מתכונים קלים וכשרים לפסח

צילום: פיקסביי

חול המועד והפסח עצמו, הם ימים מאתגרים גם עבור בשלנים וותיקים. הניסיון להכין אוכל כשר, משביע, כזה שיתן מענה לילדים שעכשיו נמצאים בחופש, תוך ניסיון להתאים את הארוחות לטיולים ברחבי הארץ, הרי שקיבלתם אתגר משמעותי, כזה שהופך גם את מי שאוהבים מטבח, למי שרק רוצים להיפטר ממטלות הבית כמה שיותר מהר. אנחנו כאן כדי לסייע לכם עם מתכונים לחג הפסח, כאלו שמכינים בכמה דקות עבודה וממשיכים לקבל עליהם תשבוחות גם בהמשך. אנחנו נתמקד בשני מתכונים מנצחים, כאלו שאפשר לעשות לארוחה קלה בבית או לקחת אתכם, לאן שלא תלכו בחול המועד. קדימה, בואו נתחיל עכשיו.

לביבות כרשה ובשר

אתם יכולים לבחור להכין את הגרסה הבשרית או הצמחונית. זו מנה מושלמת לבית ואתם יכולים גם להביא קופסא עם קציצות לכל מקום, כך שהילדים יאכלו משהו בדרכים. ההמלצה שלנו, להכפיל את הכמויות ולהשאיר קציצות לא אפויות במקפיא, מחולקות לעיגולים. ערב לפני הטיול, אתם יכולים להוציא את הקופסא לשיש, שם המסה תפשיר במהלך הלילה, אפיה קצרה בבוקר ואתם מסודרים.

מצרכים:

חצי קילו בשר טחון, לגרסה צמחונית אפשר להחליף את הבשר בתפוח אדמה מגורר סחוט מנוזלים, חצי קילו כרישה חתוכה לעיגולים, בערך כרישה גדולה וחצי. שוב, בגרסה הצמחונית, אפשר לשים שתיים וחצי כרישות חתוכות. בצל קטן חתוך לקוביות קטנות, מוזהבות במחבת, מדובר על טיגון של שש דקות בערך. ביצה גדולה, שליש כוס קמח מצה. קצת תבלינים לפי הטעם, מלח, כמון ופלפל.

אופן הכנה:

לוקחים את הכרישה ומניחים אותה חתוכה בקערה עטופה בניילון נצמד. מכניסים לחמש דקות למקרוגל ומערבבים, שוב ובפעם השלישית, כדאי לראות את הכרישה כבר התרככה. אם לא, הכניסו את אותה לעוד סיבוב. עכשיו, ערבבו את הבשר פנימה, הקמח, התבלינים והבצל. אם אתם הולכים על המתכון הצמחוני, שימו לב לעשות את אותה העבודה עם הכרישה, אבל לסחוט היטב את תפוח האדמה מנוזלים. עכשיו, לחמם תנור ל200 מעלות ולהכין תבנית מרופדת בנייר אפייה עם קצת שמן זית. באמצעות שתי כפות או זוג ידיים רטובות יוצרים עיגולים קטנים של התערובת. מכניסים לתנור לעשר דקות או יותר, עד שהקציצות מזהיבות, הופכים צד וממתינים להזהבה בצד השני והכל מוכן. אפשר לאכול את הקציצות ככה או לטבול אותן במתבל.

ירקות בתנור ופרגיות מתובלות כמו שווארמה, מתכון כשר לפסח

- פרסומת -

אם אתם מחפשים מתכונים לחג הפסח, פשוטים וכאלו שיתאימו לארוחה ממש. כאן זה המתכון המושלם, זה שיהפוך בקלות לארוחה משביעה וטעימה. אתם יכולים להחליט לשים את חזה העוף בתבלינים לילה מראש ואתם יכולים להכין את הארוחה באותו היום, הכל תלוי בלוח הזמנים שלכם.

לפרגיות:

קחו חצי קילו פרגיות נקיות משומן, הכניסו אותן לקערה עם כוס שמן זית, קצת כמון, פפריקה, כורכום, מלח ופלפל, לפי הטעם. אם יש לכם חוואיג', תבלין שווארמה או כל תבלין אהוב אחר, אפשר להוסיף ממנו קצת. הכניסו את הפרגיות לתוך התערובת וכסו את הקערה. כדאי להמתין לפחות שעתיים. התערובת בנתיים יכולה להיות במקרר.

לירקות:

קחו שני תפוחי אדמה, בטטה אחת, שני בצלים קטנים, שני קישואים ושומר למי שאוהבים. עכשיו, יש לחתוך את הירקות ולסדר אותם בתבנית. על הירקות אפשר לשפוך קצת שמן זית ולתבל במלח גס. אם אתם רוצים, אפשר להוסיף לקראת סוף האפיה כמה עלים של טימין או רוזמרין טריים. חממו תנור ל200 מעלות ואפו את הירקות בערך 40 דקות, כאשר התנור על טורבו. הוציאו את התבנית, זה הזמן להפוך את הירקות ולהשחים גם את חלקן העליון.

חוזרים לפרגיות

מניחים את הפרגיות על תבנית אחרת, עטופות בשמן הזית. הכניסו את התבנית לתנור החם ל45 דקות ויש לכם ארוחה מושלמת. אתם יכולים להכניס את שתי התבניות, הירקות והפרגיות, ביחד לתנור וככה הארוחה תצא בזמן.

צריכים גם קינוח קל ומהיר לליל הסדר? עוגות קלות ומהירות לפסח >