איך באמת נגמלים? פונים למרכז גמילה וילה מטריקס

התמכרויות הן תופעה שמחייבת תשומת לב, ערנות וכמובן כלים טיפוליים מקצועיים. רק אם נעשה את זה נכון נבין מה באמת גרם להתנהגות הכפייתית, איך ההתמכרות "תורמת" לנו ואיך אפשר לנהוג בצורה טובה יותר בלעדיה. אז במקום לנסות להתמודד עם מושא ההתמכרות שנמצא תמיד לנגד העיניים, הגיע הזמן לצלול פנימה, לטפל בבעיה האמיתית וליצור שינוי של ממש. לפרטים נוספים, צרו קשר עם "וילה מטריקס".

תרופות
צילום: Pixabay
התנהגות כפייתית היא תוצאה של מצוקה

לפני שנדבר על הגמילה עצמה, חשוב להבין שלהתמכרויות השונות יש בסיס אחד זהה למדי: כולן מגיעות בעקבות מצוקה רגשית או כאב נפשי. טראומה או פגיעה רגשית עלולות להוביל לפיתוח התנהגויות שליליות שמעוררות תחושה מזויפת של שליטה, כוח או רגיעה. אז לצד ההתמודדות עם הצורך הפיזי בעוד מנת סם או עם הפיתוי הנלווה להופעתו של בקבוק האלכוהול באירוע המשפחתי, חשוב לזהות את מקורה של הבעיה לתהליך גמילה מסמים שהוא יעיל וטוב יותר. זוהי אחת המטרות המשמעותיות בתהליך העבודה המקצועי של צוות "וילה מטריקס", המסייעת למכורים ליצור לעצמם מציאות חדשה וטובה הרבה יותר.

לא רק טיפול בצורך הפיזי

בכל הקשור לתהליכי גמילה מסמים קשים, ברורה וידועה ההשפעה הפיזיולוגית הנלווית לתהליך, והיא מוכרת בשם "קריז". המכורים מכירים אותה היטב, ובמקרים רבים היא גם זו שפוגעת בניסיונות שלהם להיגמל, שכן כאבי הבטן והרעידות, העוויתות והמצוקה הנפשית והפיזית לא עוצרים לרגע. עם זאת, מרכז גמילה המשלב לצד הטיפול הפיזי גם טיפול רגשי באותו גורם רגשי שהוביל למצב הקיים מלכתחילה – הוא הפתרון האידאלי לאתגר שעל הפרק.

הפרעות אכילה – לא רק דיאטה

נשים רבות מתמודדות עם הפרעות אכילה, ובאופן טבעי יש גם לא מעט גברים שמכירים את הבעיה הזו מקרוב. מה שהחל כניסיון נואש לרדת במשקל הפך להתנהגות כפייתית שפוגעת בגוף באופן משמעותי. יש מי שנמנע מאכילה (אנורקסיה נרבוזה) ויש מי שזולל ולאחר מכן בוחר בדרכים פוגעניות לטהר את הגוף, לרוב באמצעות הקאות (בולימיה). כך או כך, טיפול בהפרעות אכילה חייב לשלב בין טיפול בגוף ובהשפעותיה של הפרעת האכילה, לטיפול בגורמים הרגשיים והנפשיים שהובילו אל ההתנהגות הזו.

הכלים הטובים ביותר – בתוכנית מותאמת אישית

לצורך התמודדות איכותית ונכונה עם הפרעות אכילה, התמכרות לסמים או אלכוהוליזם, מכוני גמילה יוכלו להציע תוכנית טיפול ייחודית שמתאימה לצרכיו של כל אחד ואחת. התוכנית של "וילה מטריקס" מעניקה פתרונות אישיים המשלבים בין מפגשים קבוצתיים ופרטניים, וכן ליווי משפחתי ועבודה על פי 12 הצעדים. אתם מוזמנים לעשות את הצעד הראשון כבר עכשיו וליצור קשר בטלפון 050-4949696.