איטום גגות מכל הסוגים

גגות חייבים להיות אטומים באטימה מוחלטת. למה? כי ללא אטימה מושלמת המבנה עתיד לסבול מרטיבות, מחלחול נוזלים וכתוצאה מכך גם עובש וריחות טחב. חייבים לאטום היטב כדי לשמור על מבנה יבש ללא תופעות לא רצויות שכרוכות ברטיבות. מלאכת איטום גגות הינה מלאכה מקצועית שמצריכה הרבה מאוד ידע מקצועי. כיוון שלא כל אחד מסוגל לבצע איטום ולהשיג תוצאה טובה. לשם כך צריך את המומחים.

איטום גגות
freepik
המומחיות שצריך אוטם גגות

כאמור, עבודת איטום גגות הוא אתגר לא פשוט. לכן אנו חייבים לבחור איש מקצוע או חברה שהיא מומחית בתחום. לא כולם מודעים לכך והתוצאות עלולות להיות עגומות. כי אם מפקידים את מלאכת האיטום בידיים של שיפוצניק או עובד כללי התוצאות לא תשבענה רצון.

צריך מומחיות של ממש בנושא של איטום כדי להצליח להביא את המבנה לאיטום מושלם. המומחיות כוללת הבנה בדבר התנהגות של חומרים שונים מול חילופי עונות ושינויים בטמפרטורה, ונקיטת הצעדים המתאימים כדי ליצור מצב בו המבנה אטום לכל אורך עונות השנה.

שיטות איטום שונות

לצד הידע הכללי צריך להכיר את שיטות האיטום השונות שקיימות כיום. נכון לומר שיש חידושים ושיפורים, ואמצעי האיטום שקיימים טובים ויעילים יותר ממה שהכרנו בעבר. גם מבחינת אופן היישום הטכנולוגיות מועילות במידה רבה.

אך מצד שני ההיצע עשוי לאתגר. כי חייבים לבחור לכל גג את האיטום הכי טוב עבורו. אי אפשר לאטום בחומר שאינו מתאים, התוצאה תהיה מבנה שאינו אטום כראוי והוא נוטה לצבור נזקי רטיבות.

- פרסומת -

איטום שהופך להיות מבוקש לאחרונה הוא איטום בגגות ומרפסות מרוצפים שמעוניינים לבצע את האיטום בלי להרים ריצוף ולעשות בלגן. לאחרונה יצרו חומרים מיוחדים לאיטום מהסוג הזה שנותנים מענה לפחות של 4-5 שנים ללא נזילות.

איטום באמצעות יריעות

יריעות איטום זו שיטה פופולארית לאיטום מבנה. העבודה מתבצעת באמצעות פריסה של יריעות מיוחדות שנפרסות על כל שטח הגג.

כאשר בחיבורים בין היריעות צריך לעשות סגירה של קווי תפר כדי למנוע חדירה וחלחול נוזלים מהמקום הזה. האיטום הזה נחשב ליעיל והוא מגלה עמידות למשך זמן רב.

איטום בזפת

השיטה המוכרת והוותיקה היא איטום עם זפת. השטחת זפת על הגג אוטמת את השטח ומביאה לתקופה של שקט ולמניעה של חלחול רטיבות וטפטוף פנימה.

גם כיום משתמשים בשיטה זו עבור גגות מסוימים שלהם מתאימה השיטה הספציפית הזו.

תיקוני איטום במידת הצורך

מלבד לאיטום של מבנה יש לא פעם צורך לבצע תיקונים. תיקוני איטום נועדו לתקן בלאי שנוצר במהלך שנות השימוש על הגג בלי שנראה את זה בכלל.

תיקון יכול לשמור על האיטום הקיים ולחסוך איטום מחדש באופן כללי. התיקונים יתבצעו בהתאם לנתונים ולאחר ביקורת שגרתית במקום.

חברה מובילה ומומלצת לאיטום

סובלים מרטיבות? רוצים להתכונן לחורף ולאטום את הגג? מעוניינים לשמור ככל האפשר על האיטום ולמנוע מצב בו האיטום דורש החלפה מהר מידי? כדאי תמיד להזמין חברת איטום אמינה ומומלצת כדי לבדוק את הנעשה על הגג.

לקבל המלצה על הצעד הכי נכון שמתאים למצב של הגג בשלב זה. כך אתם יכולים מצד אחד לחסוך הוצאות מיותרות ועבודה לא הכרחית. ומצד שני אתם יכולים להבטיח כי המבנה אטום כראוי ולא חושף אתכם לרטיבות או לחדירת מי גשמים.

אנשי מקצוע מוסמכים ואמינים יוכלו לכוון אתכם לגבי החלטה נכונה בדבר האיטום המתאים ובחירת החומרים שיהיו מתאימים לגג שלכם במצבו הנוכחי. יכול להיות שהעלות תהיה גבוהה, אבל חשוב להבין כי איטום הוא לא נושא ששווה לקחת בו סיכונים.

צריך ללכת על הטוב ביותר ולא לוותר על חומרי איטום מתקדמים וטובים ביותר. לא לדלג על שלבים חשובים ולא לוותר על בדיקות תקופתיות. רק כך ניתן להבטיח כי המבנה יהיה יבש ואטום.