מה עדיף יועץ מס או רואה חשבון?

חיסכון ופיננסים
צילום: אביחי טבק

כל העצמאים בישראל, וכל בעלי החברות הארגונים, חייבים איש מקצוע מוסמך ואמין המתמחה בתחום המיסוי ובייצוג עסקים ושכירים מול רשויות המס בישראל. יש לבחור היטב את המומחה לתחום המיסוי כדי להפחית את חבות המס ולמצות זכויות והטבות שונות כדי להפחית את נטל המס המוטל על הנישום, לקבל החזרים ועוד.

בתחום המיסוי ישנם שני אנשי מקצוע המוסמכים לטפל בענייני מיסוי – רואה חשבון או יועץ מס. אלו שני מקצועות שונים ולכל בעל מקצוע יש סמכויות שונות, למרות קווי הדמיון בין שני התחומים. כדי לקבל החלטה נכונה בנושא מה עדיף – רואה חשבון או יועץ מס, כדאי להכיר את שני התחומים ולהבין מהם ההבדלים בין בעלי המקצוע.

ההבדלים העיקריים בין רואה חשבון ליועץ מס

רואה חשבון הוא איש מקצוע מוסמך ובעל ידע מעמיק ומקיף, הוא חייב להיות בעל תואר ראשון, לכן עליו להשקיע 4 שנים באקדמיה כדי לרכוש את הידע והכלים הנדרשים לעבודה בתחום החשבונאות והמיסוי. יש לציין כי רואי חשבון נדרשים לעבור את הבחינה המאתגרת של לשכת רואי החשבון בישראל ובנוסף הם חייבים לעבור התמחות מקצועית (סטאז') במשך שנתיים.

רואה חשבון רשאי לייצג עסקים, עצמאים ונישומים אחרים בפני רשויות המס השונות – מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, הוא יכול לייצג כל גוף עסקי, לרבות עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ, והוא יכול לסייע גם לשכירים הזקוקים לייעוץ ולייצוג מול רשות המסים.

- פרסומת -

רואה חשבון יכול מתוקף הסמכויות שלו לחתום על דוחות המוגשים לרשויות המס, לרבות דו"ח שנתי ומסמכים הנוגעים להיבטי מיסוי. כמו כן, רואה חשבון מוסמך רשאי לחתום על דוחות פיננסיים ומסמכי מס של עמותות, חברות קטנות ועוד.

יועץ מס מתמחה בנושאי מיסוי, הוא רוכש את הידע במסגרת לימודי תעודה הנמשכים כשנה בלבד. במהלך הלימודים הוא רוכש ידע תיאורטי, ניסיון מעשי וכלים מקצועיים בתחומים כמו מסים וחשבונאות, ובסיום הקורס עליו לעבור בהצלחה בחינה הנערכת בתיאום עם מס הכנסה. יועץ מס אינו רשאי לייצג את הנישום בפני ביטוח לאומי אלא אם הוא עבר הסמכה מיוחדת.

מה עדיף – רואה חשבון או יועץ מס?

אין תשובה אחת ויחידה לשאלה זו, אך באופן כללי לעסק פעיל עדיף לקבל שירות מרואה חשבון ובהתאם לצורך לקבל שירות גם מיועץ מס. רואה חשבון מטפל ביעילות ובמקצועיות בכל הנושאים הקשורים לדוחות כספיים ולהתנהלות נכונה מול רשויות המס, לעומת יועץ מס שתפקידו העיקרי הוא להפחית את חבות המס של הנישום ולחסוך עבורו לא מעט כסף.

אפשר לקבל שירות מרואה חשבון שהוא גם יועץ מס, וכך זוכים למענה מקיף לכל צרכי העסק. עם זאת, חשוב לזכור כי שכר הטרחה של רואי חשבון בדרך כלל גבוה יותר.

כיצד לבחור מומחה לשירות שזקוקים לו?

לרואה חשבון יש יותר סמכויות, לכן בעלי עסקים לרוב יבחרו לקבל ממנו שירות, גם בנושאי מיסוי. כאשר בוחרים רואה חשבון או יועץ מס יש להתייחס לוותק שלהם בענף, לתחומי ההתמחות, ללימודים, לאיכות השירות שניתן ללקוח ועוד. כמו כן, מומלץ לקרוא מידע על המשרד לראיית חשבון או על יועץ המס, וכדאי לקרוא חוות דעת וביקורות על איש המקצוע.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר של  משרד רואה חשבון זיו שיפר ושות'  https://www.zscpa.co.il/

הערה 1

Comments are closed.