סטרס וכאבי גב

צילום: freepik

 

המצב הנפשי של כל אדם יכול לגרום לגופו להיכנס למצב של לחימה או בריחה. מדובר על מנגנון שהמטרה שלו היא למקד את הפעילות של הגוף למטרה אחת בלבד והיא: להינצל מהאיום העומד על הפרק. חשוב לדעת כי כאשר הגוף נכנס למגננה, כל המערכות שבו פועלות בצורה שונה מהצורה הנורמטיבית שהם פועלים בה. השרירים דרוכים יותר ודם רב מוזרם כדי לתעל אנרגיה לפעילות של השרירים. לכן, ניתן לומר כי במצב המדובר השרירים פועלים ביתר שאת ועל כן הם עלולים להתכווץ, להיתפס ועוד. כאשר אדם מצוי בסטרס, הוא יכול לסבול מכאבי גב משמעותיים ביותר.

מה הקשר בין סטרס לכאבי גב?

בשל העובדה שבמצבים של סטרס הגוף שלנו נכנס למגננה ומערכת השרירים פועלת במאמץ רב, הרי שכל האיברים של הגוף נכנסים לפעילות עודפת המשרתת את המצב של בריחה או לחימה. מה שבעייתי במצבי סטרס הוא ההימשכות של הסיטואציה. הלחץ אשר נבנה למעשה משפיע באופן מתמשך על הגוף ועל הנפש במשך ימים, שבועות או חודשים שבהם האדם סובל מסטרס ובסופו של דבר, הגוף אינו מסוגל להתמודד לאורך זמן עם הדחק המדובר. מדובר על פעילות יתר שוחקת מאוד. הגב ידוע כאחד האזורים העדינים בהקשר של פעילות שכן הוא בנוי מעצמות קטנות וגדולות אשר מחוברות כולן במערכת שרירים סבוכה וגמישה ועל כן, הסטרס יוצר כאבים בגב.

כיצד מתמודדים עם סטרס?

הדבר הראשון שיש לעשות הוא להתמודד עם הסטרס בצורה הטובה ביותר וזאת כדי למגר אותו עד כמה שניתן מחיי היומיום. לא פעם הסטרס הוא ללא סיבה מאוד משמעותית, כך לדוגמא: אדם יכול לחוות סטרס בשל לחץ בעבודה שלו, דבר שאיננו מהווה גורם מאיים עליו, אלא פשוט מצב נתון. הוא רודף אחרי הספקים ומצוי תמיד בסטרס והדבר יכול לפגוע בגוף כולו וליצור כאבי גב, גם אם הוא כלל לא מרבה בפעילות גופנית במהלך עבודתו או אפילו יושב ליד מחשב. חשוב מאוד לבצע הרפיה לגוף ולנפש. ניתן לעשות זאת כיום באמצעות יוגה אשר מחברת בין הגוף לנפש ומאפשרת להרפות בכל המישורים. יוגה רלוונטית הן עבור תרגול יומיומי והן עבור תקופות מאוד עמוסות ולחוצות.

- פרסומת -

היא מציעה טכניקות שונות של הרפיה שניתן לבצע בכל פעם שמרגישים מתוחים או לחוצים. כמובן שמלבד יוגה ניתן לבחור להתאוורר מדי פעם בפעם כאשר מרגישים לחוצים, ללמוד שיטות דמיון מודרך שיכולות לסייע לכם במצבים שבהם אתם מרגישים שאתם בסטרס ועוד. אין ספק שנטרול סטרס מהחיים של כל אדם יקלו עליו ביותר הן מבחינת הקושי הנפשי שהוא נתון בו והן מבחינת הכאבים הגופניים שהוא סובל מהם בגין הסטרס, לרבות כאבי גב.

כיצד מתמודדים עם כאבי גב הנגרמים מסטרס?

אם אתם סובלים מכאבי גב הנגרמים מסטרס, לאחר שבדקתם את השיטות השונות הרלוונטיות להתמודדות עם הסטרס שלכם ובחרתם את השיטות המתאימות לכם, זה הזמן לטפל באופן ממוקד בכאב הגב שלכם. פיזיותרפיה לגב יכולה להקל באופן מהותי ביותר את כאבי הגב שלכם. חשוב שפיזיותרפיה תתבצע על ידי פיזיותרפיסט מקצועי אשר ידע כיצד להתאים שיטות טיפול שונות להקלה על כאבי הגב שלכם.

מעבר לכך, ניתן כאמור לתרגל יוגה שיכולה לסייע הן לסטרס הנפשי והן לכאבים גופניים שונים לרבות כאבי גב. עבור הסטרס ניתן לבחור גם בטיפול פסיכולוגי או טיפול קוגניטיבי התנהגותי וזאת בכדי להבין כיצד לשלוט עליו ועל ההשפעה שלו על הגוף שלכם.

***המידע הכתוב הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.