כל שוטריו והודיע להם בחיוך רחב כי הוא מבקש מהם להגיע בערב בלבוש מהודר "אנו הולכים יחד לנישואי פיגרו". בערב, הגיעו השוטרים ובני משפחותיהם במיטב מחלצותיהם כיאה לחתונה מלכותית כולל עניבות פרפרים מתנות צ'קים ופרחים. "חבורה של טיפשים" זעם מפקד התחנה " זו אינה חתונה של אחד השוטרים בתחנה אלא מופע אופרה איטלקי, קונצרט". השוטרים הנבוכים השפילו את מבטם, בני משפחותיהם כבשו את מבטם בקרקע התחנה עד שקם סגנו האמיץ של מפקד התחנה ואמר לו "אל תכעס המפקד", "אבל בחודש שעבר, כשהגעת לאגם הברבורים עם חכה וקרס לא אמרנו מילה…"