הרב יצחק יוסף תוקף את מתן כהנא: "מתייעץ עם רבנים קטנים שמבלבלים לו את המוח"

בבנייני האומה התכנסו הערב (ג') מאות רבנים מהציונות הדתית ומהמגזר החרדי, והביעו תמיכה בעד הרבנות הראשית ונגד הרפורמות אותן מבצע השר לשירותי דת, מתן כהנא. איחוד השורות בין החרדים לציונות הדתית הגיע כדי לבשר על אחידות במחשבה נגד הרפורמות.

הרבנים הרבים תקפו שלושה נושאים: מערכת הכשרות נפגעת, מערכת הגיור נפגעת ומעמד הרבנות הראשית "נדחק לקרן זווית". בימים שלפני הכנס, קראו הרבנים לציבור להגיע ולחזק את הרבנות הראשית.

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף הגיע לכנס, ואמר מילים חריפות כנגד השר כהנא ונגד הרפורמות אותן הוא מוביל. "יוצאים למאבק ששנים לא היה כמותו, באים רבנים שנקראים 'רבנים' ומגלים פנים שלא כהלכה. אנחנו מכריזים שההלכה נפסקה כדעת השולחן ערוך ולא חס ושלום כאחרים".

הראשון לציון השתמש במילים חריפות מאוד נגד כהנא: "שר הדתות מתייעץ עם רבנים קטנים שהם מבלבלים לו את המוח. הוא צריך להתעשת. הוא צריך להבין שכל רבני ישראל נתנו בו אמון, כשרות גיור הוא צריך לעזוב את הרבנים הקטנים האלו ולבוא לרבנים גדולים. רבני ערים רבני קהילות. רבנים שהוא מתייעץ איתם אומרים שהגיור מספיק שהוא יהיה מסורתי יעשה קידוש אחר כך ייסע לים, זו עקירת התורה וההלכה. זה כנס לחיזוק התורה הקדושה, לדעת שאנחנו לא זזים ממנה ימים ושמאל".

- פרסומת -

הרב יוסף הזכיר את מייסד הרבנות הראשית: "אני בטוח שהרב קוק זצ"ל, אם היה פה, היה מקים קול צעקה גדולה. איך אפשר לגלות פנים בתורה שלא כהלכה? נמצאים כאן כל החוגים כיפות שחורות וסרוגות מהארץ ומהעולם. אנחנו הולכים אחרי הפוסקים שלנו כל הרבנים הראשיים לדורותיהם".

"אני חושב שאותם הרבנים המיעוט שבמיעוט אם הם יגיירו אין שום תוקף לגיור הזה. כל גר שיתגייר בלי קבלת מצוות אנחנו לא נקבל אותו, יצטרכו שוב לגייר אותם עוד כמה דורות. אנחנו אומרים לשר הדתות אל תלך אחרי העגל, אל תלך אחרי רבנים קטנים, תתעשת. מה שהרסת בכשרות אתה רוצה להרוס גם בגיור? תחזור בתשובה".