שידור טופס 116 מקוון – הפשטות שבטכנולוגיה

כמעט כל פעולה שנעשה היום תהיה דיגיטלית, בצורה כזו או אחרת. ככל שהזמן עובר עוד ועוד תחומים בחיינו נקשרים לעולם הטכנולוגי והופכים קלים ופשוטים יותר, וכיום כמעט כבר לא צריך להגיע למשרדים ממשלתיים כדי לבצע פעולות פשוטות. כיצד הדבר השפיע גם על צורת העבודה שלנו ומדוע טופס 116 מקוון הפך לאחד הכלים הנפוצים בעולם המיסים? הכתבה הזו עבורך.  

קצת על טופס 116

את טופס 116 מגישים כיום באופן מקוון, מדובר על טופס בקשה לתיאום והקלה לחישוב המס אותו ינכו מהמשכורות, במידה ויש כמה הכנסות. אם בעבר טפסים דיגיטליים היו נדירים, הרי שכיום הם נכנסו כמעט לכל תחום, כאשר בתחום המיסים עושים בהם יותר ויותר שימוש. בטופס ממלאים את הפרטים האישיים, את פרטי הילדים, את פירוט ההכנסות לאותה שנת מס ואת כל אלה מבצעים באופן מדויק ומחושב.

מי צריך למלא את הטופס?

מי שצריך להגיש טופס 116 הם אנשים להם יש יותר מעבודה אחת כשכירים, או אנשים שיש להם יותר ממקור הכנסה אחד. לדוגמה, מי שיש לו מקור הכנסה משכר דירה או פנסיה גם כן צריך להגיש את הטופס. כדאי לדעת שניתן למלא טופס 116 מקוון בכל זמן שבו יש שינוי בגובה המשכורות, במקומות מהם מקבלים משכורות או ממקורות הכנסה אחרים, וזאת כדי למנוע מצב בו מנוכה מס מלא. כמו כן, כדאי לדעת כי מי שלא ימלא את הטופס על פי חוק עלול למצוא את עצמו לא רק סובל מניכוי מס מלא אלא גם מסנקציות נוספות בחוק, למשל סימון של הרשויות, עיכוב יציאה מן הארץ ובמקרים קיצוניים במיוחד אפילו מאסר. עוד דבר שכדאי לדעת על הטופס – מי שלא ימלא אותו בזמן ומנוכה לו המס המלא על המשכורת יאלץ לחכות עד לסיום שנת המס ורק אז להגיש בקשה להחזר הכספי.

כיצד היו מגישים טופס 116 בעבר?

עד לפני כמה שנים מי שביקש להגיש טופס 116 נאלץ היה לגשת לרשות המיסים, לעמוד בתור ולהגיש את הטופס ישירות לפקיד השומה. לאחר מכן עלתה האופציה לשלוח את הטופס בדואר, אך גם אז לא היה מדובר על יעילות גדולה, מה שגם גזל זמן רב מאנשים. כיום טפסים דיגיטליים מאפשרים נוחות מרבית והגשה מרחוק בכל זמן ומקום, דבר שמסייע רבות לאנשים עובדים, בטח בשתי עבודות.

השינוי הדיגיטלי בתחום ומשמעותו

- פרסומת -

אחד השינויים המבורכים עבור אנשים עובדים ובטח אנשים שעובדים קשה לפרנסתם בשתי עבודות ואף יותר, הוא המעבר להגשת טופס 116 מקוון לרשות המיסים. המעבר נועד להקל על אנשים בהגשת טפסים לרשויות, וכיום כולם יכולים לבצע זאת בקלות שכן הממשק הדיגיטלי פשוט ביותר. כל שיש לעשות הוא להיכנס, להכניס את המעסיקים כולל את תיק הניכויים ולהגיש את הטופס. ניתן בכל שלב להגיש את הטופס מחדש ולשמור את אישור הגשת הטופס. יותר מכך – כיום ישנן מערכות מקוונות שמאפשרות את הגישה במהירות ונוחות גדולה עוד יותר, כך שניתן לבצע את ההגשה מכל מקום, בכל זמן, בלי להמתין בתור או לבזבז זמן יקר.

לסיכום, הגשת טופס 116 מקוון הנה פשוטה, קלה, חסכונית ויעילה במיוחד למי שמבקשים שלא ינוכה להם מס מלא מהמשכורת.