13 ה-ת': דרכים להעלות לעצמך את הביטחון העצמי

צילום: ג'קסון סימר

הביטחון העצמי נבנה מהיכולת של האדם להיות שיפוטי כלפי עצמו לטובה או לרעה, ובודק את יכולותיו להתמודד עם אתגרי החיים

ביטחון עצמי מתאר את השווי של האדם, כיצד הוא מרגיש כלפי עצמו, והדרך בה הוא שופט את עצמו. הביטחון לא נבנה ביום אחד, שכן, גם לסביבה שלנו יש השפעה מרבית על הביטחון העצמי שלנו שלפעמים נבנה גם על ביקורות. ביטחון עצמי מתחלק לשלוש קבוצות, הקבוצה הראשונה של מלאי הביטחון העצמי שמגדירים את עצמם כל הזמן כ-"בעלי ערך או שווים". הקבוצה השנייה שנמצאת באמצע, מרגישים בעלי ביטחון רק במקומות מסוימים, כאשר תלוי עם מי הם נמצאים. והאחרונים הם חסרי הביטחון, האנשים המופנמים והביישנים יותר, הם מתכנסים בתוך עצמם ופחות מחפשים את האינטראקציה בין אנשים.

ובכן, חשוב מאוד להעלות את הביטחון העצמי שלכם כדי ליצור לעצמכם סביבה מעניינת יותר, והנה כל הדרכים לעשות זאת:

  1. תגידו דברים בהחלטיות

אנשים עם ביטחון עצמי גבוה תמיד יודעים להגיד את המילה הנכונה, והכי חשוב – הם בטוחים במה שהם אומרים.

  1. תדברו בקול גבוה

ביטחון עצמי מתבטא בדיבור גבוה בעל משמעות. כאשר אנשים נמצאים בסביבת אנשים, אפשר להבין מי "מסמר הערב", ומי ככל הנראה יישאר בצד. ולכן, אל תפחדו לדבר בקול גבוה ולהשמיע את דעתכם, אנשים אוהבים את זה. בנוסף, המוח האנושי לא מתחבר לאנשים שקטים שלא מרגישים שיש אופציה לפתוח איתה בשיחה.

  1. תהיו בסביבת אנשים

אנשים עם הרבה חברים שנמצאים כל הזמן בסביבת אנשים, יכולים להימצא כאנשים בעלי ביטחון עצמי גבוה. הם משמיעים את דעתם בפומבי, ולכן אנשים אוהבים להיות בסביבתם. כאשר תגדילו את הביטחון העצמי שלכם, ולא תפחדו להיות כל הזמן בסביבת אנשים שהם לא המקום הבטוח שלכם (כמו משפחה), יעריכו אתכם יותר.

  1. תכירו אנשים חדשים

דבר שיכול להיות קשה לאנשים חסרי ביטחון עצמי, הוא ליצור חברויות חדשות עם אנשים. הרבה פעמים אנחנו נבוכים להשתלב בשיחה. תנתקו את עצמכם רגע מהמבוכה, תנסו ליצור קשרים חדשים, תשתלבו בשיחות גם שלא תמיד מעניינות אתכם, תראו עניין ותנסו לעבוד עם עצמכם על הביטחון העצמי שלכם.

צילום: J.J ג'ורדן
  1. תעבדו בעבודה מסודרת

עבודה מסודרת לא מתבטאת רק בעולם העסקים (שכן, שם חשובה מאוד האינטראקציה בין האנשים ויכולות הדיבור), אלא בכל עבודה שהיא. היכולת לשמור על עבודה קבועה ומסודרת, היא הדרך של אנשים בעלי ביטחון עצמי לשמר את הקשר שלך לבין העובדים האחרים בעבודה, ולפעמים גם עם הלקוחות. אנשים חסרי ביטחון לא מצליחים לעמוד בלחצים ומחליפים עבודות על בסיס קבוע.

  1. תתמקדו בדברים שאתם טובים בהם

אם אתם אוהבים לבשל, לרקוד, לשיר או כל תחביב אחר, אל תהססו לעשות אותו. תראו את זה לעולם, תדבר על זה כל הזמן, זה יעלה לכם את הביטחון כי יש אצלכם נושא שאתם אוהבים אותו, וככה אנשים יקשיבו לכם כי אתם תשדרו ביטחון עצמי.

  1. תגשימו את החלומות שלכם

החיסרון הכי גדול אצל חסרי הביטחון העצמי, הוא חוסר הגשמת חלומות שנוצרת מכישלונות. כאשר אנחנו נכשלים במשהו שכל כך רצינו וחיכינו לו, אנחנו חושבים שכל העולם מתהפך כנגדנו, ולבסוף, לא ממשיכים למשימה הבאה. צריך להבין, שמהכישלונות הכי גדולים שלנו, אנחנו צומחים הכי מהר. צריך ללמוד מטעויות ולנסות תמיד להבין איפה טעינו ולתקן את זה בעצמנו. הכי קל זה לוותר על החלומות שלנו כי פעם אחת טעינו בדרך.

  1. תעריכו את עצמכם

נכון, אנחנו יודעים שזה אולי אחד החלקים הקשים ביותר אצלנו. קשה להגיד על עצמנו בפני אחרים "אנחנו טובים במה שאנחנו עושים", "אנחנו נראים טוב". כאשר אנחנו ניצבים מול משהו שאנחנו חושבים שהוא גדול מידי עלינו, ישר מתפתחות אצלנו תחושות של פחד, אכזבה ותסכול. עם זאת, יש לציין כי תחושות אלו קיימות גם אצל האנשים עם הביטחון העצמי הגבוהה ביותר, אך הם לא מראים את זה כי יותר חשוב להם להתמקד בהצלחה. עכשיו תורכם.

  1. תעבדו על הכושר הגופני שלכם

ביטחון עצמי יכול לפעמים לא רק להתבטא בשפת הגוף והדיבור, אלא בצורה החיצונית שלנו. אנשים בעלי עודף משקל, או לחילופין, אנשים בתת משקל, שתמיד מפחדים שמהערות של אנשים, צריכים לעבוד עם עצמם על הכושר הגופני שלהם. זה לא אמור להתבטא בכך שתהפכו "לחטובים" יותר, אלא זה יכול להעלות את הביטחון העצמי שעמדת במטרות הגופניות שלך.

  1. תפסיקו לדחות דברים

כשיש לנו עומס מטורף ביום עבודה, עם המשפחה והילדים או אפילו סתם עם החברים, אנחנו מרגישים צורך לדחות דברים. בסופו של דבר, זה רק יכול להרע לנו כאשר לבסוף המון מטלות יכולות להצטבר לנו, והחשש מלא לסיים אותם בזמן יכולים לפגוע לנו בביטחון העצמי.

  1. תלמדו משהו חדש

ידע=כוח. אם תקדישו לעצמכם מינימום פעם בשבוע, ישיבה של כמה שעות מול המחשב ותלמדו נושא חדש שמעניין אתכם, הביטחון העצמי שלכם יעלה.

  1. תזכרו מה השגתם עד כה

הכי קל זה לייחס חשיבות רבה לכישלונות שלנו, כי יותר קל לקום, ללכת ולוותר על החלומות שלנו. אבל אסור לשכוח אפילו את הדברים הקטנים שהשגנו בחיים שלנו, שום דבר לא מגיע אלינו בחינם, הכל תמורת עבודה קשה. ולכן, אתם יכולים אפילו לבנות לעצמכם רשימה של דברים שהשגתם עד היום, וזה יכול להיות כל דבר, אפילו מציאת בן זוג מתאים, ותשמרו על אופטימיות.

  1. תעתיקו את הצלחתכם

אם השגתם משהו גדול, אל תשכחו להעתיק את הדרך שעשיתם להצלחה הבאה שלכם. זה יכול לתרום לביטחון העצמי שלכם.

הדבר הכי חשוב, הוא להבין שצריך לעשות בראש ובראשונה שינויים פנימיים עם עצמנו. כאשר אנחנו נבין שאנחנו אלה ש-"אשמים" במצב, ויכולים לשנות אותו ולעבוד עליו, ככה חיי היום יום שלנו יראו טוב יותר. אל תוותרו על מה שאתם אוהבים ועל מה שעושה לכם טוב, ויותר מזה, לפעמים כדאי לבחור בדרך הקשה על מנת להתחשל בדרך להצלחה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן