שילוב פרחים בעיצוב הבית – המלצה

צילום: pixabay

עולם העיצוב משתנה כל הזמן ומנסה להתאים את עצמו לאורח החיים המודרני באופן קבוע. מי שגדל כילד בשנות ה-80 בוודאי זוכר את טרנד העיצוב שכלל פירות פלסטיק וצמחים מלאכותיים שעיטרו בתים רבים ברחבי הארץ. למזלנו טרנד הפלסטיק חלף מהעולם וכיום אפילו מנסים להימנע ממנו באופן טוטאלי. אבל הרצון שלנו לשלב פרחים בעיצוב הבית עדיין קם, הוא פשוט השתנה ובמקום פרחים מלאכותיים אנשים מקשטים את הבית עם פרחים ועציצים אמיתיים. במאמר הזה אנחנו רוצים לגעת בנושא ולהראות איך אפשר לקיים שילוב פרחים טבעי כחלק משגרת החיים בבית.

מכניסים את הטבע הביתה

צמחייה משדרת לכולנו חיות וטבע, יש משהו משחרר רק בהסתכלות על זר פרחים שקשה לשים עליו את האצבע. אבל התחושה הנעימה שיש לנו מלהביט בבית שלנו ולראות שהוא מלא חיים היא אחת התחושות הממכרות שיש. לא הרבה אנשים חושבים על עיצוב הבית עם פרחים, במקום הם מסתכלים על העיצוב כמשהו שמסיימים אותו אחרי שבונים או משפצים את הבית. אבל בדיוק כמו ששטיח יכול לקחת חדר ולשדרג אותו עשרות מונים, הכוח שיש לפרחים על עיצוב הבית הוא עצום.

כל פרח ועציץ שנכניס הביתה ישדרו משהו מעט שונה ויכתיבו את הטון של כל הבית. קח למשל בית שמעוצב בבטון חשוף למען מראה תעשייתי ירוויח עידון ותחושה נעימה יותר בעזרת הצבה נכונה של צמחים ופרחים שישברו את הקור ואת הריקנות של הבטון. אבל כדי להבין באמת את ההשפעות של צמחים ולהבין על שילוב פרחים בעיצוב הבית, החלטנו לפנות לאחת מהמשתלות הוותיקות שנקראת "משתלת הסחלב" בראשון לציון שמיצבו עצמם בחוד החנית של המשתלות בישראל.

- פרסומת -

הבסיס של שילוב פרחים וצמחיה בעיצוב הבית

"הדבר החשוב ביותר בבואנו לשלב פרחים בעיצוב הבית זה לא לפגום בפונקציונליות של הבית. אנחנו כמובן יכולים להציב זרי פרחים ענקיים ודרמטיים, אבל חשוב להבין איפה להציב אותם כדי שלא יפריעו לזרימה העיצובית ולתפקוד היום יומי של החיים בבית. המטרה של פרחים בעיצוב הבית היא לא להיות מוקד תשומת הלב, המטרה היא לשדרג את העיצוב ולחזק אותו בנקודות ספציפיות ולכן גם חשוב מאוד להתאים את האגרטל לפרח כך שהשילוב לא רק שלא יפגע באסתטיקה אלא גם יתאים לסוג הפרח ויאפשר לו לצמוח בצורה הטובה ביותר".

"כשבאים לבחור פרחים לעיצוב חדר, חשוב להתחיל בהבנה של הצבעוניות הרצויה. מומלץ לבחור בפלטה אחידה של צבעים ולא להתפזר על פני הקשת, לפעמים הצבה של מעט פרחים בצבעים הנכונים יכולה לשדרג את הבית הרבה יותר מהעמסה של המון פרחים בלי מחשבה. אבל אנחנו רוצים גם לבחור פרחים שלא יגמרו לנו את התקציב ומובן שגם כאלו שלא ידרשו מאיתנו תחזוקה רבה. אחרי שהבנו את התקציב ואת השילובים הרצויים אנחנו יכולים להתחיל ולחשוב על המיקומים ברחבי הבית ולהבין איפה נשים פרח אחד ואיפה נקבץ את הפרחים לכדי יחידה אחת."

טיפים לשילוב פרחים בעיצוב הבית

  • כדי להכניס חיות ואקזוטיות הביתה שווה לחשוב על צמחים שהם לאו דווקא ארצי-ישראליים. למשל צמחים כמו אכימאה, גוזמניה, אננס או וריסיאה יכולים להיות בחירה נהדרת ולשדרג כל סלון.
  • אחד המקומות המומלצים ביותר לשלב בו פרחים הן ספריות. השילוב של פרחים וספרים יוצר מראה עוצר נשימה שלא דרוש הרבה כדי להגיע אליו. מי שרוצה להרוויח אפקט עוד יותר מרשים יכול לבחור בצמחים "נשפכים" כמו היהודי הנודד, קיסוס, ריפסליס, שעוונית או פוטוס.
  • קקטוסים (סוקולנטים) הם פתרון מושלם לעיצוב פנים בזכות הצורות הייחודיות שלהם וקלות הטיפול בהם.
  • כשבוחרים איפה למקם את הפרחים, חשוב מאוד לחשוב לא רק על השמש ולהבין אם המיקום מתאים לצרכים של הצמח, אלא לחשוב גם על איך הצמח יראה עם התאורה הביתית.
  • בסלונים גדולים שאין מקום להציב בהם עציצים אפשר להניח זרים של פרחים גבוהים או לתלות עציצים מהתקרה.
  • כמובן שמומלץ תמיד לשמור על פרחים טריים בבית, אך בהרבה מקרים ייבוש של הפרחים יכול להעניק להם מראה ייחודי שעשוי להשתלב בעיצוב הבית לאורך זמן.
  • בחדר השינה או במקלחת פחות חשובה לנו הנראות של הפרח, במקומות כאלו שווה לחפש פרחים שמפזרים ריחות נעימים יותר מאשר פרחים שנראים מושלם.
  • תהיו יצירתיים ואל תהיו עם דעות מקובעות. נכון שיש תבניות מחשבתיות ואפקטים פסיכולגים שמעצבי בתים מכלילים בתוך העבודה שלהם, אבל כאנשים שהם לא מעצבי בתים מומחים אנחנו יכולים להגיד שאין כמו ניסוי ותהייה כדי למצוא את השילוב המושלם.

עכשיו כל שנשאר לעשות זה לקפוץ למשתלה הקרובה ולבחור את הפרחים שיקשטו את הבית שלנו לתקופה הקרובה. למאמרים וטיפים נוספים במגוון נושאים היכנסו ותמצאו את כל מה שרציתם לדעת ולא ידעתם בכלל.