כל היתרונות על אירוח ביתי

קרדיט תמונה: FREEPIK
כשאנחנו מתכננים אירוע אנחנו צריכים לקבל אינספור החלטות. אחת מאותן החלטות היא האם לקיים את האירוע בבית או שמה עדיף לשכור מקום לשם האירוח. יש אנשים שמצדדים בתוקף בבחירה לארח אירועים באולם או במסעדה, אך מנגד יש יתרונות רבים לאירוח ביתי. במאמר זה אנחנו רוצים להתמקד באופציה של אירוח ביתי ולהציג את היתרונות של אפשרות זו. 

הדילמה בין אירוח ביתי לבין אירוח במקום חיצוני כרוכה בכל מיני לבטים ושאלות. האם הבית שלנו מספיק גדול כדי לארח את כל האורחים המיועדים? כמה זמן יידרש מאיתנו לארגן את הבית לכבוד האירוע וכמה זמן יידרש מאיתנו כדי להחזירו לקדמותו? איך נספיק גם לסדר את הבית, גם להתארגן וגם לבשל לכל האורחים? יש עוד המון שאלות שאפשר לשאול, לכן לצורך כתבה זו התייעצנו עם שף יניב שבח, השף קונדיטור הראשי והבעלים של "ארטייסט – מגשי אירוח" אשר נחשבת למובילה בישראל בתחום מגשי אירוח ביתי. אז בואו נצלול ישירות לעניין ונראה מה היתרונות של אירוח ביתי ומדוע יש המון מקרים שזה עדיף על פני אירוח במסעדה או באולם.

הסוד של אירוח ביתי איכותי

מרבית האנשים שחוששים מאירוח ביתי חוששים כיוון שהם לא משוכנעים שההכנות ישתלמו להם והרעיון של להעביר את האירוע למקום חיצוני קוסמת להם. כדי להבין מה הסוד של אירוח ביתי איכותי וכיצד אפשר להרים אירוע מפואר במינימום מאמץ פנינו לשף קונדיטור יניב שבח, הבעלים והשף הראשי של חברת 'ארטייסט מגשי אירוח' המתמחה בהכנת אוכל לאירוח ביתי.

"למרות החשש של מרביתנו מלארח בביתנו, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר משפחות שבוחרות באפשרות זו. אפשר למנות הרבה סיבות לכך, אבל אני חושב שהסיבה העיקרית לכך היא ההיצע הרחב של מגשי אירוח איכותיים וטעימים שאפשר כיום להזמין לטובת אירוח ביתי. פעם כשהיינו רוצים לארח בביתנו זה אומר שבהכרח היינו צריכים לבשל ולאפות. רק המחשבה על כל ההכנות והניקיונות שכרוכים בבישול לכמות גדולה של אנשים יכולה להתיש, ולכן אנשים העדיפו לארח באולמות אירועים ולהזמין קייטרינג. ככה הם לא היו צריכים לעשות דבר ולאחר האירוע הם יכלו פשוט לחזור הביתה ולנוח. אבל כיום מצב העניינים השתנה והסוד של אירוח ביתי איכותי הוא לא לעשות כלום".

- פרסומת -

"במקום לעמוד מול הסירים אפשר פשוט להזמין מגשי אירוח ביתי ולהרשים את האורחים באוכל גורמה. במקום לדאוג לניקיונות ולסדר אפשר להעסיק מלצרים וברמנים שיטפלו בכל המסביב. מגוון הפתרונות שקיימים כיום, ומוצעים על ידי חברות מזון למיניהן, מאפשרים לבעל הבית לארח אירוע שלא נופל ברמתו מאירוע באולם ועדיין להציע לאורחים שלו אוכל טעים ושירותיות ברמה הגבוהה ביותר".

היתרונות של אירוח ביתי באמצעות מגשי אירוח

  • אוכל טעים
    "הדבר שהכי חשוב לאנשים שמארחים בביתם זה שהאוכל שיוגש באירוע יהיה ברמה גבוהה. גם אם לא נודה בזה בפה מלא, האוכל הוא הדבר החשוב ביותר באירועים. מגשי האירוח כיום משלבים בין חומרי הגלם האיכותיים ביותר לבין טכניקות בישול גבוה שמגיעות ממטבחי העילית של אירופה. השילוב הזה מייצר מנות מופלאות כמו קאפקייס מלוחים שזה למעשה סקונס מלוח עשיר בירק ובגבינת שמנת עם עיטורים כמו צ'יפס בטטה או תערובת גרנולה ביתית, או כמו מגוון המאפים הטריים שזמינים שכולל פוקאצ'ינות בטעמים שונים או פיצות אישיות וסלסלות של לחמניות טריות וטעימות".
  • מגבש את האורחים
    "צורת ההגשה של מגשי האירוח שנפוצה כיום בתחום האירוח הביתי מצליחה לא רק לעורר את בלוטות הטעם, אלא לעודד את האנשים לייצר אינטראקציות בין אנשים זרים לגמרי. המנות שמוגשות במגשי האירוח נקראות 'פינגר פוד' וזה מתאר למעשה את צורת ההגשה, מנות קטנות שאפשר לתפוס בשתי אצבעות ולאכול. צורת ההגשה הזו, בניגוד להסעדה לשולחן, מעודדת את האנשים להסתובב ולדבר זה עם זה סביב מגשי המזון".
  • אין בלאגן
    "במקום להיות מוטרדים בערמות הכלים והסירים שנצטרך לפלש ולנקות לאחר שכול אורחים ילכו, מגשי האירוח לא מייצרים פסולת מיותרת ולא דורשים שננקה כלום לאחר מכן. מגשי האירוח מגיעים בצורה אסתטית ומרשימה שמביאה לידי ביטוי את הרכיבים הטריים והאיכותיים, אך באותה נשימה מייתרת את השימוש בסכו"ם ובצלחות ולכן יש פחות ניקיונות. המגשים עשויים מחומרים מתכלים ואקולוגיים וכך אפשר פשוט למחזר את המארזים בסיום ולא להיגרר לשעות של עבודה אחרי שהאורחים כבר מזמן הלכו".
  • דואגים בשבילך להכול
    "מלבד אוכל, שתייה וסלטים, אפשר להזמין שירותים נוספים שהופכים את החיים לנוחים יותר. כך למשל יש חברות שיספקו לכם שירותי מלצרות ועובדים שידאגו לסדר ולניקיון, יש חברות שיציעו לכם שירותי בר קוקטיילים ויש חברות שיציעו לכם דברים נוספים. כיום אפשר למצוא כל מה שרוצים ומיד לקבל גם ביקורות מלקוחות של אותה החברה כדי לראות שאנחנו אכן בידיים טובות ובטוחות".

אז מה אתם אומרים? אירוח ביתי לא נשמע כמו דבר רע כל כך אחרי השיחה הזו. בהזדמנות זו אנחנו רוצים להודות לשף יניב שבח ולהציע לכם להמשיך ולקרוא עוד מאמרים ולשמוע דעות נוספות מפי מיטב אנשי המקצוע הישראליים באזור המקצועי שלנו.