מתן כהנא יתמוך בנישואין אזרחיים בישראל

מתן כהנא
מתן כהנא. צילום: שריה דיאמנט, ועידת מקור ראשון

שר הדתות מתן כהנא יתמוך ביוזמה של ח”כ שרן השכל (תקווה חדשה) שביקשה לקדם חוק נישואים קונסולריים: הכרה בנישואים אזרחיים שיתבצעו בקונסוליות זרות שנמצאות בישראל, כך דיווח הכתב הסרוג יאיר שרקי.

כהנא אמנם הטיל וטו אך לאחרונה החלו גישושים מכיוון גוש לפיד איך ניתן לקדם את החוק. שר הדתות הודיע שיוכל לתמוך בנישואים קונסולריים בתמורה לביטול סעיף הנכד בחוק השבות, סעיף שבמחנה הלאומי ניסו לבטל בשנים האחרונות אך היוזמה נבלמה שוב ושוב על ידי ראש הממשלה לשעבר נתניהו.

כאמור, כהנא חותר ל”דיל”: תיקון חוק השבות תמורת נישואים קונסולריים אזרחיים בישראל.

אורן הניג מנכ”ל מרכז ליב”ה בתגובה לפרסום בחדשות 12: “מחריד לגלות עד כמה רחוק השר כהנא מוכן ללכת בשביל הכסא והשררה. כעת הוא מבקש למכור את כל יסודות הדת במכירת חיסול אכזרית וקשה ולאפשר נישואין אזרחיים שיפרקו את העם ויפלגו אותו.

- פרסומת -

כהנא פוגע בגיור, בנישואין, ברבנות, בכשרות, ובקדושת הכותל המערבי. עם ישראל לא ישתוק. הגיע הזמן לצאת לרחובות, חילונים, דתיים וחרדים, ולהגן על המסורת והצביון היהודי”.

שר האוצר ליברמן הגיב לדיל וטען בתוקף: אין דיל – יש שקרים. שומע את הדיווחים הערב על כביכול דיל שאנשים יוכלו להינשא בקונוסליות בתמורה לביטול סעיף הנכד בחוק השבות. אני לא מכיר שום הצעה כזו וישראל ביתנו לעולם לא תשב בממשלה שתסכים לאיוולת כזו. ישואים אזרחיים זו יוזמה חשובה שצריכה לבוא בלי תנאים"