ליברמן יציג מחר תכנית לקיצוץ נוסף לחרדים

להשתלב גם באקדמיה ובשוק התעסוקה. צילום: rawpixel

בכירי האוצר יציגו מחר (שלישי) בקבינט הכלכלי-חברתי תוכנית חדשה שגובשה למגזר החרדי בהנחיית שר האוצר אביגדור ליברמן – כך נחשף הערב בחדשות 13.

לפי התוכנית, תישלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם תפגע.

על פי התוכנית של שר האוצר, יינתנו תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שישלבו לימודי ליבה בבתי הספר. בנוסף, בכוונת ליברמן להעביר את חוק הגיוס, שמטרתו להגדיל את כמות החרדים המשרתים בצה”ל, בקריאה שלישית.

לפי הדו”ח השנתי של זרוע העבודה, שיעור התעסוקה של גברים חרדים הגיע ל-52% ב-2019, אך ירד ב-2020 ל-48%. היעד הממשלתי ל-2020 הוא שיעור תעסוקה של 63%. לפי שנתון החברה החרדית של המכון ישראלי לדמוקרטיה, מספר האברכים (נושאים שתורתם אומנותם) הגיע לכ-100 אלף ב-2020.

- פרסומת -

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני הגיב: “התכנית שמתפרסמת עכשיו איננה חדשה.כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר “ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם”.

הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים.ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו” אמר.