סערת הפגיעות במלונות המפונים: "המציאות הביאה למפונים את הסכנה לתוך הבית. מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות"

צילום: freepik

מכון "באר אמונה" מוביל בשבועות האחרונים פרויקט מוגנות מינית בכ-60 בתי מלון ברחבי הארץ בהם נמצאים תושבי שדרות. בוגרות של התכנית להכשרות מנחות למיניות בריאה של המכון מנהלות את הפרויקט עבור עיריית שדרות שמופעל יחד עם עובדי הרווחה בעירייה.

מנהלת מכון "באר אמונה" של תנועת אמונה הפסיכולוגית תמי סמט: "המפונים שנמצאים במלונות מתמודדים עם התמודדות קיומית הרבה יותר ראשונית, ולא ממש פנויים לחשוב על הנושא של מוגנות מינית. המלון הוא בעצם הבית שלהם, הלובי זה הסלון שלהם. הגבולות של הבית לא קיימים במלון. הילדים והדור הצעיר נחשפים באופן רציף למפגשים עם אנשים רבים שאינם מוכרים להם שהם בוטחים בהם. מציאות שיוצרת מצב סיכון שמועד לפגיעות מסוגים שונים. כל אדם שנמצא במלון מהווה עבור הילדים בעל סמכות. הדבר מייצר מציאות מורכבת."

"מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות ולהרחיב תוכניות מוגנות מינית בכל מקום בו נמצאים כיום מפונים- הן מהדרום והן מהצפון. הנושא הזה חייב לעלות למודעות ככל האפשר בקרב המפונים, כאשר המציאות הזו מביאה למפונים את הסכנה לתוך הבית הזמני שלהם. המקום הכי בטוח עבורם כרגע, למעשה אינו חף מסכנות אחרות לילדיהם. העלאת המודעות היא חלק בלתי נפרד מהבעיה."

"בנוסף, המדינה חייבת לפעול על מנת שהמלונות יהיו מרחב מוגן בטוח עד כמה שאפשר. חדר האוכל, הלובי, המסדרונות וכלל אזורי המלון חייבים להיות בטוחים ומוגנים. השילוב בין המודעות והפעילות בשטח יכולה להגן על הילדים באופן משמעותי. אנחנו רואים את זה בשטח במקומות בהם אנו עובדים."