מתי כדאי להיעזר בגישור גירושין?

צילום: freepik

ככל שאנחנו גדלים אנו נחשפים אל יותר ויותר מקרי גירושין מכוערים אשר משאירים אחריהם חותם לא חיובי בלשון המעטה. הליך גירושין הינו הליך ארוך, מייגע, מתיש ואמוציונלי עבור שני הצדדים. במהלך הליך גירושין אנו מתמודדים עם פירוק התא המשפחתי ונאלצים להתמודד עם מגוון רחב של אתגרים ונושאים עליהם תצטרכו לתת את הדין. על כל זוג לפני הגעה אל ערכאות השיפוט לפנות לשם גישור כחלק מחוק התדיינות. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות גישור גירושין – אנו פה לעשות לכם מעט סדר.

חוק גישור חובה – מה עומד מאחוריו?

החל מיולי 2016 אנו עדים לשינוי החל הליך הגירושין. אנו למדים כי כיום הליך הגירושין איינו מתחיל בפנייה לערכאות משפטיות אלא מחייב את בני הזוג אל הליך גישור חובה אשר במהלכו יצטרכו לבדוק ולאפיין את הקשר, להבין מה הם המכשולים ולהבין אם יש אפשרות לגשר על כל הפערים בטרם בנייה אל בתי המשפט. לעיתים סכסוכי גירושין גורמים לזוגות רבים לחשוב כי הגיע הסוף אך יחד עם גישור לפעמים ניתן לראות את האור בקצה המנהרה ולפעול לשם תיקון כל המכשולים.

חוק גישור חובה הינו חוק אשר מחייב את בני הזוג להגיש תביעת – "סכסוך משפחתי" לאחד מן יחידות הסיוע. בני הזוג יגיעו לפגישה עם עובדת סוציאלית ו/או בעלת מקצוע מן התחום אשר תסביר להם על התהליך, תשאל אותם על המכשולים אותם הם חווים ומה היא הסיבה בגינה ירצו להתגרש. לאחר שיחה זו יתקיימו מספר נוסף של שיחות אשר במהלכם יוכלו להגיע יחד עם עו"ד מטעמם.

חשוב לציין כי במהלך הגישור יהיה עיכוב לכל הליך משפטי למשך כ – 60 ימים על מנת למנוע מהם להגיש בקשת תביעות. יחד עם זאת יוכלו להגיש בקשות משפטיות שונות, לרבות: צו עיכוב יציאה מהארץ, הקפאת הכסף הנמצא בחשבון הבנקים לצד בקשות נוספות בהתאם לשיחת אפיון עם עורך הדין המייצג.

מתי אנו נרצה להיעזר בגישור גירושין?

- פרסומת -

זוגות רבים המעוניינים להתגרש תוהים מתי הם הלכה למעשה ירצו להיעזר במגרשת לשם גישור גירושין. אנו רואים מגוון רחב של סיבות בגינן נרצה להיעזר בגישור גירושין. בין הסיבות אנו נראה:

  • כאשר נרצה לשקם את הגירושין – זוגות רבים לא מאמינים אך תהליך גישור גירושין יכול למנוע מהם את פירוק התא המשפחתי. בפנייה כזו צריך להיות צורך עז של שני הצדדים לטיפול זוגי ולשיקום התא המשפחתי. אנו רואים מקרים רבים בהם זוגות הצליחו לגשר על כל הפערים. יחד עם זאת, ישנם מקרים רבים בהם גישור גירושין הינו מאוחר מדי מאחר ואחד מן הצדדים כבר הרים ידיים לחלוטין מן חיי הנישואין.
  • כאשר נרצה לעבור את תהליך הגירושין בצורה בריאה וחכמה יותר – כאמור גירושין איננה מלאכה פשוטה וטומנת בחובה לא מעט אתגרים ואמוציות. אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע למצב בו הוא מפרק את התא המשפחתי ויוצר זעזוע בחייו ובחיי הילדים שלו. לכן אנשים רבים פונים אל תהליך גישור גירושין על מנת לגשת אל התהליך בצורה חכמה יותר ונקייה תוך כדי כיבוד איש את רעהו.
  • כאשר נרצה להתגרש – חשוב לציין כי גירוש גירושין איננה זכות אלא חובה. לפי החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"V-2014 (להלן:" חוק ההתדיינות") כל זוג אשר מעוניין להתגרש ולפתוח בערכאות שיפוט צריך לעבור תחילה הליך של גישור לפני הגירושין. לכן אין מן הנמנע שכל הזוגות אשר רוצים להתגרש יצטרכו לעבור הליך זה בלי יוצא מן הכלל.

מה הם היתרונות בגישור גירושין?

הליך גישור גירושין נחשב לאחד מן ההליכים המשמעותיים ביותר במסגרת הגירושין. אנו מייחסים להליך זה לא מעט יתרונות אשר מקלים בצורה משמעותית על התהליך. בין היתרונות אנו נראה:

  • מניעת הסלמה של הסכסוך המשפחתי – סכסוכים אשר מתנהלים בבתי המשפט יכולים מאוד מהר להגיע לקרעים והסלמה רצינית של הסכסוך בין בני הזוג ולפגוע כתוצאה מכך גם בבני הזוג וגם בילדים. כאשר אנחנו מנהלים תהליך גישור אנו ממזערים את הפגיעה בכל הצדדים ומבצעים תהליך המתבצע מרצון שני הצדדים באווירה נעימה ורגועה תוך כדי הידברות והבנה של המצב.
  • תהליכי גישור זולים יותר – תהליכים המתנהלים בבתי המשפט ו/או בבתי דין רבניים יהיו ברוב המקרים יקרים אלפי מונים. תהליך גישור הינו תהליך זול אשר עושה לכם להסדיר את כל תנאי הגירושין בהרמוניה ובצורה נכונה.
  • תהליך קצר ומותאם אישית לצדדים (חיסכון בזמן) – תהליך הגישור הינו תהליך מהיר משמעותית מן התהליכים המתבצעים בערכאות המשפטיות. קצב תהליך הגישור הינו מותאם אישית עבור הצדדים והצרכים שלהם.
  • הליך חשאי ואינטימי – הליך גישור גירושין הינו הליך חסוי ואינטימי לכן אתם יכולים להיות רגועים. המגשר איננו יכול לעשות שימוש בכל מה שנחשף במהלך הגישור. כמו כן, חוץ מן המגשר ובני הזוג אף אחד לא משתתף עוד בתהליך זה.
  • מגשר ניטרלי ואובייקטיבי – בסופו של יום המטרה היא למצוא הסדר לשני הצדדים. המגשר איננו מייצג אף צד ולכן איננו בעד אף אחד מן בני הזוג ופועל בצורה ניטרלית על מנת להגיע אל הפתרונות הטובים ביותר לשני בני הזוג ולילדיהם.
  • מערכת יחסים תקינה בין הצדדים – דרך גישור גירושין אפשר לשמור על מערכת יחסים תקינה בין הצדדים למרות פירוק התא המשפחתי. בני הזוג מתגרשים אחד מן השני אך עדיין יצטרכו לנהל מערכת יחסים (מעט שונה אפשר לומר) סביב גידול הילדים ונושאים נוספים אותם הם יצטרכו לפתור בעתיד. לכן, גישור גירושין והדרך בה יבחרו לנהל את תהליך הפרידה ישפיע רבות על הקשר העתידי שלהם.

אמרתם גישור גירושין אמרתם חברת עורכי דין עזריאלנט לישראל

עורכי דין עזריאלנט לישראל הוקמה באמצע שנות ה – 90 ונחשבת לאחת מן חברות עורכי הדין המובילות בישראל בעולמות דיני המשפחה. החברה מתמחה בדיני משפחה וגירושין מורכבים וייצגה במרוצת השנים אלפי לקוחות בכל הערכאות הרלוונטיות.

גישור גירושין עם עורכי דין עזריאלנט לישראל מבטיח לכם – גירושין ברגישות, בנחישות ותבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותייך.