פטנט חדש – הותר שימוש במים חמים בשבת ע"י גדולי הרבנים

לראשונה בישראל – הותר שימוש במים חמים בשבת ע"י גדולי רבני ישראל. פטנט מהפכני חדש בתחום חימום המים – Eco Solar Boost מאושר לשימוש בשבת ע"י גדולי רבני ישראל ביניהם: הרב שמואל אליהו, הרב יעקב יוסף והרב דוב ליאור.

עטרת זרביב 21/02/2013

עד היום לא הותר שימוש במים חמים בשבת. הפטנט המהפכני Eco Solar Boost אושר ונבדק ע"י גדולי רבני ישראל המתירים שימוש במים חמים בשבת מכיוון שהשימוש בפטנט החדש הופך את הדוד למיכל אגירה בלבד שמוגדר הלכתית כ"כלי שני" המתיר שימוש במים חמים.

איך זה עובד? הדוודים הפכו לחלק בלתי נפרד מנופה של ישראל, אולם מאז שנות ה- 70 לא חלו שינויים מהותיים בדוודים שאנו מכירים. הפטנט החדש והמהפכני Eco Solar Boost כובש בסערה את ישראל ומהווה פריצת דרך בעולם הדוודים וחימום המים הנותן פתרון לבעיות השכיחות בדודי השמש והחשמל.

- פרסומת -

ה- Eco Solar Boost ממוקם מחוץ לדוד ומאפשר חימום מים בסביבה נטולת מים וכך הדוד הופך למיכל אגירה. המים מתחממים במהירות שיא, עלויות החשמל מוזלות באופן משמעותי ונמנעים נזקי הצטברות אבנית. בנוסף, ESB תורם לסביבה אקולוגית וירוקה ללא פסולת מיותרת ומאפשר ניצול מקסימאלי של אנרגיה חשמלית.

Eco Solar Boost מתאים לכל סוגי הדוודים ביניהם, דודי שמש שוכבים או עומדים ודודי חשמל. הוא בנוי ככלי קיבול צר, ארוך וחלול ובתוכו מותקן גוף חימום ותרמוסטט ובחלקו התחתון פתח לניקוז אבנית, המאפשר ניקוי קל ומהיר של אבנית המצטברת בחלקו התחתון של המיכל. זאת, מבלי לפגוע בגוף החימום וללא צורך בריקון המים שבדוד. המים החמים נדחפים ב Boostלחלקו העליון של הדוד וכך נוצר חימום מהיר וללא הגבלה. כתוצאה מכך הדוד הופך לכלי שני עם אורח חיים ארוך וללא נזקי אבנית. הפטנט הישראלי מעניק אחריות למשתמשים בו לכל החיים.

(צילום: באדיבות קרן מזור)

את ה- Eco Solar Boost ניתן להתקין במקום נגיש לתחזוקה שוטפת, הודות להיותו היחיד הממוקם מחוץ לדוד. על כן ESBניתן להתקנה גם רחוק ממנו. הדבר מאפשר גמישות והתאמה אופטימאלית לכל דודי השמש והחשמל ומהווה גם פתרון עיצובי.

ישראל ידועה כמתקדמת טכנולוגית ב תחומים רבים, אולם כבר עשרות שנים שיטת חימום המים בישראל אינה משתנה. אותן בעיות חוזרות על עצמן : הצטברות אבנית, הזדקנות מהירה של גוף החימום, שעות של הדלקת הבוילר למים חמים וקצר חשמלי שמביאים עמם הוצאות כספיות חוזרות ללא פתרון מעשי. הפטנט הישראלי החדש Eco Solar Boost המיוצר בישראל, מביא עמו בשורה חסכונית, שימושית, פשוטה ויעילה לכל בית אב.

חברה ב.י אנרג'י פיתחה פטנט רשום בארץ ובעולם פרי פיתוח ישראלי עם תו תקן בינלאומי המשנה לחלוטין את שיטת חימום המים בישראל ומהווה פריצת דרך בעולם. Eco Solar Boost הינו מאיץ אקולוגי היברידי היחידי בשוק, המאיץ את חימום המים באופן משמעותי, חוסך בעלויות גדולות של חשמל ותורם לאיכות הסביבה על ידי כך שמאריך את חיי הדוד. Eco Solar Boost ממוקם מחוץ לדוד, בניגוד למאיצים הפועלים כיום בשוק ומאפשר לראשונה חימום מים מחוץ לדוד דבר שהופך את הדוד לכלי שני תהליך זה מבטל את נזקי האבנית הנוצרים על גופי החימום בתוך דודי השמש ושומר על אורך חיי הדוד באופן דרמטי.

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת אישר ואמר "ראיתי את המתקן החדש לחימום מים שבו גוף החימום נמצא מחוץ לדוד המים ושמחתי על התקנה הזו שמונעת וממעטת חילול שבת ברבים. ואע"פ שלכתחילה אי אפשר להתיר שימוש בדוד זה כשהגוף חימום דולק בשבת. עם זאת בוודאי יש בזה תועלת גדולה למי ששכח והשאירו דלוק ומשתמש במים חמים אלו בשוגג בשבת, להצילו מאיסור תורה.

וכאשר גוף החימום כבוי, בוודאי אפשר להחשיב את הדוד ככלי שני ולהתיר את השימוש בו בשבת. דבר שאי אפשר להתירו בדודי חימום הקיימים היום שגוף החימום נמצא בתוך דוד המים והמים בו הם כלי ראשון. ויבורכו מפי עליון היוזמים והפועלים בעניין זה שיש בו תקנה גדולה למניעת חילול שבת. וברכת השבת תהיה בעזרתם להצליחם כמעשי ידיהם אלו ואחרים, אכי"ר".

הרב דוב ליאור, רב העיר וראש הישיבה קרית ארבע היא חברון ת"ו הוסיף ואמר:" לפי מה שביררתי אצל מומחה, אין קשר בין הוצאת המים החמים מהדוד הגדול לבין הפעלת גוף החימום בכלי הקטן. המים הקרים נכנסים לכלי הקטן רק אם טמפרטורת המים בדוד יורדת ורק כאשר הטמפרטורה בכלי הקטן היא מתחת שמונים מעלות אזי גוף החימום מתחיל לחמם. נמצא שאם חום המים גבוה, אדם המוציא מים מברז ביתו (כבאים מהדוד הגדול) אינו גורם להפעלת גוף החימום בכלי הקטן ולכן נראה שיהיה מותר להשתמש בהם בשבת…".

לדברי הרב יעקב יוסף, ראש מוסדות "חזון יעקב" ורב שכונת גבעת משה ירושלים " ראיתי את ההמצאה לפתרון הבעיה שתהיה חיבור לדוד החשמלי מחוץ לדוד כדי לאפשר הוצאת מים חמים מהדוד החשמלי בשבת. ראיתי מש"כ מו"ר הגר"ד ליאור שליט"א להתיר בזה. ועי' הרב צבי שפסק: שבמרחק ד' אמות (1.92 מ') אינו מעשה אלא גרמא ואם הביצוע יהיה כך, יש ס"ס להתיר.

Eco Solar Boost נמכר במחיר השקה של 1,580 ₪ ב-10 תשלומים שווים וללא ריבית של 158 ₪ בלבד

טלפון להזמנות: 1800-881-881 לינק לאתר החברה: http://www.bi-energy.co.il/

הערה 1

  1. האדם פותח ברז בשבת. הטמפרטורה בדוד הגדול יורדת. כאשר מתחת ל80 מעלות הדוד הקטן שמרוחק יותר מד' אמות מתחיל לחמם. את זה אלוהים מתיר וסתם טרמוסטט לא. ההלכה שלכם זה עלבון לאינטיליגנציה האנושית. אפשר לומר אם לא מועיל לא מזיק אבל הקורונה מוכיחה אחרת.

Comments are closed.