עושים שיווק דיגיטלי לעסק? ככה תצליחו למקסם את ההצלחה ולהימנע מטעויות שיעלו לכם ביוקר

ניהול עמודי פייסבוק
צילום: pixabay

שיווק דיגיטלי הוא הרבה יותר מפרסום פוסט – מהם אפיקי השיווק המומלצים לעסקים , למה כדאי לפזר את הסיכונים, ואיך מייצרים מקסימום הצלחה ממאמצי השיווק בדיגיטל?

לא מעט בעלי עסקים שפונים לסוכנויות שיווק בדיגיטל מאמינים שאפיק שיווק אחד מספיק כדי לקדם את העסק בצורה טובה. ההנחה השגויה הזו עלולה להוביל ל- 3 טעויות שעולות למפרסם הרבה מאוד כסף, ואף עלולות להוביל לתוצאות לא טובות מספיק במקרה הטוב, ולתוצאות ממש לא מספקות במקרה הפחות טוב:

טעות מספר 1: פרסום בפלטפורמת שיווק לא נכונה

בעלי עסקים שנחשפים לפרסומים דיגיטליים שונים, ניזונים רק דרך אמצעי המדיה שהם צורכים. כך לדוגמה, קמעונאי בעל רשת אופנה שפעיל בפייסבוק נחשף לפרסומים של המתחרים שמפרסמים שם. בהנחה שהמתחרים שלו מצטיירים בעיניו כמצליחים, הוא עלול לחשוב שהצלחתם תלויה במאמצי השיווק אליהם הוא נחשף, שכן רק אותם הוא מכיר.

דעו, מה שאתם לא מודעים לו נסתר מעיניכם!

האמרה "מה שאתם לא יודעים לא כואב לכם" עלולה לגרום לכם הרבה מאוד כאב, מכיוון שמי שאינו בקיא בשיטות השיווק הדיגיטלי של שנת 2020 והיתרונות של כל אחת מהן עלול לפספס את הדרכים הכי טובות שלו לייצר הצלחה עסקית עוצמתית, כך למשל מי שלא יודע ששיווק עסקים B2B מתבצע באמצעות לינקדאין, לא ידע שהמתחרים החזקים שלו יוצרים את קשרי הסחר המשמעותיים שלהם שם, ויטעה לחשוב שהצלחתם נובעת מהקידום הממומן בגוגל, דרכו הם פונים לפלח שוק קטן יותר- לקוחות פרטיים.

טעות מספר 2: פספוס קהלי יעד
- פרסומת -

ובהמשך לטעות הקודמת, פרסום בפלטפורמת שיווק דיגיטלית אחת עלולה לגרום לכם לפספס מגוון קהלים שזקוקים לשירותים או למוצרים שאתם מספקים.

בעניין זה חשוב להבין, שהבסיס לשיווק בזירה הדיגיטלית מתבסס על פילוח שוק ופנייה ממוקדת וישירה לקהלי יעד שונים. לדוגמה, עסק שמשווק מוצרי קוסמטיקה עשוי להשקיע בפרסום לנשים בוגרות באמצעות הרשת החברתית פייסבוק עם מודעות בנושא אנטי אייג'ינג ומיצוק העור, וברשת האינסטגרם הוא יבחר להשקיע בקהל צעיר יותר עם סרטונים שבהם מצולמים מובילי דעה נחשבים ברשת.

צילום: מאגר

ההבנה שניתן להגיע אל קהלים שונים דרך פלטפורמות שיווק שונות לא רק מאלצת את המפרסם ליצור תוכן ממוקד וישיר לקהל הספציפי שאליו פונים, אלא גם לבחור בסוג הקמפיין ואופי הפרסום שמדבר אליו ועשוי להגדיל את הסיכויים להצלחת הקמפיין.

טעות מספר 3: מניחים את כל הביצים בסל אחד

השימוש בפלטפורמת שיווק אחת למעשה שמה את כל תקציב השיווק במקום אחד, מה שמונע מהמפרסם לממש את מלוא הפוטנציאל שקיים בזירה הדיגיטלית, ועלול להעמיד את מאמצי השיווק שלו בסכנה.

כמו כל דבר בחיים, זה עניין של פיזור סיכונים, ובעולם השיווק זה חשוב במיוחד, שכן לעתים קמפיין יכול להצליח מאוד באפיק פרסום אחד, ואילו באחר הוא ידרוש לבצע שינויים ואופטימיזציה תוך כדי תנועה. ההנחה שאפיק פרסום אחד עובד והשני פחות אינה נכונה, שכן על מנת להצליח בכמה אפיקים ולמקסם את הצלחת הקמפיין חשוב לבצע התאמה לכל אחת מפלטפורמות השיווק.

שפע של יתרונות למפרסמים בדיגיטל:

הזירה הדיגיטלית מציעה כיום אפיקי שיווק דיגיטלי מתקדמות עם ממשקים מפותחים, באמצעותם ניתן להרוויח יתרונות אדירים, שלא היו מוכרים לנו משיטות השיווק המסורתיות:

  1. פילוח שוק: דיברנו רבות על הפנייה לקהלי יעד באופן ממוקד, אך באילו סוגי פילוח מדובר? כיום פלטפורמות פרסום מאפשרות למיין משתמשים לפי מיקום, גיל, מגדר, סטטוס, השכלה, תחביבים, תחומי עניין, הרגלי רכישה ועוד. על ידי הגדרת קהלי היעד התוכן המפורסם נחשף רק למי שעומד בהגדרה או לקהל שדומה לו (במידה והמפרסם הגדיר זאת), מה שמגדיל את יחס ההמרה של הקמפיין.
  2. יחס המרה: היחס שבין כמות המשתמשים שנחשפים לתוכן השיווקי לכמות האנשים שמבצעים פעולה גדול מאוד באפיקי השיווק הדיגיטלי, כשהם נעשים בצורה מקצועית ונכונה. יחס המרה מתייחס לכל משתמש שהקליק על המודעה, שהשאיר פרטים, שביקש מידע נוסף, שנכנס לאתר החברה, שביצע רכישה וכדו'.
  3. רימרקטינג: ניתן לפרסם מודעות ממוקדות שייחשפו למי שביקר בכל נכס דיגיטלי של העסק ולא ביצע המרה. בבחירת תוכן הפרסום הנכון חשיפה חוזרת למותג מצליחה לייצר יחס המרה גבוה משמעותית, שמוביל גם להחזר השקעה גבוה ROI.
  4. החזר השקעה: לעומת שיטות השיווק המסורתיות, כלים מתקדמים מאפשרים למפרסם בזירה הדיגיטלית לדעת כמה עלתה לו כל חשיפה/ הקלקה/ מכירה וכו'.
  5. אופטימיזציה זה שם המשחק: שיפור הצלחת הקמפיין יכול להתבצע תוך כדי תנועה, כך שניתן למקסם את ההצלחה של התהליך באופן משמעותי. לדוגמה, אם מזהים הצלחה בקרב קהלים מסוימים ניתן להגדיל את תקציב השיווק, ואם מזהים מודעה שעובדת פחות, ניתן לדייק אותה או להוריד אותה, כך שלא יתבזבז כסף לחינם.

יש לכם נכסים דיגיטליים? התאימו אותם לדרישות המשתמש

ריבוי המפרסמים והאתרים הקיימים ברשת מאפשרים למשתמשים לחפש אלטרנטיבות נוחות ואטרקטיביות יותר בלחיצת כפתור, ולכן חשוב במיוחד להשקיע בחוויית משתמש גבוהה, שכוללת התאמה לכל סוגי המכשירים, זמן טעינה מהיר של דפי הנחיתה ודפי האתר, שפה גרפית שמתאימה למותג, מיתוג עקבי ועוד. קראו עוד על בניית אסטרטגיה עסקית.

לסיכום,

שיווק דיגיטלי הוא הרבה יותר מפרסום פוסט או מאמר חדש בבלוג, ועל מנת להפיק הצלחה מרבית ולנצל את כל יתרונות הרשת חשוב להיעזר בסוכנות דיגיטל מקצועית, עם וותק ורגליים אחוריות איתנות שמכירה היטב את כל אפיקי השיווק הדיגיטליים שרלוונטיים לעסקים. העיקריים שבהם: גוגל (קידום ממומן ואורגני), רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין) ופלטפורמות לקידום תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה, כולן יכולות להניב לעסקים הצלחה אדירה, אך הסוד הוא לבנות תמהיל נכון שמתאים לסוג העסק ואופי הפעילות שלו ושעומד בתקציב שעומד לרשות המפרסם.

הערה 1

Comments are closed.