יש לכם כאבים ברגליים? 4 סיבות נפוצות ואיך לטפל בהן

קרדיט:canva
כפות הרגליים הן איבר מיוחד בגוף ויש להן תפקיד ייחודי. הן אלה שסוחבות על עצמן את משקל הגוף ואת כל האיברים האחרים ולכן הן נוטות לפתח לא מעט בעיות או כאבים כאלה ואחרים.

כאשר חשים כאבים בכפות הרגליים אסור להתעלם מהם וחשוב מאד לבדוק לעומק כמה שיותר מהר ממה נובעים הכאבים ומה גורם להם. לפעמים לא צריך לחכות לכאב של ממש וגם חוסר נוחות קל יכול להצביע על איזושהי בעיה שמתפתחת. 

ברגע ששמים לכך לב ומטפלים או לפחות בודקים במה מדובר אפשר למנוע מהמצב להחמיר ולכאוב אפילו יותר. כיום מוכרות 4 בעיות נפוצות שחשוב לבדוק או לברר האם הכאבים נובעים מאחת מהן וייתכן בהחלט שיהיה מדובר בבעיה שאפשר לפתור מהר מאד וכך לחזור לשגרת החיים הרגילה ללא כאבים. אז באילו בעיות מדובר ומה כדאי לדעת?

דורבן בכף הרגל

כאשר מדברים על דורבן בכף הרגל מתכוונים בעצם לדלקת שמרגישים את הכאב שלה בעיקר בעקב. יש לה מגוון רחב של גורמים כמו ביצעו פעילות ספורטיבית בצורה לא נכונה, בחירה בנעליים לא טובות או נכונות למבנה הרגל, עלייה במשקל או היעדר פעילות גופנית בכלל. מדובר בחוסר נוחות גדול ובמקרים רבים הכאבים יהיו אפילו חזקים יותר לאחר מנוחה ארוכה של הרגליים והגוף. הטיפול המומלץ הוא התאמת מדרסים למבנה כף הרגל הייחודי של כל אדם, פיזיותרפיה ובמקרים חמורים במיוחד – ניתוח להסרת הדלקת.

קרדיט:canva

כף רגל סוכרתית

אמנם מדובר בבעיה ייחודית למי שמאובחן כחולה סוכרת אך ללא ספק מדובר בבעיה בכף הרגל שצריך לדעת עליה כי זו בעיה שבהחלט אפשר למנוע אותה. אצל חולי סוכרת עלולים להתפתח פצעים או פטריות בכף הרגל ולכן חשוב לאוורר אותה היטב ולבצע בדיקה על ידי אחות מוסמכת לכפות רגליים סוכרתיות. הסימפטומים הם נגעים בעור שהולכים ומתקשים ופצעים שמתרבים ככל וההזנחה נמשכת ואין טיפול הולם. הפתרון המוכר והיעיל ביותר הוא מדרסים מותאמים, אוורור כף הרגל וטיפול בפצעים, במידה והופיעו.

דלקת בגיד אכילס

- פרסומת -

גיד אכילס הוא הגיד האחורי הממוקם מעל העקב. דלקת בו תקרה בדרך כלל בשל מאמץ יתר והיא מאד נפוצה בקרב ספורטאים מקצוענים וחובבניים כאחד. גם מי שמבצע פעילות ספורטיבית מדי פעם עלול לבצע תנועה לא נכונה וכך לגרום לעצמו לכאבים. ההמלצה הטובה היא למנוע פעילות לא מפוקחת, מתן מנוחה ולנעילת נעליים גבוהות שיגנו על אזור הגיד.

קשת גבוהה בכף הרגל

כאן לא מדובר בבעיה רפואית בפני עצמה אלא בנתון שעלול לגרום לכך שרוב משקל הגוף יהיה מונח על העקב, מה שיוביל לבעיות אחרות בו עצמו או בכף הרגל כולה. כאשר מתאימים מדרסים לכף הרגל המשקל מתחלק טוב יותר ונמנעים כאבים וחוסר נוחות.

מקווים שהטיפים עזרו לכם.

למידע נוסף, דרכי טיפול ומניעה היכנסו לאתר https://www.fitsteppro.co.il/ ותקבלו מענה לכל בעיות כאבי הרגליים.