סובלים מכאבי ברכיים? 2 תרגילים להקלה מיידית ויעילה

קרדיט: pexels

אם אתם מחפשים את כל מה שצריך לדעת על תרגילים, דרכים ושיטות להקלה על כאבי ברכיים, אתם לא לבד בסירה. חלק ניכר מאוד מהאוכלוסייה סובלים מכאבי ברכיים, לעיתים גם כאבי ברכיים כרוניים. מה עושים? ממשיכים לקרוא, ריכזנו עבורכם תרגילים, שיטות ודרכים להקל על הכאבים. 

מאמר זה אמנם יספק לכם סקירה של הדרכים היעילות ביותר להקלה על כאבי ברכיים, אבל הוא לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי. בכל מקרה בו אתם חווים כאבי ברכיים, הפתרון הריאלי והנכון יהיה לפנות לרופא המשפחה שלכם, שייתן הפניה לרופא שיכול לטפל בכך. לפרטים נוספים הקליקו כאן https://knee-bot.co.il/ או המשיכו לקרוא כעת.

להקל על כאבי הברכיים במיידי – אפשרי?

כאב בברך הוא בעיה שכיחה שיכולה להיות מאוד כואבת. זה קורה בדרך כלל עקב פעילות גופנית ובלאי של מפרק הברך או פציעה, אבל זה יכול לקרות גם עקב שינויים הקשורים לגיל, מה שמתבטא בגמישות ובלאי המפרקים שלנו. בתוך כך, ישנן דרכים רבות להקלה על כאבי ברכיים ושיטות אלו כוללות תרגילים, עיסוי, מתיחות, קומפרסים באמצעות שקיות קרח ועוד.

כמו כן, אחת הדרכים הנפוצות להקל על הכאב היא על ידי ביצוע תרגילים, המכוונים לקבוצות השרירים הספציפיות שגורמות למטופל אי נוחות. באשר לשאלה הנוגעת למיידיות של הקלה על כאבי ברכיים, התרגילים והטיפולים מצריכים סובלנות ואורח רוח, אבל בחלק מהמקרים ניתן להרגיש גם הקלה מיידית. 

קרדיט: pexels
  • הליכה עם הברכיים כפופות 
- פרסומת -

שיטה זו יכולה לסייע במקרים בהם ישנם כאבים קלים בברכיים. כאשר אתם מבצעים את התרגיל הזה, הקפידו על הליכה כאשר כפות הרגליים מקבילות זו לזו. אם אתם מרגישים שהתרגיל מגביר את הכאבים, ייתכנו לכך מספר סיבות, אז יהיה עדיף פשוט להפסיק ולבדוק שוב היכן הבעיה. 

  • עמידה על רגל אחת 

כאשר אתם מעוניינים לחזק את קבוצת השרירים באזור הברך וכן לשפר את הגמישות שלכם, עמידה על רגל אחת יכולה להועיל בחלק מהמקרים. כמו כן, יש צורך בהחזקת הרגל השנייה מולכם בשתי הידיים, מה שבדרך כלל יצריך אימון עד שתצליחו להשלים את התרגיל.

כאבי ברכיים: מתי כדאי לשקול ניתוח החלפת ברך?

כאבי ברכיים הם מצב שכיח בקרב האוכלוסייה המבוגרת. עם זאת, זה יכול להתרחש גם אצל אנשים צעירים יותר. במקרה זה, הכאבים עשויים להיות סימן לדלקת באזור או בעיות רפואיות אחרות. מתי כדאי לשקול ניתוח החלפת מפרק ברך?

למשל, כאשר יש לכם כאבי ברכיים עזים וזה לא משתפר עם הזמן, אתם יכולים לשקול ניתוח החלפת מפרק ברך כאופציה לטיפול. כמו כן,  הליך זה יכול לשמש גם לשיפור איכות החיים עבור אנשים הסובלים מדלקת פרקים חמורה או חבלות ופציעות ספורט שאינן מתרפאות כראוי.