עושים לכם סדר בבית

איילת מייסון עם סדרת טיפים שיתנו מענה כל מי שמחפש סדר וארגון ומתקשה לעשות זאת והפעם על הכניסה לבית. כתבה ראשונה בסדרה.

איילת מייסון 28/01/2008

סדר גורם לתחושה של שליטה על חיינו.

כשהכל מאורגן ומסודר סביבנו, אנו חופשיים ופנויים להתמקד ולהשקיע בדברים החשובים באמת כגון: זוגיות, חינוך הילדים, חיי החברה שלנו, משפחה, קידום ופיתוח הקריירה שלנו ועוד…

- פרסומת -

הסדר חוסך בזמן – בחיפוש אחר חפץ מסוים ,בכסף – בקניית חפץ שלא ידענו על קיומו ובאנרגיה מיותרת.

כאשר מבולגן ועמוס סביבנו, אנו נמצאים בתחושה של חוסר אונים, חולשה ולעיתים במצב של דיכאון כאשר איננו יודעים מהיכן להתחיל.

חוסר ארגון, חוסם את היצירתיות שלנו ואינו מאפשר כניסת חיוניות, אושר ושימחה אל חיינו.

הבלאגן תוקע את האנרגיה ומפזר את כוח המחשבה שלנו. כאשר נשחרר את הישן, יפתח פתח לחדש בחיים שלנו, שחרור בחיצוני ישפיע באופן ישיר ומיידי על המתחולל בפנימיות שלנו.

השביל אל הכניסה

למעשה, הכניסה לבית מתחילה כבר בשביל או המדרכה המובילים אליה.

על הכניסה להיות מזמינה, דרך הגישה אל הבית צריכה להישמר נקייה,מסודרת ומטופחת ולפנות אותה מצמחייה דוקרנית וסבוכה. כדאי לגזום שיחים גבוהים המסתירים את הנוף המשקיף לרחוב.

חשוב להקפיד שהמדרכה תהייה רציפה ושהשביל יהיה מספיק רחב ונח להליכה.

לתאורה גם תפקיד חשוב בכניסה לבית, כמו כן כדאי להקפיד על עציצים פורחים או צמחי תבלין ריחניים שינעימו לנו את ההליכה לעבר הדלת. על שער הכניסה לחצר, מומלץ לרשום את שם המשפחה ומס' הבית.

בבתים משותפים חשוב לשמור על חדר מדרגות נקי,מואר ומסודר ובבניינים בהם יש תיבות דואר נחוץ להוסיף את שמות הדיירים בכתב ברור ומובן. כמו כן, להוסיף בצמוד לתיבות הדואר, פח לאשפת ניירת מיותרת.

על משקוף הדלת לקבוע מזוזה כשרה, על ריצפת הכניסה כדאי להניח שטיח לניגוב הרגליים, לבדוק שהפעמון תקין ומצלצל או כל אמצעי אחר שיהיה נח לנקישה על הדלת.

על דלת הכניסה להיות נקייה ואסטטית, מוגנת מפני גשם או שמש ומספיק בטוחה להשאיר את הילדים לבדם עד חזרתנו מן העבודה. כשפותחים את הדלת לבדוק שאינה חורקת ושהיא נפתחת בקלות ושאין שום חפץ הנתקל בה ומונע את פתיחתה. אני ממליצה לקבוע ארון עץ מיוחד (יכול לשמש כרהיט) הנסגר בעזרת דלתות ולתוכו להכניס את נעליים,לתלות את המעילים, המטריות והצעיפים שלנו. כמו כן,להניח שטיח נעים,עציץ מזמין ותמונה שמחה.

איילת מייסון היא בעלת חברת "מסדרים באהבה" המעניקה שירותי סדר וארגון לבית ולמשרד

www.mesadrimbeahava.com