הילד הולך להוציא רישיון – איך מתמודדים? מדריך להורים 

קרדיט: pexels
אחד הרגעים הכי מרגשים ומשמחים בחייהם של כל נער ונערה, הוא הרגע בו הם מתחילים ללמוד נהיגה במטרה להוציא רישיון. זה הרגע בו הם מתחילים לעשות צעדים ראשונים לקראת עצמאות לא רק באופן תיאורטי, אלא באופן מעשי, אמיתי.

אחרי שהם יקבלו רישיון ויוכלו לנהוג ברכב בעצמם, אזי שהם לא יצטרכו יותר להיות תלויים בהורים או בבני משפחה אחרים, בתחבורה ציבורית או בכל גורם אחר שיוכל להסיע אותם ממקום למקום.

מנגד, עבור ההורים זה לא תמיד רגע פשוט. כשנער או נערה מתחילים ללמוד נהיגה ומוציאים רישיון, אז אין ספק שמפלס החרדה אצל ההורים עולה בכמה דרגות. הם אומנם שמחים שיותר לא יצטרכו להסיע אותם לכל מקום, הם בוודאי שמחים שהילדים שלהם גדלים והופכים להיות עצמאים, אך עם זאת, הם מכירים את הסכנות הטמונות בנהיגה, וסביר להניח שהלילות לא הופכים להיות יותר פשוטים עבורם.

למה צריך לשים לב כשהילד מתחיל ללמוד נהיגה

עוד לפני שהילד מוציא רישיון, על ההורים לשים לב למספר פרטים בזמן שהוא מתחיל ללמוד נהיגה ולנהוג ברכב, אפילו שיש לצידו מורה שמדריך ומלמד אותו. 

- פרסומת -

ראשית, יש לבחון מי המורה, איזה ניסיון יש לו בתחום, עד כמה הוא נחשב מקצועי ואמין. 

שנית, יש לוודא שהילד לומד היטב את כל הפרטים והדברים הנדרשים, קטנים כגדולים. 

שלישית, חשוב להקפיד שהילד ילמד טוב את החומר לתיאוריה, אפשר אפילו לבחון אותו על כך. זה חלק מהותי בלימוד נהיגה, עד שהוא ייגש לבצע טסט חיצוני

ארבע, מוטב שימשוך את הזמן ולא ימהר להוציא רישיון. גם אם הוא ייקח יותר מ-28 שיעורים כפי שנדרש ממנו, זה בסדר גמור. ככל שהוא ירכוש יותר ניסיון ויותר ביטחון בשיעורים, כך הוא יהיה נהג טוב יותר בעתיד. 

איך מתמודדים עם ילד שיש לו רישיון נהיגה?

אחרי שהילד מוציא רישיון נהיגה, באופן טבעי יש יותר חרדות וחששות, הדברים הרבה יותר מתחדדים ולכן גם חשוב להציב יותר גבולות ולעמוד על כך שהילד יבצע את מה שדורשים ממנו. 

למשל, יש לקבוע שעות מסוימות בהן הוא ינהג ברכב. סביר להניח שהילד יתלהב מכך שיש לו רישיון, אך זה לא אומר שהוא צריך כל הזמן לנהוג. 

כמו כן, צריך לקבוע באילו שעות הוא יכול לנהוג, כמובן לא לעשות זאת בשעות הערב המאוחרות או הבוקר המוקדמות. יש לקבוע עד לאן הוא יכול לנסוע בכל פעם, בשביל שלא ינהג רחוק מדי, וכן כמה חברים וחברות הוא יכול להסיע. 

יש להתלוות אליו מספר פעמים, כפי שהחוק מחייב ואף מעבר לכך. זאת בשביל שתוכלו להתרשם מהנהיגה שלו וכן בשביל לספק לו את תחושת הביטחון הנדרשת. רצוי מאוד לא לשפוט ולא להיות ביקורתיים מדי, אם הוא עשה טעות להסביר לו ולפרט מדוע חשוב שיתנהל אחרת. 

נקודה אחרונה, חשוב שההורה ילמד את הילד מה האחריות שלו בתור נהג, כלפי נוסעים, הולכי רגל וכלפי עצמו, וכן איזו אחריות מוטלת עליו כשהוא לוקח את הרכב המשפחתי ונוהג בו. 

כאן תוכלו לקבל מידע נוסף…

כל מידע שאתם צריכים על לימודי נהיגה ומורים מקצועיים בתחום, אפשר למצוא באתר https://www.mylicense.co.il/. שם תוכלו גם ליהנות מפורום מיוחד בו ניתן להפנות שאלות לאנשי מקצוע ולהיעזר בהם לצרכים שונים.