סכיני מטבח – כל מה שצריך לדעת

סכיני מטבח הם החברים הכי טובים שלנו במטבח, וזה לא מפתיע. בזכותם אנו יכולים להכין כל מה שנראה ולהפתיע את כולם במנות נהדרות. לא משנה מה אנחנו מכינים ברגע נתון. זה יכול להיות עוף ברוטב מן השמיים, תפוחי אדמה בטעם מושלם, סושי כמו במסעדות או שווארמה אמיתית. לא משנה מה אתם בוחרים לעשות, העיקר שלא תשאירו את האחרים רעבים.

צילום: FREEPIK

מדוע כדאי להשקיע בבחירת סכיני מטבח

בחירת סכיני מטבח צריכה להיעשות בכובד ראש. אחרי הכול, אתם רוצים לבחור סכין מטבח טוב שיכול לשמש אתכם לטווח הארוך. לפיכך, קיימים כמה דברים שכדאי להביא בחשבון. דבר ראשון, כדאי להגדיר את המטרה שלשמה אתם בוחרים את הסכין. האם אתם עובדים יותר עם בשר, ירקות או אולי לחמים? לפי זה תוכלו לבחור את הסכין שלכם. כי יש סכינים שהלהב שלהם נועד יותר לפריסה, באחרים הוא נועד לחיתוך מזונות רכים ויש שנועדו להתמודד עם עצמות של בשר ודגים. כמובן, ישנם סכיני שף מקצועיים שנועדו לחיתוך של מזונות באופן כללי. ומעלה לכל, רק סכינים איכותיים מאפשרות את הדיוק שבחיתוך, כשמכינים סלט או פשטידה, והם מלווין אותנו לאורך זמן רב.

איך נשמור על סכיני המטבח שלנו

אם אנו מעוניינים בכך שהסכינים ישמשו אותנ לטווח ארוך, כדאי לשמור עליהם מכול משמר ולוודא שאנו נוהגים בהם כראוי. אחד הדברים החשובים יותר שכדאי לעשות הוא לזכור לנקות את סכיני המטבח לאחר שימוש ממושך. אל תזרקו את הסכינים בכיור, ובמקום זאת נקו אותם היטב. השתמשו בסבון המיועד לשטיפת כלים ומים ולאחר מכן נגבו את הסכין היטב בעזרת מטלית רכה או מגבת. כמו כן חשוב להפריד את להבי הסכינים ולמנוע השתפשפות הלהבים אחרים. ניתן לקנות נרתיק מיוחד עבור הסכין או להניח אותו בתא נפרד. נוסף על כך, כדאי להימנע מלחתוך מזונות קפואים או קשים, שכן אלה עלולים לשרוט את להב הסכין ואף לשבור אותה.

- פרסומת -

סכיני מטבח מובחרים – למי זה מתאים

כולנו זקוקים לכלי מטבח איכותיים בבית, כאשר סכיני מטבח מובחרים עומדים בראש מעיינינו. הסכינים מתאימים לכל מי שמתייחס ברצינות למנות שהוא מכין, ומעוניין לשדרג את איכות הבישול שלו. הסכינים מתאימים בראש ובראשונה לשף מתחיל או ותיק. השף המתחיל זקוק לכל הכלים האיכותיים הדרושים לו כדי להכין את מניותיו. כך גם השף הוותיק יותר שיש לו עסק כמו שירותי שף עד הבית או מסעדה בשרית עם מעדנים מושלמים. כי בסופו של דבר אף שף אינו מסתובב ללא סכין מטבח אחד מובחר או שניים שפשוט עושים את העבודה.