איך שורדים שיעול לילי?

שיעול לילה. תמונה: fr123

שיעול הוא אומנם תגובה רפלקסיבית של הגוף המבקש לשחרר חומצה או ריר, אבל הוא עשוי להעיק, במיוחד אם הוא פוגע בשינה לאורך זמן. שיעול לילה עשוי להיות סימפטום של צינון, שפעת, תופעה אלרגית, זיהום אוויר או כתוצאה מהרגלי חיים מסוימים כמו עישון וזיהום בריאות. בשיתוף פרמה גורי

שנת לילה טובה חיונית לתפקוד הקוגניטיבי ולפעילות תקינה של מערכת החיסון. שיעול לילה עשוי לפגוע במנוחה ובאיכות השינה.

שיעול אמור להיפסק כעבור מספר ימים, ואם הוא לא חולף והופך לשיעול טורדני מלווה בהתקפי שיעול בלילה, חשוב להתייעץ עם רופא, וכן לנסות תרופות סבתא לשיעול יבש שיכולות להפחית את עוצמת ותדירות השיעול. לפניכם מספר עצות חשובות:

כיצד לחות יכולה לעזור עם שיעול בלילה?
שיעול יבש אצל ילדים נפוץ כאשר החלל יבש. אוויר יבש עשוי להחמיר את השיעול, ולכן יש חשיבות רבה להעלאת רמת הלחות בחלל והפחתת היובש באמצעות מכשיר אדים מיוחד. ניתן להעשיר את מכשיר האדים בשמנים למיניהם כמו שמן אקליפטוס.
אם אינכם בטוחים שרמת הלחות בחלל מספיקה, ניתן לרכוש מד לחות, ולשאוף ליעד האולטימטיבי שהוא כ-50% לחות בחדר. במקביל, יש לנסות ולהפחית פוטנציאל לאלרגנים למיניהם כמו אבק, לכלוך ועובש. מומלץ לשאוב שטיחים, לנקות וילונות ולהעדיף מצעים אווריריים ונושמים כמו למשל מכותנה או פשתן. כאלטרנטיבה למכשיר אדים או כהשלמה, אפשר גם לשבת במקלחת מהבילה ולשאוף אדים לניקוי דרכי הנשימה או לרכון עם הראש מעל קערית מים חמים.

שיעול לילה. תמונה: RF123
- פרסומת -

מרימים את ראש המיטה ושותים תה ירוק חם
הרגלי שינה אף הם משמעותיים בכל הנוגע להתמודדות עם התקפי שיעול בלילה. מומלץ להרים את ראש המיטה ב-8 ס"מ לפחות כדי שהריר לא יתרכז בחלק האחורי של הגרון, ובדרך זו ניתן גם להפחית את ריכוז החומצה, שאף היא יכולה לגרום לשיעול במיוחד אצל הסובלים מריפלוקס.
אם תהיתם איך להעביר שיעול במהירות או מה עוזר לשיעול, אין ספק ששתיית תה עם דבש, מעל גיל שנה, יכולה להפחית את השיעול ולהקל על הגירוי בגרון כיוון שהדבש בעל תכונות אנטי דלקתיות.
בכל מקרה, משקה חם מרפה את הריר, בין אם מדובר בחליטת צמחים ובין אם במרק עוף צח. עם זאת, מחקרים הצביעו על כך שתה ירוק חם העשיר בנוגדי חמצון יכול לסייע בהגנה על הגוף מפני זיהומים ולסייע גם בשיכוך השיעול.

איך צמחים וגרגור מי מלח יכולים לסייע בשיעול לילי?
מומלץ לנסות גם לגרגר מי מלח חמים לפני השינה המסייעים בהקלה על גרון מגורה, ובתרסיס לאף על בסיס מי מלח, במיוחד אם השיעול מלווה בנזלת או בגודש באף. אם השיעול גורם לכאבים בבית החזה, כדאי לנסות גם עיסוי ושפשוף עדין של בית החזה עם שמנים ארומטיים מרגיעים, במיוחד לאחר אמבטיה ולפני השינה.
כדאי גם לתרגל טכניקות של נשימה עמוקה שיכולות להרגיע את השיעול ולהרגיע אתכם על מנת לישון טוב יותר בלילה על אף השיעול. חפשו פורמולות צמחים טבעיות להרגעת שיעול יבש ושיעול רטוב.

ניתן לחפש אפשרויות ממרכיבים אורגניים כמו גרינטוס. גרינטוס הינו מוצר העשוי מתרכובות מולקולריות צמחיות ודבש המווסת את השיעול מבלי לדכאו, מגן על הרירית, מרגיע את הגירוי ומסלק ליחה.