תקף את אוזלת היד מול הטרור – ונחקר באזהרה

פעיל ההתיישבות אלישע ירד
קרדיט: Freepik

פעיל ההתיישבות אלישע ירד זומן אמש (שלישי) לתחנת ימ"ר ש"י, שם נחקר באזהרה בחשד ל"הסתה לטרור" בגין שני ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו – בהם תקף את מדיניות ההכלה של מערכת הביטחון לאחר הפיגועים האחרונים.

בחקירה הציג חוקר הימ"ר לירד ציוץ שפרסם לאחר אחד הפיגועים בחווארה, בו נכתב "תפנימו יהודים, מערכת הביטחון הפקירה אותנו לגמרי. היא תתעורר רק כשתתחילו להגן על עצמכם". לציוץ צורף צילום מסך מדיווח באחד מאתרי החדשות על כוחות משטרה שהחלו להתארגן באחד הצמתים הסמוכים למקום הפיגוע זמן קצר לאחר מכן, כדי למנוע הפגנות מחאה של אזרחים בצומת.

ציוץ אחר שהוצג לירד שנכתב לאחר הפיגוע הקשה בעלי, הכיל אף הוא ביקורת נוקבת כלפי מערכת הביטחון והממשלה. "פוליטיקאים וגנרלים יקרים: תחסכו מאיתנו את הסיסמאות הנבובות בהלוויה. לא רוצים מילים ריקות – רוצים נקמה. אם מערכת הביטחון תמשיך להפקיר את חיי אזרחיה – יקומו יהודים אמיצים ויגנו על עצמם בידיים".

במהלך החקירה הטיח ירד בחוקר: "העובדה שאני נחקר כאן באזהרה בתחנת משטרה, בשעה שסטטיסטית בדקות אלו ממש עוד יהודי נפצע בכבישי יהודה ושומרון ועוד משפחה נרגמת בדרך לביתה – היא מקוממת ובלתי נתפסת".

- פרסומת -

בתום החקירה מסרו בלשי הימ"ר לירד צו המודיע לו כי בכוונת אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס להוציא כנגדו צו הגבלה מנהלי. בצו לא פורטו ההגבלות המתוכננות, אך ככל הנראה מדובר על הרחקה מנהלית מתחומי יהודה ושומרון והגבלות נוספות.

ירד מסר בתום החקירה: "אני מציע לאלוף הפיקוד במקום להיאבק בהתיישבות ובמתיישבים להיזכר מה תפקידו האמיתי, ובמקום לדכא ביקורת באמצעים דיקטטוריים חסרי תקדים – שיהיה קשוב לה, ויאזין לתחושות ההפקרות שמאות אלפי התושבים ביהודה ושומרון חווים מתחילת כהונתו".

עו"ד עדי קידר פרקליטו של ירד מטעם ארגון חוננו, מסר בתגובה: "הרדיפה האובססיבית של ימ"ר ש"י, השב"כ ואלוף הפיקוד אחרי אלישע ירד, צריכה להדאיג כל אזרח בישראל. חקירת אזרח על התבטאויות לגיטימיות ברשתות החברתיות, החוסות תחת עקרון חופש הביטוי, אשר מבקרות את הרשויות על אוזלת היד אל מול הטיפול בטרור הערבי המשתולל, הן חציית קו אדום נוסף ברדיפת המתיישבים. לצערי מה שמותר לאנשי מחאת בלפור, ולכל אוכלוסייה אחרת בישראל אסור לאלישע ירד, דמוקרטיה, חופש ביטוי וזכויות אדם שמורות לאזרחים אחרים. אנו לא נירתע, ונמשיך להילחם על זכויותיו של מרשי עד תומם", מסר קידר.