חווים קשיים להכנס להריון? הגוף מאותת שדרוש לו איזון מהשורש

הנטורופתית שירלי תדהר עם סדרת טיפים לטיפול נטורופתי בבעיות פריון.

שירלי תדהר 15/02/2010

הכמיהה להביא ילד לעולם באה מתוך הצורך הכי בסיסי, טבעי וחזק שיש לו לאדם ולכן הקשיים שבדרך וחוסר ההצלחה לממשה, מביאים עימם המון כאב ותיסכול. הדרך רצופה בהכנות, ציפיות, המתנה לתשובה שבסופה שוב יש אכזבה ובאינספור הירהורים של "מה הבעייה אצלי" "ולמה זה קורה דווקא לי" "ומה עוד יש לעשות כדי לצאת מהמצב התקוע הזה"… התיסכול גובר עוד יותר בקרב אותם זוגות בהם לא אובחנה שום בעייה פיזיולוגית והכל לכאורה נראה תקין על פני השטח. ואם הכל נראה תקין אז למה בכל זאת ישנם כל-כך הרבה זוגות החווים קשיים להכנס להריון?

הגורמים העלולים להפריע לכניסה להריון: הכניסה להריון היא תהליך פיזיולוגי עדין, מסובך ומורכב וגורמים רבים עלולים להפריע להתרחשותו התקינה. הגורם לקשיים בהתעברות עשוי להיות אצל כל אחד מבני הזוג – האישה או הגבר או בשניהם. בדרך כלל כאשר זוג מוגדר כ"לא פורה", קיימת נטייה לחפש את הסיבה לבעייה דווקא אצל האישה, אך במקרים רבים אין זה מוצדק. הטענה כי אי- פוריות היא בעייה של נשים, אינה אלא מיתוס, בקרב קרוב לכמחצית ממקרי אי – הפוריות , מקור הבעייה היא דווקא אצל הגבר.

- פרסומת -

בעיות בספירת, תנועתיות ותקינות תאי הזרע הפכו להיות מאד שכיחות בקרב גברים כתוצאה ישירה מאופי החיים המודרניים. מעבר לגורמים הפיזיולוגיים המאובחנים כגון: חוסר איזון הורמונאלי, שחלות פוליציסטיות המשבשות את הביוץ, אנדומטריוזיס, בעיות אנטומיות מבניות, רירית רחם דקה , בעיות זרע וכד', קיימים גורמים רבים אחרים שמשפיעים על מידת פוריות האישה או הגבר ומהירות ההתעברות.

עלינו להבין כי הגורמים הפסיכולוגיים – נפשיים, הסביבתיים, התזונתיים ואורח החיים המטורף בעולם המערבי, נוטלים חלק משמעותי ביותר במסוגלות הגוף להרות. תזונה שאינה מאוזנת ונכונה יכולה בהחלט יכולה לגרום למצבים של "תת פוריות" ולהקטין את הסיכוי להתעברות. חסרים תזונתיים של ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות וכד', הצטברות של עודף רעלנים ופסולת בגוף כתוצאה מאכילת מזונות מרוססים ומעובדים, נטילת תרופות על בסיס קבוע, עומס הורמונים על הגוף עקב טיפולי פוריות אינטנסיביים, עישון, קפאין ואלכוהול, גורמים סביבתיים כמו: חשיפה רבה מדי לקרינת השמש, קרינה ממכשירי חשמל כמחשב, טלפון נייד, טלוויזיה, זיהום אוויר, חשיפה לחומרים כימיים במקום העבודה ומצבים של מתחים רגשיים מודעים ולא מודעים כאלה ואחרים, כל אילו יכולים להיות גורמים מעכבים לכניסה להריון, כך שהגוף ותפקוד מערכותיו השונות עלולים להפגע כתוצאה מקיומם.

הרפואה הנטורופתית הטבעית – השבת האיזון לגוף מהשורש והגברת הפוריות לרפואה הנטורופתית הטבעית, בשל היותה רפואה הוליסטית הרואה את האדם כמכלול שלם ובלתי נפרד של גוף ונפש, יש נקודת הסתכלות רחבה בכל הנוגע לבעיות פריון בקרב נשים וגברים, באמצעות תשאול מעמיק הכולל אבחון של אופן תפקוד כל מערכות הגוף ולאו דווקא התמקדות במערכות הרבייה וההורמונאלית בלבד, מעקב אחר הרגלי ואורח חיים, אופי ומתחים רגשיים, מתאימה הנטורופתיה את הטיפול לשורש הבעייה בכל מקרה לגופו, על מנת להחזיר את הגוף והנפש לאיזון ולאפשר כניסה להריון.

יתרונות הנטורופתיה בטיפול בבעיות פוריות:

ניתן לשלב טיפולים בנטורופתיה יחד עם טיפולים הורמונאליים קונבנציונאליים. (הזרעות, טיפולי הפרייה חוץ-גופית ומיקרומניפולציה), הטיפול הנטורופתי אינו משבש או משפיע על מהלך הטיפול ההורמונאלי , אלא להיפך תומך בו, מחזק אותו, מפחית את תופעות הלוואי הכרוכות בו ומשפר את תוצאותיו בצורה משמעותית.

כמו כן, הטיפול הנטורופתי עובד על :

  • חיזוק מערכות הגוף לשיפור עמידותו ותגובתו לטיפולים ההורמונאליים.
  • איזון הורמונאלי לשיפור תפקוד מערכת הרבייה הנשית והגברית.
  • שיפור תפקוד השחלות ליצירת זקיקים רבים יותר וייצור ביציות באיכות טובה יותר.
  • הזרמת דם לרחם ובכך שיפור איכות ועובי הרירית וחיזוק הרחם והכנתו לקליטה טובה יותר של העוברים.
  • הפחתת מצבי סטרס ואיזון רגשי – נפשי. למי מומלץ הטיפול הנטורופתי לפוריות: הטיפול מומלץ מאד למעשה לכל אישה הרוצה להכנס להריון!

וכמו כן:

  • לנשים שנתקלו בקושי להרות ספונטני, אך לא מוכנות להתחיל עדיין עם טיפולים הורמונאליים ורוצות להרות בצורה טבעית ובטוחה יותר.
  • לנשים שעוברות טיפולי פוריות ללא הצלחה ומעוניינות לעשות הפסקה בטיפולים.
  • לנשים שעוברות טיפולי פוריות – הנטורופתיה משתלבת יחד עם הטיפולים ומשפרת את תוצאותיהם.
  • לגברים הסובלים מבעיות בזרע: ספירת זרע נמוכה, תנועתיות נמוכה – בינוניות, מורפולגיית זרע שאינה תקינה.

שיטות הטיפול של הנטורופתיה בבעיות פריון:

  • תזונה – בסיס הטיפול הנטורופתי, במקביל לנסיונות להרות הוא מעבר לתזונה בריאה ומאוזנת המאפשרת לגוף לנקות את עומס הרעלנים והפסולת שבו ובכך לאזן את כלל תיפקודיו.
  • תוספי תזונה – התאמה אישית של תוספי תזונה למילוי חסרים קיימים, הכנה וחיזוק הגוף לקראת הריון, תמיכה במהלך טיפולים הורמונאליים, איזון הגוף ושיפור תפקודיו.
  • צמחי מרפא – התאמת פורמולות צמחיות לניקוי הגוף , איזון הורמונאלי ושיפור תפקודי אברי הרבייה. הומוטוקסיקולוגיה (הומיאופתיה מודרנית) – עובדת ספציפית על הגורמים הפיזיולוגיים (הפרעות בביוץ, אנדומטריוזיס, בעיות בהשתרשות ברחם , בעיות בזרע ועוד) ומביאה לשיפור ניכר בתפקודי איברי הרבייה, המע' ההורמונאלית ואיכות תאי הזרע והביציות!!
  • רפלקסולוגיה – טיפול מגע מרגיע לשחרור ממתחים ולהשבת איזון למע' הרבייה ולמע' ההורמונאלית.
  • פרחי באך – טיפול בגורמים הנפשיים -רגשיים המעכבים את הכניסה להריון או כתמיכה רגשית לתקופת הטיפולים.

לסיכום: חשוב לבחון ולטפל בגורמים המהווים את שורש בעיית הפריון על מנת להשיב את האיזון הכללי לגוף ולנפש ובתוך כך את יכולתו להרות, לתת דגש לגורמים התזונתיים והפסיכולוגיים-נפשיים שלהם יש חלק לא מבוטל באי הכניסה להריון ולזכור תמיד שגם כאשר זוג מוגדר "לא פורה", אין משמעות הדבר כי לעולם לא יוכל להביא ילדים. בקרב רוב רובו המכריע של הזוגות, הסיבה לבעיית אי-הפוריות ניתנת לטיפול ומומלץ לראות בה אתגר בעל סיכוי טוב לפתרון חיובי ומשמח.