תוליק ועץ התפוחים: ספר ילדים צבעוני ומרתק

ספר הילדים, תוליק ועץ התפוחים, של המחבר והמאייר גל אדרי, מצליח להעביר בצבע ובמילים את מה שלא תמיד אפשרי בצורה אחרת. הערכים, המידות והאפשרות לתיקון עומדים בבסיס העלילה המרתקת שמועברת לילדים בשפה שלהם. הספר משופע בלימוד ומוסר כגון: חרטה, תשובת המשקל, השבת אבידה ועוד.

הספר כתוב בחרוזים שיגרמו לילד שלכם להתחבר למשקל הצלילים ויש גם את סגנון הכתיבה שהוא בעברית מדוברת, זורמת וקלילה. כמובן שמעל הכל עומד המסר שמועבר באמצעות העלילה המרתקת.

הציורים הנפלאים, הגדולים והצבעוניים של אדרי שמרוחים על כל העמוד, מוסיפים למציאות מראה פנטסטי. ההרפתקה עוברת בנופים מצוירים וקסומים בתלת מימד. בצורה הזו, נדמה לפעמים שהציורים פשוט מספרים סיפור ללא צורך אפילו במילים.

העלילה היא למעשה מסע מתוק ומצוייר של תוליק, ילד שאוהב פירות באופן מיוחד ולא עומד בפיתוי. הוא אוכל בלי רשות מעץ התפוחים של סבא פינטו הזקן. העלילה עוקבת אחרי תוליק וחוויותיו עם החבר שלו שמוליק, אשר מובילים את הקורא אל הפתרון ואפשרויות התיקון.

אגב, מסקרן הקשר בין הציווי שלא לאכול מעץ הדעת אצל אדם וחווה ובין הסיפור כאן שבשניהם ישנו פיתוי שלא עומדים בו. אלא שבעוד האדם הראשון אוכל ולא מודה בטעות ובחטא, תוליק עושה זאת.

- פרסומת -

הספר כתוב בצורה מסקרנת ומושכת, שעוברת בין דמויות, מצבים וסיטואציות. הפונטים גם הם מתחלפים תוך כדי הקריאה ומסמלים חוויות: הוא כאילו עליז וקופצני, ממש כמו גיבור הספר וכמו החוויות שלו.

בכך, מדובר למעשה בספר חינוכי מעשיר ומחכים: דרך חוויותיו של תוליק, הילד משתתף בהתלבטות, בטעות ובדרך התיקון בשפה ילדותית ומחורזת. יש בספר התייחסות לשאלות מוסריות מחיי היומיום של ילדים בשפה שלהם.

ולמי שהסיפור עושה חשק גדול לאכול פירות אל דאגה: בכריכה של הספר יש מתכונים משובחים של שייק פירות וערכים של פירות.

להזמנות: גל- 054-6666905, אפשר לשלם בביט. מחיר 49 ש"ח, משלוח 10 ש"ח. יש לציין כתובת למשלוח