בת ה-18 שטבעה בחוף פלמחים עם אביה – בת השירות הלאומי־אזרחי דינא אלעטאונה ז"ל

אמש (רביעי) נקבע מותה של דינא אלעטאונה, בת שירות לאומי אזרחי תושבת חורה, שטבעה בלילה בחוף פלמחים. אביה, סקר אלעטאונה בן ה-55, טבע יחד איתה, ומותו נקבע מיד עם הגעתו לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, כעבור מספר שעות נקבע גם מותה של הבת. השניים הגיעו לחוף עם בני משפחה נוספים על מנת לחגוג את סיום חג הקורבן.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי בניחום האבלים בחורה. צילום: רשות השירות הלאומי אזרחי

דינא אלעטאונה ז"ל, תושבת חורה שבנגב, התנדבה דרך עמותת "בת עמי" בבית ספר אלעטאונה. צוות בית הספר סיפר עליה: "דינא הייתה בת שירות בעלת שמחת חיים, מסורה ותרמה רבות. הילדים כולם אהבו אותה מאד והיא הייתה כמו אחות גדולה בשבילם, כולם ידעו שיש על מי לסמוך."

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי, הגיע לבית המשפחה ולאהל האבלים ומסר את תנחומיו בשם הרשות ובשם מדינת ישראל: "פגשתי משפחה מופלאה אשר כולה נתינה למען האחר. התרשמתי עמוקות מפועלה של דינא בשירות האזרחי ומהקשרים שנוצרו לה עם צוות בי"ס והתלמידים. קורע לב לשמוע את הטרגדיה הנוראה שעברה המשפחה. הרשות ועמותת בת עמי יעמדו לצד המשפחה בכל צורך שיעלה. משתתפים בצערם ומוסרים את תנחומנו"

כזכור, לפני כיומיים (יום שלישי) טבעו דינא ואביה בזמן ששחו בסמוך לחוף פלמחים. לאחר שנמשו מהמים ללא הכרה צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו במשך דקות רבות נסיונות החייאהופינו את השניים למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא את האב כשהוא במצב אנוש ותוך המשך פעולות החייאה ואת דינא במצב קשה. עקב אופי האירוע ליוו את בני המשפחה ששהו בחוף בעת התרחשות האירוע צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה.

כאמור, מותו של האב נקבע מיד עם הגעתו לבית החולים, והבת, נפטרה לאחר מאבק על חייה, אתמול בבוקר.