החייל שפוצץ עצמו ומנע משיירת הטנקים להגיע לקייב

החייל האוקראיני ויטאלי שאקון שפוצץ עצמו על גשר הניצ’סק שבדרום חרסון, כדי למנוע את התקדמות הכוח הרוסי ושיירת הטנקים – קיבל היום מידי נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי את תואר “גיבור אוקראינה” – הגבוה ביותר שניתן במדינה על ידי הנשיא.

החייל הבין שאין לו זמן להתפנות מהמקום בעת הלחימה, ולכן הקריב את חייו על הגשר בכך שהתפוצץ. כתוצאה מן המהלך, הצבא הרוסי האט וחבריו של הלוחם פרסו את כוחותיהם מחדש באזור. יש לציין כי עוד לפני כן, ככל שהתקדמו הכוחות הרוסיים לשטח – הגדוד החליט שהדרך היחידה לבלום אותם היא לפוצץ את הגשר.

תמונה

האזור היה ממולכד מראש ולשאקון לא נותר זמן כדי לברוח בעת שהכוחות התקרבו לגשר. הוא שלח הודעה ללוחמים שאיתו וכתב כי הוא הולך לפוצץ את הגשר. על פי הפוסט בפייסבוק שפרסם המטה הכללי של אוקראינה, שנייה אחר-כך הכוחות כבר שמעו קול פיצוץ.

- פרסומת -

כאמור, מאמציו של שאקון האטו באופן דרמטי את התקדמות הפלישה הרוסית, ואפשרו לכוחות האוקראינים להתאגד מחדש להמשך הלחימה. זו הסיבה שזלנסקי החליט להעניק ללוחם את תואר הכבוד, כשבנאום מרגש לאומה הנצורה האשים את מוסקבה בניסיון לכבוש את קייב ולנסוך שם משטר בובות, כפי שכבר קיים בדונצק שבמזרח אוקראינה – אחד משני האזורים הבדלניים שעליהם הכריז עצמאות נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עוד לפני הפלישה.