מהן השקעות p2p?

בשנים האחרונות ניכרת צמיחה מהירה של תחום ההשקעות החברתיות, בפרט מה שמכונה השקעות p2p (peer to peer), או בעברית- השקעות מעמית לעמית. סוג זה של השקעה מספק כמה יתרונות משמעותיים ביותר ביחס לאפיקי ההשקעה ה"רגילים" והמסורתיים, דוגמת השקעה בשוק ההון, וגורם לאינספור אנשים בארץ ובעולם להתעניין ולהפנות את כספם לפלטפורמות מסוימות המתמחות בסוג זה של השקעות. במה בדיוק מדובר, מהם היתרונות וכיצד נכון לעשות זאת?

גיוון השקעות
pixbay

מהן השקעות p2p?

השקעות p2p דומות במובן מסוים לסוגים נוספים של עסקאות שעושים במסגרת הכלכלה החברתית החדשה אשר צומחת במהירות רבה בעולם בעשורים האחרונים. בדומה לאתר כמו Airbnb באמצעותו אנו יוצרים קשר עם אנשים פרטיים המעוניינים להשכיר את בתיהם באופן נקודתי, כך שהשקעות p2p אנו בעצם משקיעים את כספינו בהלוואות מבוקרות ובטוחות יחסית הניתנות ישירות ללווים פרטיים, ללא כל תיווך של הבנק באמצע הדרך.

למעשה, כך מתנהל חלק ניכר ממיזמי הכלכלה השיתופית – לא רק השכרת בתים ב Airbnb או נסיעה ב"אובר" במקום בתחבורה ציבורית, אלא גם הלוואות חברתיות – אלו הן הלוואות אותן נוטלים הלווים דרך פלטפורמת השקעות חברתיות מסוימת (לכך נגיע מיד), המרכזת מלווים המעוניינים להשקיע את כספם במתן הלוואות כאלו , הלוואות מעמית לעמית העוברות לצורך העיין ישירות מהמשקיעים/מלווים אל הלווים, בכפוף למנגנון פיקוח, גיבוי של בטוחות להלוואה וכיוצ"ב.

כך, "חותכים" שני הצדדים לעסקה את הבנקים והגופים הפיננסים הגדולים, על שלל העמלות ודמי הניהול שהם גובים, ועושים עסקים ישירות אחד עם השני, לרווחת כל הצדדים.

השקעות שנכון לעשות רק דרך פלטפורמה אמינה

להשקעות p2p  יתרונות רבים ומשמעותיים, אך ניתן באמת ליהנות מהם רק אם מבצעים את ההשקעה באמצעות פלטפורמה ייעודית ואמינה להשקעות חברתיות (דוגמת "טריא"…).

- פרסומת -

מדוע? מכיוון שפלטפורמה מסוג זה ממלאת את ייעודה בכך שהיא מספקת לנו, בין אם אנו המלווים/משקיעים או הלווים, את הוודאות והביטחון הנדרשים מהם אותם יתרונות משמעותיים המתקבלים במקרה של השקעות p2p המבוצעות דרך פלטפורמת השקעות חברתיות דוגמת טריא?

יתרון ראשון הוא הבטוחות – מדובר אמנם בהשקעות מעמית לעמית, ללא בנק שיתווך באמצע וייתן את ה"גב" הכלכלי למקרה בו ההלוואה אינה חוזרת בזמן, אך באמצעות שימוש בפלטפורמת השקעות חברתיות מתקבלות בטוחות שונות לכך שההלוואה אכן תוחזר בזמן, וההשקעה תשתלם (למשל – הלווים עוברים תהליך בדיקה וסינון קפדני לפני קבלת ההלוואה, ההלוואה ניתנת לרוב כנגד בטוחות מרביתן בטוחות נדלניות).

יתרן נוסף שמצאנו ביחד עם פורטל חדשות הוא האפשרות להשקיע גם בסכומים קטנים, מה שפותח עולם זה בפני הרבה יותר אנשים המעוניינים להשקיע בצורה זו, אך אינם מחזיקים בהון עצמי גדול במיוחד. בנוסף, בעולם ההשקעות החברתיות ניתן לפזר את ההשקעה בצורה נרחבת, במקום "לשים את כל (או רוב) הביצים בסל אחד". כמו כן, ניתן להשקיע באמצעות פלטפורמה זו בכל זמן ומכל מקום – הכל מתבצע אונליין.

למידע נוסף גלשו לאתר טריא פלטפורמת השקעות p2p והלוואות חברתיות