קידום העסק באמצעות האינטרנט גם בתוך הקהילה עצמה

כולנו מודעים כיום לעולם האפשרויות העסקיות שנפתחו עבורנו עם כניסתה של רשת האינטרנט לשימוש נרחב. קיימים אינספור יישומים לרשת בחיי העסקים, גם ובעיקר בקידום של עסקים קטנים ובינוניים.

עידן הראל ו22/09/2016

(צילום: עמיעד טאוב)

בעוד אנשים רבים מהמגזר הדתי והמסורתי נוטים לשימוש מועט באינטרנט, גם במגזר זה כמעט כל בעלי העסקים כבר מחזיקים באתר אינטרנט לעסק ומנסים לקדם באמצעותו את הפעילות העסקית. הסיבה לכך היא כי זה עובד - גם במגזרים הנוטים לסמוך פחות על הרשת, עדיין מדובר בכלי מרכזי ועיקרי לחיפוש מידע ולצרכנות. כפי שנראה מיד, ניתן להשתמש באתר האינטרנט וברשת בכלל על מנת לקדם את העסק, גם כאשר מדובר בעסקים הפועלים בעיקר בתוך קהילה מצומצמת, ואפילו באזור גיאוגרפי מסוים ומצומצם (דוגמת עסק המתמקד בעיר מסוימת או בחלקים ממנה).

קידום אתרים אורגני תחת ביטויים "ארוכי זנב"

אחת הדרכים למקד את הקידום והשיווק של אתר העסק שלכם באינטרנט היא באמצעות קידום אתרים אורגני - ביצוע פעולות מסוימות במטרה להעלות את המקום בו מופיע אתר העסק שלכם בדפי תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספים.

על מנת למקד את קידום האתר ולהביא לכך שקבוצות מסוימות ביותר בתוך קהל גולשי האינטרנט יגיעו לאתר שלכם, פועלים מקדמי אתרים מקצועיים לקידום "ביטויים בעלי זנב ארוך". למה הכוונה? נניח ואתם מחזיקים בעסק של מעבדת מחשבים, הממוקם בגבעת שמואל. ברצונכם לקדם את האתר של העסק בעיקר בקרב גולשי אינטרנט המתגוררים באזור מצומצם זה ובערים סמוכות. ביטוי "ארוך זנב" אותו נרצה לקדם בהקשר זה יכול להיות, למשל - "מעבדת מחשבים בגבעת שמואל", זאת בניגוד לביטוי הבסיסי, ללא ה"זנב הארוך" - "מעבדת מחשבים".

כך ניתן למקד קידום אתר ולהגיע ליותר גולשים עבורם העסק שלנו רלבנטי במיוחד. במקרה של הדוגמה שלנו - גולשים אשר חיפשו ספציפית מעבדה לתיקון מחשבים הממוקמת באזור ספציפי. באופן דומה ניתן לקדם ביטויים ארוכי זנב נוספים מסוגים שונים, במטרה להגיע בדיוק לגולשים הרלבנטיים עבור העסק שלנו.

שימוש במדיה חברתית לקידום ושיווק בתוך הקהילה

כאשר מעוניינים לקדם ולשווק את העסק שלנו ספציפית בתוך קהילה מצומצמת, השימוש במדיה החברתית המפותחת כל כך הופך לרלבנטי שבעתיים עבורנו.

באמצעות רשתות חברתיות שונות ניתן להגיע ישירות למספר גדול של אנשים אשר שייכים לחוגים קהילתיים וחברתיים מסוימים ביותר. הרישות החברתי המפורט שיצרו חברות כמו פייסבוק מאפשר לנו כיום להעביר מסרים שונים, במקרה זה מסרים אודות העסק והאתר שאנחנו מנסים לקדם, בדיוק לאותם חוגים מצומצמים המעניינים אותנו בהקשר זה.

השימוש במדיה החברתית בהקשר של קידום העסק משמעותו פילוח ממוקד ביותר של קהל הלקוחות הפוטנציאליים, ואפשרות להגיע למספר גדול של אנשים בתוך הקהילה שלנו, אנשים שאנחנו מעוניינים שיהיו לקוחות שלנו.

פרסום ממומן באתרים רלבנטיים

דרך פעולה נוספת היא שימוש בפרסום ממומן, הממוקד באתרים ופורומים הרלבנטיים לקהילה שלנו, בה אנו מעוניינים לקדם את העסק. באמצעות קידום ממומן ניתן להציב מודעות וקישורים לאתר העסק שלנו או לפרופיל של העסק ברשתות חברתיות שונות, בדפים מסוימים ורלבנטיים באינטרנט. למשל, קהילות רבות מפעילות פורומים שונים המשמשים כזירה לתקשורת תוך קהילתית. פרסום ממומן בפורום מסוג זה מיד חושף את העסק שלכם בדיוק לקהל הלקוחות הרלבנטי עבורו בתוך אותה קהילה. כך, ניתן להשתמש בטכניקות של קידום ממומן גם על מנת לפרסם במדיה החברתית, למשל בדפים ספציפיים של קבוצות המכילות חברים מתוך הקהילה בה אנו מעוניינים לקדם את עסקינו.

לסיכום, ניתן להשתמש כיום בפלטפורמה של האינטרנט לקידום העסק שלנו, לא רק באופן כללי, אלא גם ובעיקר באופן חד וממוקד, ממש בתוך הקהילה, הן המצומצמת והן המורחבת, בה אנו חיים ופועלים.

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49