קידום אתרים כתהליך פורץ דרך בעולם התקשורת החדשני

קידום אתרים כתהליך פורץ דרך בעולם התקשורת החדשני
מקור pixabay

רבים מבינים, כי כאשר ערוצי התקשורת התרחבו ונכנסה למשחק גם רשת האינטרנט – הכללים השתנו ואמצעי תקשורת ההמונים הפכו את פניהם. מי לא זוכר את הסלוגן המוכר: "השידור ברדיו עובד". נו, ומי באמת עוד מקשיב לתשדירי רדיו ורוכש על פי המלצותיהם?

עמית קליין 03/12/2018

מי לא זוכר את תחרות עזת התשוקה בין ערוצי הטלוויזיה המסחריים על מנת להגדיל את אחוזי הרייטינג שלהם? הם התחילו לשדר תכניות רדודות ובעלו אופי צהוב ורכילותי. הם שידרו סדרות בעלות קונספט מציצני וחסר כל אחריות או מוסר. הכול על מנת לקבל עוד כמה אחוזי צפייה. ולמה כל זה? בתשובה הרי ברורה מאליה- ככל שיש יותר צופים, הרי שהחברות המסחריות שיבקשו לשלב בהן פרסומות – ייאלצו לשלם הון עתק. כמה הופתענו לשמוע, בעת שבה משכורת ממוצעת במשק עמדה על כמה אלפי שקלים בודדים- שיש מי שמוכן לשלם מיליוני שקלים עבור דקת פרסומת בערב מותח של גמר תחרות בעלת אחוז נראות גבוה במיוחד. אלא שאז התרחש מהפך או ליתר דיוק רעידת אדמה של ממש סחררה את עולם התקשורת- נכנס שחקן חדש: האינטרנט המסחרי.

אמנם, רשת האינטרנט נולדה למעשה מלכתחילה על מנת להעביר מידע בין בני אדם ברחבי העולם. בתחילה, ניכרה החשיבות לרשת זו בעולם האקדמי והרפואי. מחקרים פורצי דרך החלו לעבור בין מחלקות בתי חולים וידע חשוב ורלוונטי נמסר באופן נגיש ויעיל בין חוקרים בעלי שם. אבל אז הפוטנציאל האדיר של הרשת הזאת נחשף גם לשועלי הפרסום והמיתוג. הם כבר הבינו מיד איזה אוצר יש להם ביד. במקום להתחנן בפני ערוץ טלוויזיוני על הנחה בחסות או בתשדיר פרסומת או במקום להופיע במודעה מרכזית בעיתון מקומי שמחולק לכמה מאות משפחות – עתה הוכרה דרך נהדרת לחשיפה משמעותית – פרסום און ליין בעולם מקוון.

להיות או לא להיות – לתועלת הרווח הכלכלי

- פרסומת -

הרעיון ברור: הכי חשוב זה להיות. להיות או להיות- זאת כבר לא הייתה השאלה, אלא ההבנה לתועלת הצלחה עסקית. כל עוד אתה מצוי ברשת האינטרנט, מנועי החיפוש האדירים שלו ובראשם, כמובן, מנוע החיפוש גוגל יסקרו את כל המידע המופיע ברשת בעת הצורך- כדי לספק לכל משתמש את האתרים הרלוונטיים במיוחד עבורו. לשם כך, נדרש תהליך יעיל של קידום אתרים המאפשר לאתר העסקי להתאים לדרישות מנוע החיפוש.