הצעת החוק החדשה של רע"מ: הטבות מס לפזורה הבלתי חוקית

מפלגת רע"מ העלתה היום (רביעי) הצעת חוק שתעניק הטבות מס לתושבי הפזורה הבלתי חוקית. תנועת רגבים: "איזו מדינה נורמלית תחזק יישובים לא חוקיים במקביל לפינויים"?

מפלגת רע"מ העלתה היום (רביעי) למליאת הכנסת הצעת חוק המבקשת לתקן את פקודת מס הכנסה ולהעניק לתושבי הפזורה הבלתי חוקית הקלה וזיכוי במס בגובה ההטבה המוענקת ליישובי הפריפריה, ובהם יישובי הקבע הבדואים.

בתחילת השבוע ועדת השרים לענייני חקיקה הורידה את הצעת החוק מסדר היום, אך ברע"מ מתעקשים להעלותה למליאה בכל מקרה, ומאיימים לא לתמוך בהצעות חוק אחרות של הקואליציה.

כזכור, תושבי הפזורה הבדואית הלא חוקית בנגב חיים מתחת לרדאר וללא כל כתובת, וכ-80,000 מהם רשומים בתעודת הזהות שלהם רק על פי השבט אליו הם משתייכים, גם אם השבט הזה מתפרס על פני עשרות קילומטרים רבועים. על פי דו"ח מבקר המדינה האחרון, התופעה הזו היא אחת מהסיבות המרכזיות לאובדן המשילות בנגב ולהתחמקות מרשויות החוק, גורמת לאובדן כספים בהיקפי ענק מקופת המדינה, ולרישומים כוזבים וכפולים תחת רשויות שונות.

הטבות המס שהמדינה נותנת ליישובי הפריפריה, יהודים, ערבים, דרוזים ובדואים, נועדו לחזק את הישובים באיזורים אלו.

- פרסומת -

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים תוהה, "איזו מדינה מתאבדת מוכנה לתת הטבות כאלו, המחזקת את הפזורה הבלתי חוקית, שהמדינה עצמה משקיעה מיליארדים בהעתקתה ליישובים חוקיים? מי מוכן לתת פרס לפורעי חוק שמוכנים רק לקחת כסף מהמדינה, ודקה אחר כך להיעלם שוב מתחת לרדאר"?

"אמנם ועדת השרים לענייני חקיקה הורידה את הצעת החוק הזו מסדר היום", מוסיף דויטש, "אבל כמו שראינו בחוק החשמל ובחוק קמיניץ וגם בסיפור של נטיעות קק"ל בנגב, רע"מ בסוף ירדו מהעץ, אבל על הסולם שהם יקבלו לרדת מהעץ החדש, כולנו נשלם, והרבה. ולא רק בכסף".