מתכונים כשרים עם עגבניות לקראת חג הפסח

עונת האביב מתקרבת ומסמלת את בואו של חג הפסח. אין ספק שחג הפסח הוא חג מרגש מאוד שמצפים ומתכוננים מאוד לבואו. לקראת חג זה, מנקים את הבית, מבשלים אוכל כשר וטעים עבור ליל הסדר וחושבים כיצד להעביר את חול המועד בנעימים. כמובן שיש להיערך מבחינה קולינרית לכל ימי חול המועד בחג הפסח שכן, שמירת הכשרות בפסח איננה מאפשרת לאכול לחם ומוצרים שאינם כשרים לפסח ולכן, רבים מחפשים תחליפים ראויים למאכלים שהם רגילים לאכול בימי השנה ואי אפשר לאכול אותם בפסח. במאמר הבא תקבלו כמה מתכונים טובים עם עגבניות שיסייעו לכם להנות מחוויה קולינרית כשרה וטובה בפסח.

איזה מתכונים עם עגבניות ניתן להכין בפסח?

ירקות ופירות הם דבר כשר כל ימות השנה וכמובן גם בפסח ועל כן, ניתן בהחלט לבסס עליהם ארוחות, להעשיר באמצעותם ארוחות ולאכול מהם כמה שרק תרצו. העגבנייה היא ללא ספק מלכת הפירות והירקות. היא משתלבת היטב במגוון תבשילים, הטעם שלה דומיננטי וניתן לבסס עליה לא מעט מאכלים, אז אם אתם מחפשים מתכון טוב לפסח, כדאי שתלכו על מתכון עם עגבניות שיעניק לכם אפשרות לאכול אוכל טוב, משובח, טעים וכשר גם בפסח. הנה כמה רעיונות למתכונים מעין אלה:

אפשר להתחיל עם עגבניות שרי. מדובר על עגבניות קטנות, עסיסיות וטעימות, אשר יכולות לשדרג לחלוטין כל ארוחה. ניתן להכין סלט המבוסס על עגבניות שרי, פיצוחים כשרים לפסח, מגוון עלים ירוקים שונים כגון: כוסברה ופטרוזיליה, שמן זית, לימון ונענע. ניתן לאפות את העגבניות יחד עם גבינה קשה כלשהי ולאחר מכן לערבב בתערובת אורז שיהפוך להיות חלבי וטעים, ניתן לשלב עגבניות שרי במגוון סלטי ירקות חיים שונים וכדאי לבחור מראש בעגבניות שרי עסיסיות וטובות.

מתכונים עם עגבניות רכות

עגבניות רכות מהוות חומר גלם מצוין עבור לא מעט מתכונים כשרים לפסח: ראשית כל, ניתן להשתמש בעגבניות רכות בכדי להכין סלט פיקנטי על האש. אם אתם ממנגלים, בין אם במנגל גז ובין אם במנגל פחמים, אתם יכולים להניח את העגבניות על המנגל, יחד עם חצילים, שום, בצל ופלפל חריף. לאחר שהם מוכנים ניתן לחתוך אותם לסלט ולתבל במלח ושמן.

- פרסומת -

מתכון נוסף עם עגבניות רכות הוא סלט עגבניות, גמבה ופלפלים. אין כמו סלט טעים ונימוח הכולל שילוב של עגבניות רכות עם גמבות אדומות וירוקות ובשילוב של פלפלים ירוקים.  הסלט יכול להוות תוספת לכל ארוחה.

עגבניות רכות יכולות להיות בסיס נפלא לדג מכל סוג בתנור. מומלץ לשלב עם העגבניות והדג גם לימון ועשבי תיבול. כדאי לתבל בכל תיבול שאתם אוהבים ולהכניס לתנור.

מתכונים עם עגבניות מרוסקות

גם עם עגבניות מרוסקות ניתן ליצור מגוון מתכונים שיכולים להתאים לחג הפסח: המתכון הבסיסי והטעים ביותר הוא שקשוקה. אין כמו שקשוקה המבוססת על עגבניות מרוסקות. כמובן שגם חשוב מאוד וכדאי לשלב שום או בצל בשקשוקה ולהוסיף בה כל דבר שאתם אוהבים: גבינה בולגרית, חציל או כל דבר אחר.

עגבניות מרוסקות יכולות להשתלב נפלא במתכוני בשר שונים כגון: קציצות בשר ברוטב עגבניות. מדובר על מתכון נפלא שמתאים הן עבור ארוחות החג והן עבור ארוחות יומיומיות בחול המועד.

אם בא לכם להכין פסטה מצות, תוכלו לחתוך את המצות שלכם דק דק, לבשל עגבניות מרוסקות כרוטב לפסטת מצות שלכם ולתבל בצורה שאתם אוהבים.

אין ספק שעם מתכוני העגבניות המדוברים, פסח יהיה חג טעים ונפלא.